کد خبر : 1994058 | 23 دی 1402 ساعت 12:59 | 35.2K بازدید | 53 دیدگاه

این قهرمانی کار بزرگی است که دوست دارم انجامش دهم

خوشحال و متحد - قدوس: دیگر همه علیه ما نیستند

سامان قدوس، ستاره تیم ملی ایران، معتقد است که قهرمانی در جام ملت‌های آسیا تصویر ایران را در دنیا تغییر خواهد داد.

خوشحال و متحد - قدوس: دیگر همه علیه ما نیستند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در گروه C رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قرار دارد و در اولین دیدارش یکشنبه شب باید روبروی تیم ملی فلسطین قرار بگیرد. 

قدوس که در چند هفته اخیر به یکی از بازیکنان ثابت ترکیب اصلی برنتفورد تبدیل شده و نمایش قابل قبول و درخشانی را در ترکیب این تیم به نمایش گذاشته بود، معتقد است که تیم ملی ایران باید از فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا به بهترین شکل استفاده کند. 

او در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره شرایط در تیم ملی ایران اظهار داشت: «ایران کشوری است که در آن همه دیوانه فوتبال هستند و هواداران انتظار زیادی از ما دارند. بنابراین فشار زیادی برای قهرمانی در این رقابت‌ها روی ماست اما می‌خواهیم دستاوردهای بزرگی داشته باشیم. فشاری که خودمان روی خودمان می‌گذاریم تنها چیزی است که اهمیت دارد.»

1975092

این بازیکن در سوئد به دنیا آمده و تمام دوران فوتبالش را هم در این قاره سپری کرده است و به همین دلیل به دنبال این است که ارزش و قدرت بازیکنان ایرانی را به اروپایی‌ها نشان دهد و امیدوار است که بتواند در حد و اندازه یک سفیر برای کشورش در زمین ظاهر شود.

قدوس با اشاره به این موضوع اضافه کرد: «من احساس مسئولیت می‌کنم تا نشان دهم که ما مردم خوبی هستیم. ایرانی‌ها دردسرساز نیستند. فکر می‌کنم که ما شهرت خوبی در فوتبال داشته باشیم. مردم دنیا بازیکنان ایرانی را به داشتن مهارت‌های تکنیکی می‌شناسند.

اما بعضی اتفاقات جدی‌تر از این موارد است. این مسائلی است که گاهی شما در بعضی از فیلم‌ها می‌بینید. آنها همیشه سعی دارند ایرانی‌ها را آدم بد داستان نشان دهند. این نشانگر شخصیت ما مردم ایران نیست. در جام جهانی طوری بود که انگار همه علیه ما هستند. حالا دیگر این احساس را نداریم اما متحد هستیم تا در کنار هم به قهرمانی برسیم.

در گذشته بسیاری از باشگاه‌های اروپایی تمایلی به جذب بازیکنان آسیایی نداشتند. اگر توانایی دو بازیکن برابر بود و یکی از آنها برزیلی و دیگری ایرانی بود، باشگاه‌ها بازیکن برزیلی را به خدمت می‌گرفتند. این نژادپرستی نبود، فقط این کار برای آنها مطمئن‌تر بود. اما حالا باشگاه‌ها به بازیکنان ایرانی و آسیایی فرصت بیشتری می‌دهند و جواب کارشان را هم گرفته‌اند.»

1970963

این ستاره ایرانی درباره اولین حضورش در اردوی تیم ملی ایران گفت: «وقتی به اولین اردوی تمرینی آمدم، بعضی از پسر و دختر خاله‌هایم را برای اولین بار دیدم. با پدربزرگ و مادربزرگم دیدار کردم که من را از نوزادی ندیده بودند. این اتفاق ارزش بسیاری برای خانواده‌ام داشت و آنها از اینکه من برای تیم ملی بازی می‌کردند خوشحال شدند و به من افتخار کردند.»

تغییراتی که اخیرا در فوتبال ایران رخ داده باعث شده است که زنان هوادار فوتبال هم بالاخره فرصت حضور روی سکوهای ورزشگاه‌ها را پیدا کنند و تیم‌های محبوب‌شان را از نزدیک تشویق کنند. این اتفاقی است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. 

او در این باره ادامه داد: «من دوست ندارم فوتبال را با سیاست ترکیب کنم اما این ورزشی است که همه باید از آن لذت ببرند. بنابراین حضور زنان در ورزشگاه و در دیداری مانند دربی تهران مطمئنا قدمی در مسیر درست است.»

1942803

قدوس همچنین با نام بردن از ژاپن به عنوان حریف اصلی ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: «ما فلسطین را بسیار جدی می‌گیریم. آنها تیم قدرتمندی هستند که می‌توانند کار را برای ما سخت کنند. برای مدتی طولانی در اردو بوده‌اند و حریفان را به خوبی بررسی کرده‌اند. 

قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بزرگترین کاری است که من می‌توانم انجامش داده باشم. نمی‌خواهم خودم را در نقش قهرمان داستان ببینم چون فقط یک فوتبالیست هستم اما دوست دارم وقتی مردم ایران به فوتبال فکر می‌کنند، به من به عنوان یکی از بازیکنانی که فاتح جام ملت‌های آسیا شد فکر کنند.»

دیدگاه‌ها