کد خبر : 1243388 | 08 خرداد 1394 ساعت 13:10 | 31.1K بازدید | 0 دیدگاه

مربیان ایرانی جزیی نگری کی روش رو ببینند

پیروانی: کی‌روش یک کتاب گرانبهاست

سرمربی تیم‌ملی جوانان ایران می‌گوید کارلوس کی‌روش کتاب وزینی است که در فوتبال ایران به‌خوبی ورق نخورده است.

پیروانی: کی‌روش یک کتاب گرانبهاست
به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین پیروانی که در تمرینات روزهای گذشته تیم‌ملی ایران حاضرشده است، درباره دستاوردهای از حضور در تمرینات تیم‌ملی به ورزش سه گفت: من درگذشته و زمانی که تمرینات تیم‌ملی در کمپ تیم‌ملی برگزار می‌شد، حاضر می‌شدم اما این بار به صورتی کامل‌تر این حضور انجام‌شده است. درگذشته هم گفته‌ام اما اکنون دوباره تأکید می‌کنم کی‌روش مانند کتاب گران‌بهایی است که بنا به دلایلی در فوتبال ایران به‌خوبی ورق نخورده است و ما نتوانسته‌ایم از داشته‌های گران‌بهای او به‌خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: اگر کی‌روش در این 30سال که در فوتبال کارکرده هرروز یک کلمه یاد گرفته باشد داشته‌هایش به‌اندازه یک کتاب قطور خواهد بود. او ازجمله مربیان مطرح فوتبال دنیاست من تجربه حضور در کلاس‌های خارجی را دارم اما معتقدم که نیازی نیست ما مربیان برای حضور در چنین کلاس‌هایی هزینه زیادی انجام دهیم چراکه می‌توانیم با حضور در تمرین تیم‌ملی به داشته‌های خود اضافه کنیم.

وی افزود: یکی از نکاتی که در تمرین تیم‌ملی به‌خوبی دیده‌ام، سازماندهی ایده آل کی‌روش در تمرینات بود. او به‌خوبی از حداکثر زمان در تمرینات استفاده می‌کند. یکی از نکات دیگری که باید به آن اشاره‌کنم تمریناتی است که اصطلاحا به آن تمرینات وظیفه‌ای و مسوولیت پذیری می‌گویند. من معتقدم نمایش ایران برابر شیلی بهترین نمایش فوتبال ایران در سال‌های اخیر بوده است که در آن می‌توانیم به‌خوبی نتایج تمرینات وظیفه‌ای را در تیم‌ملی مشاهده کنیم. آنچه من در تمرینات تیم‌ملی دیدم این بود که همه اجزای تمرین از گرم کردن تا بقیه به‌صورت زنجیروار انجام می‌شود و نتیجه‌اش عملکرد ایران برابر آرژانتین و شیلی است.

پیروانی در پاسخ به این سوال که تا قبل از این برخی تلاش می‌کردند رابطه کادرفنی تیم‌ملی و مربیان ایرانی شکل نگیرد، اکنون نظر شما درباره برخورد کی‌روش با مربیان ایرانی چیست: برخوردی که کی‌روش با ما به‌عنوان مربی ایرانی داشت بسیار صمیمانه و دوستانه بود. بعد از تمرین کنار زمین به استقبال ما آمد و گفت‌وگویی حرفه‌ای و دوستانه داشتیم. من از سرمربی تیم‌ملی دعوت کردم درزمانی که تمرین تیم‌ملی تعطیل است در تمرین تیم‌ملی جوانان حاضر شود و او هم باروی باز پذیرفت. من هیچ منعی برای حضوران مربیان ایران در تمرین تیم‌ملی نمی‌بینم. بعدازاینکه با آقای پیروانی به‌عنوان مدیر تیم‌ملی بزرگسالان هماهنگ کردم مثل مربیان دیگر سر تمرین حاضر شدم و همه چیز مرتب و در کمال احترام بود. متاسفانه از امروز با شروع تمرین تیم‌ملی جوانان فرصت حضور در تمرین تیم‌ملی را از دست می‌دهم اما تمام تلاشم این است که هفته آینده با حضور دیگر اعضای تیم‌ملی جوانان در تمرین تیم‌ملی حاضر شویم. مد

دیدگاه‌ها