کد خبر : 1678625 | 27 فروردين 1399 ساعت 11:16 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

امشب عیار نابغه مشخص خواهد شد

جهان شطرنج امشب از فیروز جا برد می خواهد

امشب مهمترین نبرد ورزشی جهان در این روزها بین علیرضا فیروز جا و مگنوس کارلسن طرفداران جهان شطرنج و ورزش را به پای اینترنت خواهد کشاند.

جهان شطرنج امشب از فیروز جا  برد می خواهد 

به گزارش "ورزش سه " از ساعت 21:30دقیقه امشب علیرضا فیروزجا و مگنوس کارلسن قهرمان نروژی جهان رودروی هم قرار خواهند گرفت تا قهرمان تورنمنت سایت معروف "شطرنج 24 "معرفی و برنده آن جایزه 14هزار دلاری را از آن خود کند .مسابقاتی که از چندی قبل با حضور 133بازیکن و بعداز 131بازی به صورت حذفی آغاز و در نهایت بهترین شطرنج باز جهان مگنوس کارلسن به همراه بهترین شطرنج باز جوانان جهان علیرضا فیروز جا به فینال آن رسیدند.    


مگنوس کارلسن قهرمان بلامنازع 9ساله گذشته جهان  و نفر اول رده بندی جهانی با ریتینگ 2863 و نفر اول شطرنج نیمه سریع جهان و نفر دوم شطرنج سریع جهان در رده بندی جهانی می باشد و تسلط ویژه ای در بازی های سریع و نیمه سریع همانند بازی های فکری دارددر برابر علیرضا که تخصص ویژه ای در بازی های سریع دارد شب سختی را سپری خواهد کرد.


مگنوس که همین چندی قبل در مسابقات اینترنتی برق آسای سایت لی چس  در حضور فیروزجا که به مقام قهرمانی رسیده بود ،رتبه سوم را کسب کرده بود امشب برای پیروزی برابر علیرضا به آب و آتش خواهد زد تا نظریه خیلی از کارشناسان که فیروز جا را رقیب اصلی او برای قهرمانی جهان در آینده نزدیک می دانند به چالش بکشد.


قهرمانی های تکراری مگنوس در تورنمنت ها و رقابت های جهانی و ظهور پدیده 16ساله ایرانی به نام علیرضا فیروزجا بی شک  خیلی از بهترین های جهان و شطرنج دوستان را  امشب به پای اینترنت خواهد کشاند تا قامت علیرضا را برای ردای قهرمانی جهان ارزیابی کنند. 


 این دو شطرنج باز از هفته آینده در همین سایت در ابر تورنمنتی که با حضور 8نفر از بهترین های جهان به ابتکار کارلسن برگزار خواهد شد نیز رقابتی پر از هیجان را برگزار خواهند کرد که در آن 250هزار دلار بین شرکت کنندگان توزیع و نفر اول آن 70هزاردلار و نفر هشتم 15هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها