کد خبر : 1334435 | 29 خرداد 1395 ساعت 10:28 | 28.4K بازدید | 2 دیدگاه

4 گل زده و بدون گل خورده در دو دیدار

اسپانیا؛ چهره واقعی یک مدعی

گل، تنها چیزی بود که در نمایش دوشنبه شب اسپانیا به اندازه ای که باید دیده نشد. اسپانیا در دیدار اول خود مقابل چک از ابتدا تا پایان بازی تسلط کامل بر توپ و میدان داشت ولی با گل دقایق پایانی پیکه 3 امتیاز را کسب کرد.

اسپانیا؛ چهره واقعی یک مدعی

به گزارش "ورزش سه"، با وجود مالکیت توپ، مالکیت میدان و کنترل بر بازی، گلزنی برای شاگردان دل بوسکه در آن بازی سخت بود. با این حال مقابل ترکیه همه چیز عوض شد. هیچ تیمی در یورو 2016 تا پیش از بازی بیستم، موفق به زدن بیش از دو گل نشده بود ولی این آمار ضعیف در 5 دقیقه پایانی بازی با گل موراتا شکسته شد.

 

 

1120513

 

اسپانیا دائما به دروازه چک حمله می‌کرد ولی تمام ضربه های آلوارو موراتا در دورن دستان چک جای می‌گرفت و نولیتو به اندازه کافی در حملات شرکت نداشت. با وجود عملکرد استثنایی آندرس اینیستا در آن بازی، تقریبا 90 دقیقه طول کشید تا پیکه گل پیروزی بخش لاروخا را به ثمر برساند.

 

با انجام این تست، ویسنته دل بوسکه پیام واضحی به بازیکنانش با انتخاب همان ترکیب بازی مقابل چک در تقابل با ترکیه ارسال کرد.این بار اما نمایش هجومی اسپانیا خیلی بهتر بود. نولیتو گل اول را برای موراتا پایه ریزی کرد؛ یک هد بسیار زیبا که به کنج دروازه ترکیه نشست و سپس چند دقیقه بعد، مهاجم سلتاویگو روی پاس فابرگاس و اشتباه مدافع ترکیه، موفق شد  گل دومش تیمش را نیز به ثمر برساند.

 

 

1120507

 

 

موراتا در همان ابتدای نیمه دوم گل سوم را نیز روی حرکت خوب اینیستا به ثمر رساند و اگر کمی دقت بیشتری به خرج می‌داد می‌توانست هت تریک کند. پس از اینکه موراتا مقابل چک به مشکل خورده بود، با هر اراده اش مقابل ترکیه فضا پیدا می‌کرد  و حالا تنها یک امتیاز مقابل کرواسی، صدرنشینی آنها را تضمین می‌کند. عملکرد اسپانیا حاکی از این بود که آنها کاملا برای هت تریک کردن در قهرمانی یورو برنامه ریزی کرده اند ولی نمایش آنها مقابل ترکیه بدین معنا بود که آنها یکی از سه تیمی هستند که با دو برد پیاپی مسابقات را شروع کرده است. فرانسه و ایتالیا دیگر تیم‌ها هستند.

اسپانیا یورو را با چالشی بر سر انتخاب دروازه بان شروع کرد ولی با وجود حواشی که اخیرا حول دخیا به وجود آمده، دل بوسکه ترجیح داد به گلر 25 ساله منچستریونایتد برای این رقابت‌ها اعتماد کند. اتفاق مشابهی در خط حمله نیز رخ داد.

 

1120456

 

 

در شروع مسابقات مشخص نبود که اسپانیا چه ترکیبی برای خط آتش خود در نظر دارد. پس از خداحافظی ویا در جام جهانی 2014، مهاجم نوک مشکل اصلی اسپانیا بوده است. دیگو کاستا نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود و دل بوسکه در نهایت تصمیم گرفت از نولیتو، موراتا و داوید سیلوا در خط حمله استفاده کند و اینیستا، فابرگاس و بوسکتس آنها را در خط میانی حمایت می‌کنند.

 

هر چند آرتیز آدوریز که در بازی مقابل چک به عنوان یار جانشین به میدان آمد عملکرد خوبی داشت ولی سرمربی با تجربه لاروخا ترجیح داد با اسلحه ای که در بازی اول از ابتدا استفاده کرده بود، مقابل ترکیه نیز استفاده کند. همه چیز برای مهاجمین در این بازی خوب پیش رفت و تنها نکته ی منفی اسپانیا را شاید بتوان فابرگاس خواند که به نظر خیلی خوب در خط میانی جا نیفتاده است.

 

 

1120508

 

 

با درخشش مهاجمان ماتادورها در نیس، اسپانیا به اولین تیم یورو تبدیل شد که 3 گل به حریف می‌زند. آنها توپ و میدان را در اختیار داشتند و به راحتی گلزنی می‌کردند. موراتا و نولیتو هماهنگی خوبی دارند که یک تهدید برای دیگر تیم‌های مدعی قهرمانی خواهد بود.

 

بن هیوارد - گل دات کام

ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها