کد خبر : 1400457 | 14 اسفند 1395 ساعت 16:50 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

یاران پورموسوی به پیروزی عادت کردند

اس خوزستان 1-ماشین سازی 0؛ صعود با جوانان

شاگردان پورموسوی موفق شدند با پیروزی در برابر ماشین سازی روند موفقیت آمیز خود را حفظ کنند، آنها با جوانان خود در این بازی موفق شدند سومین پیروزی پیاپی خود را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان به دست بیاورند.

اس خوزستان 1-ماشین سازی 0؛ صعود با جوانان

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان که دو بازی گذشته خود را در لیگ قهرمانان موفق شده بود با پیروزی پشت سر بگذارد در این دیدار نیز موفق شد با یک گل در برابر حریف خود به پیروزی برسد و تا رده ششم جدول رده بندی صعود کند.

 


هفته بیست و سوم لیگ شانزدهم، شنبه 14/12/95، ساعت 16، ورزشگاه غدیر اهواز
داور: محمدرضا اکبریان                  کمک ها: محمدرضا مدیرروستا، جعفر مهاجر

 

 

اخطار:


 

فردین عابدینی(40) و کاکاشویلی(44) و سعید قائدی فر(51) از ماشین سازی

 

 

استقلال خوزستان:

 

وحید شیخ ویسی، ابوالفضل علایی، محمد طیبی(54 پیمان حشمتی)، عقیل کعبی، علی دغاغله، سلمان بحرانی، حسین بهرامی، مصطفی ماهی، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی(79 یونس دلفی) و آلویس نانگ(72 آرش افشین)
سرمربی: سیروس پورموسوی 

 

ماشین سازی:

 

اسلامى ، ادسون ، امین حاج محمدى ، فردین عابدینى (46 احمد کامدار)، کاخبر کاکاشویلى ، على عسگرى ، امین قاسمى نژاد(86 شهاب زاهدی) ، حسین ابراهیمى ، سعید قائدى فر ، حامد پاکدل ، عزیز ابراهیم اف
سرمربی: فرهاد کاظمی

 

 

شرح گل:

 


اس خوزستان 1 – ماشین سازی 0 (دقیقه 34، حسن بیت سعید): حرکت زیبای مهدی زبیدی و عبور او از مدافعان کناری ماشین سازی با پاس در عرض او ادامه یافت و در این میان ابتدا نانگ و سپس بیت سعید توپ ارسالی این بازیکن را وارد دروازه ماشین سازی کردند.

 

 

شرح بازی:

 


شاگردان سیروس پورموسوی موفق شدند در دیداری که سه امتیاز آن برای آنها حساسیت ویژه ای داشت به برتری برسند.
خوزستانی ها از همان ابتدا سعی کردند تا با تکیه بر مهاجمان باتجربه خود راه دروازه حریف را پیدا کنند، در حالی که بازی های فشرده این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان باعث شده بود تا پورموسوی به جوانان خود میدان دهد، نانگ، بیت سعید و زبیدی سه مهاجم باتجربه این مربی بودند که باید کار را برای استقلالی ها تمام می کردند و این اتفاق در همان نیمه اول افتاد و همکاری این سه مهاجم اولین گل را برای این تیم در پی داشت. البته خوزستانی ها پس از این گل نیز می توانستند دروازه حریف خود را باز کنند اما این اتفاق نیفتاد تا در نیمه ای که بر حریف خود برتری داشتند تنها یک گل به ثمر رسانده باشند.
اما نیمه دوم را می توان از آن تیم ماشین سازی تبریز دانست، شاگردان فرهاد کاظمی که به امتیاز این بازی نیاز داشتند از ابتدای نیمه دوم تلاش خود را برای باز کردن دروازه حریف به کار بستند و هر چه از زمان بازی می گذشت سعی خود را بیشتر می کردند اما در نهایت موفق به این کار نشدند، دروازه بان و مدافعان تیم استقلال خوزستان بسیار هوشیارتر از حمله وران ماشین سازی بودند و موفق شدند از تنها گل خود دفاع کنند و در پایان با یک پیروزی شیرین به رده ششم جدول رده بندی صعود کنند.

 

 

دقایق حساس:

 



دقیقه 23 – ارسال ماشین سازان از جناح راست با ضربه سر هنریکه دروازه خوزستانی ها را به خطر انداخت اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 29 – شوت ناگهانی عزیز ابراهیم اف از پشت محوطه جریمه با واکنش به موقع و زیبای شیخ ویسی راهی کرنر شد. 
دقیقه 30 – آلویز نانگ در این دقیقه دروازه اسلامی را باز کرد اما داور میدان به نشانه آفساید در سوت خود دمید و این گل را خطا اعلام کرد.

دقیقه 45 – آلویز نانگ در این دقیقه دومین گل خود را وارد دروازه حریف کرد اما این گل نیز از سوی داور میدان به دلیل عبور توپ از خط عرضی زمین مردود اعلام شد.

دقیقه 52 – عزیز ابراهیم اف باز هم پشت محوطه جریمه خوزستانی ها فرصت شوتزنی پیدا کرد و ضربه خود را به سوی دروازه حریف زد اما این ضربه نیز با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 62 – ضربه دیدنی قاسمی نژاد از گوشه محوطه جریمه دروازه خوزستانی ها را به خطر انداخت اما واکنش دیدنی شیخ ویسی باعث از دست رفتن این فرصت شد. 
دقیقه 63 – کرنر ماشین سازان با ضربه سر پاکدل چیزی نمانده بود تا اولین گل را برای تبریزی ها داشته باشد اما این توپ نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 76 – حسن بیت سعید در این دقیقه می توانست دومین گل تیمش را به ثمر برساند اما این اتفاق نیفتاد و خروج به موقع اسلامی باعث شد تا این فرصت از دست برود. 
دقیقه 77 – باز هم بیت سعید و باز هم یک موقعیت دیگر برای استقلالی ها اما این ضربه او نیز با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 90 – یک ضربه دیگر از سوی ابراهیم اف چیزی نمانده بود تا گل تساوی را برای تبریزی ها به ثمر برساند اما این بار هم شیخ ویسی با واکنشی دیدنی مانع از این اتفاق شد. 
دقیقه 2+90 – یکی از آخرین فرصت های ماشین سازان در این دقیقه روی دروازه حریف به وجود آمد اما باز هم یاران کاظمی از این فرصت استفاده نکردند.

 

بهترین بازیکن: 


 


وحید شیخ ویسی بهترین بازیکنان خوزستانی ها در این بازی بود، او که توانست در این دیدار دروازه خود را بسته نگه دارد چهار سیو دیدنی داشت و بارها با سرعت عمل خود مانع فروریختن دروازه شد.

حسن بیت سعید نیز از بازیکنان خوب این بازی بود در این بازی توانست گل سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند. او علاوه بر گلی که به ثمر رساند چند بار دیگر نیز دروازه حریف را تهدید کرد.

در طرف مقابل نیز  عزیز ابراهیم اف، مهاجم ازبک ماشین سازان بازی موثری از خود به نمایش گذاشت، او بارها تلاش خود را به کار بست تا دروازه حریف را باز کند اما هر بار مانع سفت و سختی همچون شیخ ویسی را پیش رو داشت.

 

 

اتفاق ویژه:

 

 


بازی های پیاپی خوزستانی ها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا سیروس پورموسوی در این بازی از بازیکنان جوان زیادی در ترکیب خود استفاده کند، بازیکنانی همچون حسین بهرامی، یونس دلفی، پیمان حشمتی، ابوالفضل اعلایی، علی دغاغله بازیکنانی هستند که در لیست زیر 23 سال استقلالی ها قرار دارند و به نوعی با حضور در این بازی توانستند برتری پورموسوی و تیمش را به همراه بیاورند. 

پیروزی یک بر صفر خوزستانی ها در این بازی را نیز می توان از اتفاقات ویژه دانست، آنها در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر توانستند به سومین پیروزی یک بر صفر دست پیدا کردند.

دیدگاه‌ها