کد خبر : 1635156 | 16 شهریور 1398 ساعت 11:00 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

ساموئل اتوئو، اسطوره فوتبال کامرون بازنشسته شد

ساموئل اتوئو مهاجم سابق بارسلونا و اسطوره فوتبال کامرون بعد از 22 سال فعالیت حرفه‌ای در دنیای فوتبال بازنشستگی خود را اعلام کرد.

ساموئل اتوئو، اسطوره فوتبال کامرون بازنشسته شد

به گزارش "ورزش سه"، ساموئل اتوئو، مهاجم سابق بارسلونا و اسطوره فوتبال کامرون بعد از 22 سال فعالیت حرفه‌ای در دنیای فوتبال در سن 38سالگی بازنشستگی خود را اعلام کرد و کفش‌ها را آویخت.

 

1432649

 

اتوئو سالها در بالاترین سطح فوتبال دنیا درخشیده، با پیراهن بارسلونا جامها و افتخارات متعددی بدست آورده و با پیراهن تیم ملی کشورش کامرون چهار بار در جام جهانی حاضر بوده است. اتوئو که بسیاری او را یکی از بااستعدادترین فوتبالیست‌های تاریخ آفریقا می‌دانند با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت:" پایان. پیش به سوی چالشی جدید. از همه شما متشکرم".

 

اتوئو بعد از درخشش در مایورکا در سال 2004 به  بارسلونا پیوست و با این تیم دو بار در لیگ قهرمانان، چهار بار در لالیگا، دو بار در سوپرجام اسپانیا و یک بار در جام حذفی این کشور به  قهرمانی رسید. اتوئو در عین حال رکورددار بیشترین تعداد بازی در لالیگا برای یک فوتبالیست آفریقایی است.

 

1432650

 

اتوئو در اینترمیلان هم با هدایت ژوزه مورینیو سومین جام قهرمانی چمپیونزلیگ را بدست آورد و در سری آ، سوپرجام ایتالیا و جام حذفی ایتالیا هم به قهرمانی رسید.

 

اتوئو با تیم ملی کامرون در المپیک 2000 به مدال طلا دست یافته، دو بار قهرمان جام ملتهای آفریقا شده و چهار بار جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا را به خود اختصاص داده است.

 

دیدگاه‌ها