کد خبر : 1643589 | 23 مهر 1398 ساعت 18:49 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

به بازیکنانم اخطار داده‌ام

منصوریان: پشت سپاهان گازش را می‌گیریم و می رویم جلو

ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در اصفهان میزبان تیم دسته یکی مس کرمان است و به دنبال یک برد خانگی و رسیدن به یک چهارم نهایی است.

منصوریان: پشت سپاهان گازش را می‌گیریم و می رویم جلو

به گزارش" ورزش سه" ذوب آهن با چهارعنوان قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم های جام حذفی فوتبال ایران فردا با تیم مس کرمان در فولادشهر اصفهان بازی خواهد کرد. علیرضامنصوریان سرمربی ذوب آهن در کنفرانس خبری پیش از این بازی و ابتدا درباره انتخاب مدیرعامل جدید کارخانه ذوب آهن گفت:« یزدی زاده مرد شماره یک فولاد کشور انتخاب شده و تبریک می گویم بابت زحماتی که برای کارخانه ذوب آهن کشیدند و این عنوان برازنده ایشان است. خیلی زحمت کشیدند و خبر خوبی برای ما بود و انشاالله با راه‌اندازی خط ریل آهنی که اختصاصا دولت قرارداد بسته با کارخانه ذوب آهن مسیر زندگی کارگران و باشگاه ذوب آهن با تغییرات بسیار خوب همراه شود.»


او در ادامه افزود: من در کنفرانس خبری قبلی با استقلال ، تراکتور و سپاهان هرگز این مطلب را نگفتم. جام حذفی را نمی توان پیش بینی کرد و می تواند خیلی بازی حساس و دشواری برای ما باشد. ما تیم مس را آنالیز کردیم و فوتبال خوبی را در لیگ یک بازی می کند. به بازیکنانم اخطار دادم و به آنها گفتم به مراتب باید جدی تر از دیدار برابر استقلال، تراکتور و سپاهان در زمین باشند چون سابقه ذوب آهن در ادوار گذشته نشان داده که در جام حذفی برنامه ویژه ای دارد و امیدوارم به مرحله بعدی جام حذفی راه یابیم.


وی درباره حضور یکساله در ذوب آهن و اینکه در رقابت‌های حساس لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی تجربه کسب کرده و اکنون کدامیک را سخت‌تر می‌داند اینطور توضیح داد: «ما امسال در دو جبهه می‌جنگیم. پیش بینی ما این بود که در آسیا به ایده آل برسیم ولی با توجه به اینکه لیگ در موعد انجام نشد، ما آزمون و خطا را در آسیا انجام دادیم. شکل تیم ما خوب است و اگر در سه جبهه هم می‌خواستیم بجنگیم با توجه به اینکه 12 جوان به تیم اضافه کردیم آمادگی لازم را داشتیم.»


او ادامه داد:« اعتقاد به ترکیب ثابت ندارم مگر اینکه ستون تیم باشند. همیشه 5-4 بازیکن باید طاقت بیشتری داشته باشند در تیم من و بقیه همیشه متغیر می شوند.»


منصوریان درباره بازی های جام حذفی افزود:« به مراتب اگر بخواهم اسم ببرم قهرمانی در جام حذفی آسانتر است و بعد در لیگ برتر و در نهایت هم لیگ قهرمانان آسیا. شما وقتی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان عبور می‌کنید یک عزم بزرگ می خواهد. شما به مسیرهای پایانی که می‌رسید آنجا تک ستاره‌ها تعیین کننده هستند.»

او اضافه کرد:« ستاره فوتبال یک دفعه نتیجه را عوض می کند و به طور مثال در لیگ قهرمانان اروپا کریس رونالدو ناگهان جریان بازی را عوض کرده است. ستاره ها خیلی تاثیرگذارند، ما اگر تفکرات خود را از آسیا جدا کنیم فردا برای ما روز مهمی است. چرا که در جام حذفی شما با 5 بازی صاحب سهمیه می شوید اما در لیگ اگر شما جزو 4 تیم هم باشید با توجه به اینکه سهمیه ما 2بعلاوه 2 است، شما دوباره باید پلی آف حاضر شوید. پلی آف خیلی سخت است و ما پارسال به الکویت خوردیم که به نظرم تیم خوبی بود و بعد از آن هم الغرافه. امید ما در لیگ این است که در بهمن ماه که شرایط برای چهار تیم حاضر در آسیا سخت می‌شود، از این فشار سود ببریم. فردا برای ما بر این اساس روز مهمی خواهد بود. ما دو بازی را پشت سر خواهیم گذاشت و سه دیدار دیگر برای این هدف باقی می ماند.»


منصوریان درباره شناخت از مس کرمان نیز گفت: «ما چون فردا یک بازی با مس می کنیم برای ما شرایط متفاوت خواهد بود. خط حمله این تیم خوب است و به همان اندازه در خط دفاعی آسیب پذیر است. یک مقدار به هم نزدیک هستیم ولی یک تفاوت کلاس وجود دارد. من اما به بچه هایم گفتم در جام حذفی تفاوت کلاسی نیست و آمادگی کامل در خط حمله را باید داشته باشیم و قطع به یقین برای بازی فردا تغییراتی خواهیم داشت. چهار روز بعد از این باید میزبان شهرخودرو باشیم اما اکنون تمرکزمان روی این بازی هست و بعد از آن آماده جدال با شهرخودرو خواهیم شد.»


سرمربی ذوب آهن درباره برنامه این تیم نیز صحبت جالبی مطرح کرد و گفت: «ما مثل برخی دوستان نیستیم که ساعت 5 بعدازظهر بیاییم و بگوییم این برنامه ماست. ما برنامه و پلان یکساله خودمان را بسته‌ایم. پارسال 164 تغییر در ترکیب داشتیم تا تیم را به لیگ قهرمانان برسانیم اما در لیگ از دستمان در رفت، چرا که ما نیم فصل اول را از دست داده بودیم. تغییرات به دو دلیل است؛ یکی به خاطر اینکه تقویم لیگ و تطابق با تیم ملی  و سرمربی تیم ملی و بحث دوم سرمایه گذاری در داخل باشگاه است. اگر بخواهیم با 13-12 بازیکن وارد مسابقات شویم سال آینده باید دو برابر خرید داشته باشیم. ما نمی توانیم این موضوع را جدی نگیریم و باید جوانان خود را قیمت دار کنیم. برخی بازیکنان قیمت نداشتند برای ما و آماده کردیم آنها را. ما سال آینده هم باید کمترین خرید را داشته باشیم و نیاز به این تغییرات برای کشف بازیکنان بیشتر خواهیم داشت.»


او درباره شناخت مجتبی حسینی از ذوب آهن با توجه به حضور چند ساله اش در این تیم گفت: «الان مربیان همه را می شناسند. الان دنیزلی که بعد از شش سال به لیگ برتر برگشته ما می‌دانیم که او تعویض های خود را به طور مثال چه زمانی انجام می‌دهد. ما یک دایره 20-30 مربی داریم که همه همدیگر را می شناسند. مثلا هفته آینده هم من یحیی را می‌شناسم و هم او ما را می شناسد و همینطور درباره مجتبی حسینی. دست همه ما برای یکدیگر رو است و مهم این است که چه تمریناتی پیش از مسابقه انجام بدهیم و چطور بازیکنان را آماده کنیم»


منصوریان همچنین گفت:« شما کار تاکتیکی و روحی - روانی می کنی و بازیکن می رود داخل زمین و از آنجا به بعد مربی فقط تیم را هدایت می کند. آنجا دیگر سرمربی داخل زمین نیست. باز هم اعتقاد دارم در لیگ ما هنوز ستاره های بالای 30 سال تعیین کننده هستند. به طور مثال ما فردا خلعتبری را بعد از مدت‌ها از ابتدا در ترکیب اصلی خواهیم داشت. او خیلی خوب برگشته و لذت می برم که او را در تمرین می بینم. این‌ها ابزار دست من هستند و اگر این ها در کنار جوانان محکم باشند، من فردا را پلی برای یک آینده خوب می‌بینم. ما پارسال 10-9 بازیکن جوان را بازی دادیم و امسال هم اگر همینطور باشد ما سال آینده خرید کمتری خواهیم داشت. من همیشه به بچه ها می گویم اتوبوس فوتبال در حرکت است و اگر صندلی پیدا کردی کارت پیش می رود اما اگر ایستگاه را اشتباه پیاده شدی کار تمام است. بازیکنان جوان من باید از باتجربه های تیم بهترین استفاده را کنند.»


سرمربی ذوب آهن درباره بازیکنانی که در دیدار فردا در اختیار نخواهد داشت گفت: «هادی محمدی را به دلیل سرماخوردگی از دست دادیم و در اختیار نداریم. حمید بوحمدان هم با توجه به مصدومیتش برابر سپاهان خوب شده اما در لیست هجده بازیکن اصلی قرار نمی دهیم و او را نگه خواهیم داشت تا برای بازی پدیده از وجودش سود ببریم. مهران درخشان مهر هم پایش در تمرین پیچ خورده و در اختیار نداریم.»

 

سرمربی ذوب آهن در پایان کنفرانس مفصل و طولانی اش گفت:« از همه تشکر می کنم و باید این نکته را بگویم که اعتقاد دارم اصفهان قطب دوم فوتبال کشور است و یک طرف این قطب که ما باشیم کمی دچار افت شده و امیدوارم خیلی زود پشت سپاهان گازش را بگیریم و برویم جلو!»

دیدگاه‌ها