کد خبر : 1681006 | 09 اردیبهشت 1399 ساعت 18:42 | 22.2K بازدید | 1 دیدگاه

با اعلام نخست وزیر این کشور؛

رسمی؛ لیگ یک فرانسه مقابل کرونا تسلیم شد

رقابت های فوتبال لیگ ۱ فرانسه به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور کامل لغو شد.

رسمی؛ لیگ یک فرانسه مقابل کرونا تسلیم شد

به گزارش "ورزش سه"، شیوع ویروس هم گیر ویروس کرونا باعث شده که مسابقات فوتبال در سرتاسر اروپا به حالت تعلیق در بیاید. با این حال طی روزهای اخیر کشورهای مختلف اروپایی تدابیر متفاوتی را اتخاذ کرده اند.

 

به نظر می رسد که طی روزهای آینده رقابت های بوندسلیگا از سر گرفته خواهد شد و تمرینات تیم های حاضر در سری آ نیز مجددا آغاز خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که رقابت های لیگ برتر انگلیس نیز به طور قطع پیگیری می شود و ادامه بازی ها به شکل فشرده برگزار خواهد شد.

 

با این حال کشورهایی نظیر هلند و بلژیک تصمیم دیگری را اتخاذ کردند و در روزهای اخیر مشخص شد که لیگ های آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور کامل لغو شده است؛ حالا فرانسه نیز به ین دو اضافه شده چرا که نخست وزیر این کشور از پایان یافتن رقابت های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ یک فرانسه خبر داده است.

 

 

1484072

 

 

فیلیپ نخست وزیر فرانسه در این باره گفت: " قبل از ماه سپتامبر و حتی پشت درهای بسته نیز امکان برگزاری ادامه مسابقات وجود ندارد."

 

این تصمیم اما می‌تواند با رقابت های اروپایی کاملاً تداخل داشته باشد به عنوان مثال لیون در مرحله برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یوونتوس خواهد رفت و معلوم نیست که در این مورد چه تصمیمی گرفته خواهد شد. همچنین معلوم نیست که در صورت ادامه چمپیونزلیگ آیا تیم های فرانسوی جواز حضور در بازی ها را اخذ خواهند کرد یا خیر.

 

نکته قابل ذکر دیگر این که مقرر شده در جلسه ای بین اتحادیه فوتبال فرانسه و سازمان لیگ این کشور درباره سهمیه های لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، تیم های سقوط کننده و صعود کننده تصمیم گیری شود. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا در این جلسه سرنوشت قهرمان نیز مشخص خواهد شد یا خیر.

 

 

1472882

دیدگاه‌ها