کد خبر : 1691493 | 04 تیر 1399 ساعت 11:40 | 6K بازدید | 1 دیدگاه

پروتکل برای هیچ تیمی قابل اجرا نیست

کاظمی: نویدکیا در این فوتبال به حقش نرسید

فرهاد کاظمی سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان تاکید کرد که محرم نویدکیا کاپیتان سابق زردپوشان اصفهانی در فوتبال ایران به حقش نرسید.

کاظمی: نویدکیا در این فوتبال به حقش نرسید

به گزارش ورزش سه، فرهاد کاظمی سه‌شنبه شب میهمان تلفنی برنامه هشت بهشت در شبکه استانی اصفهان بود، شهری که خاطرات خوبی از مربیگری کاظمی دارد. این مربی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران یک تیم شهرستانی را قهرمان لیگ کرد، جالب اینجا است که کاظمی با سپاهان در جام حذفی هم به قهرمانی رسید تا در بین هواداران سپاهان محبوبیت خاصی داشته باشد. از کاظمی در ابتدا در خصوص بیماری کرونا و شرایط این روزهای باشگاه‌های ایرانی برای آماده‌سازی‌شان سوال شد که او حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد:« ما خیلی از پروتکل‌ها و استانداردهای جهانی دور هستیم و مهمترین مسائل تمرینی را نمی‌توانیم برگزار کنیم. در بحث زمین تمرین اختصاصی و امکانات هم با مشکلات همیشگی مواجه هستیم و برای پروازها هم این امکان وجود ندارد که تیم‌ها پرواز چارتر بگیرند. این مشکلات در اکثر تیم‌های لیگ برتری دیده می‌شود، چه برسد به لیگ یک.»


او حرف‌هایش را اینگونه ادامه داد:« تمام این مسائل نمایش است و پروتکل برای هیچ تیمی قابل اجرا نیست. ما در حالی تمرین می‌کنیم که قبل و بعد از ما تیم‌های دیگر تمرین می‌کنند، مگر امکان پذیر است که همه مسائل بهداشتی رعایت شود؟ من برای تمامی بیماران در دنیا آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم این بیماری سخت از بین برود تا مردم در سلامت کامل باشند.»


کاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا مخالف تعطیلی مسابقات در ایران است، تاکید کرد:« من دوست دارم بازی‌های فوتبال برگزار شود ولی سلامتی افراد جامعه از هر چیزی مهمتر است، هیچ چیزی بالاتر از سلامتی هم‌وطنانم نیست که ورزشکاران هم جزئی از آنها هستند. تیم ما مدتی پیش برای اولین بار تست داد که تست 12 نفر از بازیکنان، کادر فنی و اعضای تدارکات مثبت بود. ما هم می‌توانستیم مثل برخی تیم‌ها کتمان کنیم که کرونایی نداریم ولی نخواستیم به مردم خیانت شود چون سلامتی برای ما ارزش دارد.»


سرمربی سابق سپاهان در قسمت دیگری از حرف‌هایش گفت:« من بحث فوتبال را نمی‌کنم و فقط می‌گویم که جامعه ما درگیر این مشکلات است. شما می‌بینید که مردم چقدر درگیر این بیماری هستند، خیلی سخت است که بتوان همه چیز را کنترل کرد مگر اینکه بحث قرنطینه به وسط بیاید که اجرای آن مستلزم در نظر گرفتن پارامترهای زیادی است که ایران متاسفانه از عهده آن بر نمی‌آید.»


در ادامه برنامه، تصاویری از دیدار سپاهان و الاتحاد عربستان پخش شد که سپاهان در اصفهان با سه گل این تیم را در هم کوبید و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به الاتحاد صعود نکرد. جالب اینجا است که الاتحاد که بعد از عدم شکست ناپذیری در 39 بازی به سپاهان باخته بود، همان سال قهرمان آسیا شد. کاظمی بعد از پخش تصاویر این بازی گفت:« آن زمان یک تیم صعود می‌کرد و به دلیل تفاضل گل صعود نکردیم. ما در بازی برگشت شرایط خاصی داشتیم، آنها را خیلی خوب آنالیز کردیم و می‌دانستیم که آنها دوندگی ندارند. البته در زمین مسابقه چیز دیگری دیدیم، تازه ما آنجا فهمیدیم که معنای دوپینگ چیست. به هر حال برخی مسائل باید اتفاق می‌افتاد که افتاد و نفوذ آنها در برخی مسائل مشخص بود. البته الاتحاد تیم خوبی بود که همان سال قهرمان شد.»


کاظمی که با دیدن تصاویر دیدار با الاتحاد یاد شاگردان سابقش افتاده بود، در ادامه حرف‌هایش گفت:« با دیدن این صحنه‌ها خاطرات گذشته برایم زنده شد، امیدوارم روح مرحوم رضا حسن‌زاده همیشه شاد باشد. دلم برای محمود کریمی و محرم نویدکیا که اسطوره‌های فوتبال اصفهان هستند تنگ شده است. نویدکیا در این فوتبال به حقش نرسید و امیدوارم از این عزیزان توانمند استفاده شود.»


سرمربی سابق سپاهان در پایان حرف‌هایش با تمجید از مردم اصفهان گفت:« من به همه مردم اصفهان مدیون هستم. هم مسئولان آن زمان دست به دست دادند تا آن تیم شکل بگیرد، آقای اسلامیان، آقای تاج، آقای ساکت و آقای تابش عزیز که از همه آنها کمال تشکر را دارم.»

دیدگاه‌ها