کد خبر : 1729016 | 13 دی 1399 ساعت 15:48 | 99.8K بازدید | 10 دیدگاه

معجزه بدون جراحی؛ دوتا فرشید شد یکی!

داستان یک بوکسور حرفه‌ای؛ از چاقی مفرط تا امروز

پسر جوانی که طی 4 سال 80 کیلو از وزن خود کم کرده و به بوکس روی آورده، از داستان جالب زندگی خود می‌گوید.

داستان یک بوکسور حرفه‌ای؛ از چاقی مفرط تا امروز

 

به گزارش "ورزش‌سه"، حتما تمامی افراد که از یک کیلو تا 50 کیلو و حتی بیشتر از اضافه وزن رنج می‌برند، بارها با آگهی‌های رژیم‌های لاغری و استفاده از قرض‌های لاغری مواجه شده‌اند. شاید کمتر کسی بوده که بتواند وزن زیادی را با این روش‌ها کم کند، اما در این میان نگاهمان به پسر 22 ساله‌ای می‌افتد که با یک اراده باورنکردنی و کم نظیر توانسته 80 کیلو از وزن خود را کم کند و از تختخواب به جایی برسد که هدف بزرگش حضور در تیم ملی بوکس و حتی رسیدن به المپیک باشد.


فرشید صادقی؛ پسری است که در مصاحبه خود با آنتن درباره مسیری که برای رقم زدن یک اتفاق بزرگ در زندگی اش طی کرده، می‌گوید. او که معتقد است حتی تا پای مرگ هم پیش رفته، حالا به جایی رسیده که بدون تمرین بوکس حالش بد می‌شود و نمی‌تواند زندگی کند.

 

80 کیلو وزن کم کردم
حدودا 18 ساله بودم که با 165 کیلو وزن بیماری‌های قلبی و تنفسی سراغ من آمد و 4 سال طول کشید تا مسیری را طی کنم که به اینجا برسم و 80 کیلو وزن کم کنم. اوایل خودم فکر می‌کردم 10، 20 کیلو لاغرتر شوم چون نه از قرص استفاده کردم و نه جراحی کردم. روزهایی که رژیم را شروع کردم، خیلی حالم ناخوش بود و کمای خاصی قرار داشتم. هیچ فعالیتی نبود که بتوانم انجام دهم. فقط در دو هفته اول رژیم گرفتم و بقیه این 4 سال را با دانش و آگاهی خودم طی کردم. حتی از کسی برنامه غذایی هم نگرفتم. مسیری که من آن را طی کردم، فقط به دو فاکتور برنامه غذایی و ورزش مرتبط نیست و باید 100 فاکتور را مثل خوابیدن، نوع حرف زدن، فکر کردن و... را تغییر دهی تا بتوانی بر چاقی غلبه کنی.

 

1558902

 


چاقی به سوژه ای برای خندیدن تبدیل شده
متاسفانه چاقی به سوژه ای برای خندیدن و مسخره کردن در تمام دنیا تبدیل شده. زیاد دیدیم که کاراکترهای فان چاق هستند و از نظر من چاقی بدترین بیماری است. جوری چاقی را جلوه می دهند که انگار بامزه است، اما چاقی با خودش 100 نوع بیماری می آورد.  یکی از اهداف من این است که این باورهای غلط را از بین ببرم. قطعا شیرینی خیلی خوشمزه تر از سبزیجات است و من همین حالا هم این را می دانم. کسی نمی تواند این را تغییر دهد.

 


چاقی مثل اعتیاد به مواد است!
دو هفته اول رژیم برایم خیلی سخت بود؛ تا حدی که حتی چند بار گریه کردم. قبلا باید در طول شبانه روز 6 وعده غذا می خوردم که 4 وعده من همراه با برنج بود. به جایی رسیدم که فقط می خواستم از مرگ فرار کنم. خیلی مطالعه کردم و دانش غذایی، تمرین و خواب خودم را بالا بردم. حتی موزیکی که گوش می کردم را تغییر دادم. برای لاغر شدن نباید دنبال راه کوتاه باشید. اینکه بتوانی لاغر کنی، ریشه در روح و روان دارد. من چاقی را با اعتیاد مقایسه می کنم. شما معتاد که می بینی، شاید کمتر پیش بیاید که مسخره اش کنی، اما در مجموع اعتیاد یک بحران به حساب می آید. چاقی هم دقیقا همینطور است؛ حالا یکی با خوردن و یکی با مواد کشیدن. من دچار افسردگی شدید بودم که با خوردن خودم را خالی می کردم. می خواهم این باور را از بین ببرم که چاق ها افراد تنبلی هستند.

 


یک دقیقه هم در اتاق دکتر رژیم نماندم!
هیچ وقت به لاغری اینطور نگاه نکردم که سالی 20 کیلو وزن کم کردم. شاید سال اول 30 کیلو کم کرده باشم و سال دوم اصلا وزنی کم نکرده باشم. حتی مقطعی در این 4 سال پیش آمد که وزنم دوباره شروع به بالا رفتن کرد. اول سعی کردم اضافه وزن را متوقف کنم  بعد دوباره وزنم را پایین آوردم. قبل از اینکه این وزن کم کردن را شروع کنم، رژیم های زیادی از پزشکان گرفتم و الان هم برگه های آن رژیم ها را دارم. اما از همان روز اول که می دیدم در رژیم نوشته باید صبحانه فلان چیز را بخوری و من نمی توانم، رژیمم شکسته می شد. یک بار به دکتر لاغری رفتم و سه ساعت در صف ایستادم، اما وقتی به اتاق پزشک رفتم، زیر یک دقیقه طول کشید که بیرون آمدم چون فقط به من برگه رژیم داد و گفت برو!

 

1558899

 


هنوز هم شیرینی و شکلات می خورم
همین الان هم شیرینی می خورم و هم شکلات، اما مثلا اگر امروز نان خامه ای بخورم، تمریناتم را با شدت بیشتری دنبال می کنم یا فردا کالری کمتری مصرف می کنم. وقتی دکتر به شما رژیم می دهد، دو روز بیشتر نمی توانی تحمل کنی. من کار خاصی نکردم و اراده خاصی هم نداشتم. فقط مسیر درست را پیدا کردم. آن هایی که بیشتر از من هم اضافه وزن دارند، می توانند وزن کم کنند. متاسفانه آنقدر رژیم ها را سخت می کنند که خیلی زود از رژیم گرفتن پشیمان می شویم. من بیشتر روی فکرم کار کردم. قبل از لاغر شدن شعور غذایی و زندگی نداشتم. این چیزها را باید در مدرسه به من یاد می دادند. دچار افسردگی شدید بودم و به نظرم افسردگی و چاقی به هم کمک می کنند.

 

نه می‌توانستم سوار تاکسی شوم، نه لباس بخرم
وقتی من سوار تاکسی می شدم، می گفت باید پول دو نفر را حساب کنی. می گفت صندلی مرا خراب کردی و من ناراحت می شدم. من لباس فروشی نمی رفتم. یک لباس می گرفتم و از اول تا آخر سال تنم می کردم. حتی جرات صحبت کردن در جمع را نداشتم. اعتماد به نفس و روحیه من در حد صفر بود.

 

 

1558900

 


به خاطر ترس از مردن رژیم گرفتم
بالاخره از یک جایی شروع کردم. اول به من گفتند باید بیشتر راه بروی ولی برایم سخت بود. در حد 5 دقیقه هم شده، در خانه شروع به راه رفتن کردم. رژیم را هم گرفتم. رژیم خاصی هم نبود و فقط کربوهیدرات را قطع کردم و پروتئین هم به میزان معمولی مصرف می کردم. نه دمونش خاصی استفاده کردم و نه قرصی می خوردم. در دو هفته اول 6، 7 کیلو لاغر کردم که این باعث شد انگیزه بیشتری پیدا کنم و به خودم بگویم که می شود. یک ترسی هم در من وجود داشت چون دکتر گفت بود که دچار بیماری قلبی هستی. باور کنید تبدیل شدن 6 وعده غذایی در روز به دو وعده خیلی دردناک بود، اما فقط می خواستم نمیرم.

 


قبلا دو نفر بودم و الان تنها شدم!
هیچ کس یک شبه 30، 40 کیلو چاق نشده که برخی انتظار دارند یک شبه لاغر شوند. می بینم که رژیم می گیرند و بعد از سه روز می روند روی وزنه. نباید برای خودتان وسواس فکری ایجاد کنید و حداقل دو هفته یک بار خودتان را وزن کنید. باید از افراد فوق العاده متخصص برنامه بگیرید چون الان هر کسی برای خودش متخصص شده. من با پیاده روی ورزش را شروع کردم، با بدنسازی ادامه دادم و به بوکس رسیدم. به این خودباوری رسیدم که می شود. در واقع من حس می کنم دو نفر بودم و الان یک نفر من کم شده و تنها شدم! واقعا انگار تا قبل از این من دو نفره زندگی کردم!

 

 

1558901

 


گفتند برای بوکسور شدن تو دیر است
انتخاب بوکس برای من یک چالش بود. بدنسازی ورزشی نبود که مرا از نظر روحی راضی کند. پیش خودم گفتم ورزشی را انتخاب می کنم که یک چالش جدید باشد. برخی گفتند لاغری ام با قرص و دارو بوده، اما پیش خودم گفتم دیگر بوکس که با قرص و دارو نمی شود. البته وقتی می خواستم شروع کنم، خیلی‌ها گفتند دیر است و باید از بچگی وارد بوکس می شدی. من به این چیزها اعتقاد ندارم و معتقدم هر کسی چیزی را بخواهد، می شود. متاسفانه درباره بوکس اطلاعات غلط هم به مردم زیاد دادند. شنیده بودم که می گفتند باید جنگی باشی و این حرف ها که بوکس ورزش خشنی است، اما هر روز که جلوتر می روم، می فهمم که بوکس یک هنر است. فقط همین را بگویم که من هر بار فوتبال بازی می کنم، مصدوم می شوم، اما در بوکس یک سال است که هیچ آسیبی ندیدم.

 


هدفم رسیدن به تیم ملی بوکس است
من بوکس را زیر نظر فروتن گل آرا، ملی پوش بوکس ایران آغاز کردم. اوایل فقط عشق این را داشتم که مشت بزنم و ضربات را یاد بگیرم. تمرینات من ادامه پیدا کرد و وقتی هم که کرونا آمد، دیدم همه ورزش را رها کردند، اما من تمریناتم دوبرابر شد. در باشگاه هم تمرین نکردم و در خانه و فقط یک متر جا تمرین می کردم. همین باعث شد تا در همین دوره کرونا بدنم کاملا تغییر کند. یکی از دوستان گفت که با توجه به فیزیکی که داری، به درد بوکس می خوری. بعد از گل آرا زیر نظر مهدی قربانی تمرین کردم، اما الان دوباره زیر نظر مربی قبلی ام کار می کنم. من بوکس آماتور را انتخاب کردم و می خواهم ادامه دهم. دیر شروع کردم، اما عیبی ندارد. تا عید امسال هم می دانم مسابقه ای نداریم و امیدوارم زودتر کرونا برود تا بتوانیم مسابقه دهیم. هدف من رسیدن به تیم ملی است و تمام تلاشم را برای رسیدن به آن می کنم.

 


یک روز تمرین نکنم، حالم بد می‌شود
من بوکس را انتخاب کردم که به افراد چاق بگویم می شود و شما هم می توانید روزی 25 کیلومتر بدوید. من خیلی به بوکس علاقه دارم چون ورزش بی نظیری است. الان اگر یک روز تمرین نکنم، حالم بد می شود. به تمرین و ورزش وابسته شدم. بوکس تبدیل به عشق من در زندگی شده و برایم خیلی مهم نیست که در آینده این تلاش باعث می شود به تیم ملی بروم یا نه. من دست از تلاش کردن برنمی دارم و اگر هم بروم و ببازم هم ناراحت نمی‌شوم.

 


رایگان به آن هایی که اضافه وزن دارند، کمک می‌کنم
قصدم این است به افرادی که اضافه وزن دارند کمک کنم. هر کمکی که لازم باشد، می کنم و اصلا هم قصد ندارم وارد فاز درآمدزایی شوم. کاملا رایگان این کار را انجام می دهم. می بینم پیج هایی که به خاطر دادن برنامه غذایی که معلوم نیست چه کسی نوشته و از کجا آمده، پول دریافت می کنند. من هر چقدر تجربه در این دوران کسب کردم، در اختیار مردم می گذارم.

 

 

1558898

 


برای لاغری باید نهایتا ساعت 11 شب بخوابید
میزان خواب افراد خیلی در لاغری موثر است. خواب زود یعنی نهایتا باید ساعت 11 بخوابید. خواب خوب هم یعنی بین 6 تا 8 ساعت. دیر خوابیدن خیلی بد است. معلوم است که وقتی دیر می‌خوابی، نمی‌توانی لاغر شوی. من عادت دارم از ساعت 9 و 10 شب و حدود 7 ساعت بخوابم. اگر خوابم بشود 6 ساعت، آن روز به جای دو وعده، یک وعده تمرین می‌کنم. من اهل فضای مجازی نیستم چون معتقدم همین فضا تمرکز افراد را به هم می ریزد. زندگی من هم بدون فضای مجازی آرام‌تر است، اما به خاطر این پیج زدم چون وظیفه خودم دانستم توانایی خودم را نشان دهم و به افراد چاق کمک کنم.

 

دیدگاه‌ها