کد خبر : 1806789 | 06 بهمن 1400 ساعت 13:25 | 19.9K بازدید | 6 دیدگاه

ساحل عاج – مصر؛ فینال زودرس جام ملت‌های آفریقا

تیم‌های ملی مصر و ساحل عاج روز چهارشنبه فینال زودرس جام ملت‌های آفریقا را در مرحله یک هشتم این مسابقات برگزار می‌کنند.

ساحل عاج – مصر؛ فینال زودرس جام ملت‌های آفریقا

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های آفریقا وارد مرحله حذفی شده و تکلیف بسیاری از تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شده و حالا نوبت دو قهرمان سابق این رقابت‌هاست که تیم بعدی حاضر در یک چهارم را مشخص کنند.


هواداران و فوتبالدوستان خوش شانس هستند که می‌توانند یکی از جذابترین دیدارها را در این مسابقات تماشا کنند و دلیل این اتفاق تنها افتخارات گذشته این دو تیم نیست، بلکه بازیکنان بزرگی است که در حال حاضر در هر یک از آنها حضور دارند.
با این حال، یک بررسی گذرا نشان می‌دهد که شاید یکی از این تیم‌ها حداقل روی کاغذ برتری بیشتری نسبت به تیم حریف داشته باشد.


ساحل عاج که پیش از این سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آفریقای 1992 و 2015 (هر دوبار با غلبه بر غنا) را دارد، از بازیکنانی بهره می‌برد که می‌تواند حسادت هر مربی‌ای را برانگیزد.
نیکلاس په‌په (آرسنال)، سباستین آلر (آژاکس)، فرانک کسیه (میلان)، اریک بایی (منچستریونایتد) و سرژ اوریه (ویارئال) همگی بازیکنانی هستند که پیراهن تیم ملی ساحل عاج را بر تن دارند.


در سوی دیگر میدان مصر ایستاده که سابق سه بار قهرمانی در فاصله سال‌های 2006 تا 2010 را دارد و در کنار شش تیم دیگر، تیمی است که بیشترین تعداد قهرمانی در این مسابقات را به دست آورده است.
با این حال به جز محمد صلاح از لیورپول، محمد الننی از آرسنال و مصطفی محمد از گالاتاسرای، بازیکن درخشان و بزرگ دیگری که سابقه حضور در تیم‌های مطرح اروپایی را داشته باشد در ترکیب این تیم دیده نمی‌شود.
با این حال، این ستاره لیورپول بارها نشان داده که می‌تواند مهره‌ای سرنوشت‌ساز در ترکیب تیمش باشد و در طول این مدت ثابت کرده که احترام خاصی برای فوتبال زیبایی قائل است که توسط بسیاری از تیم‌ها به نمایش گذاشته شده است.
تیم ملی مصر با شکست برابر نیجریه به عنوان تیم دوم گروهش به مرحله یک هشتم این رقابت‌ها صعود کرد و آمار چندان خوبی را در زمینه گلزنی نیز به جای نگذاشته است، آنها دو گل زده‌اند و یک گل نیز دریافت کرده‌اند.


شرایط برای ساحل عاج متفاوت است. آنها قدرت فیزیکی خود را در زمین به حریفان نشان داده و به عنوان تیم اول از گروهشان به مرحله حذفی راه یافتند، خصوصا پس از این که با نتیجه 1-3 از سد الجزایر، مدافع عنوان قهرمانی، عبور کردند. کسیه، سانگاره و په‌په هرکدام یک گل را دراین بازی به ثمر رساندند.

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها