کد خبر : 1827879 | 16 خرداد 1401 ساعت 12:57 | 55.8K بازدید | 7 دیدگاه

گزارش تحلیلی روزنامه اماراتی؛

مهدی قایدی و یک رکورد خاص در فوتبال امارات

مهدی قایدی با به ثمر رساندن سه گل برای شباب الاهلی به عنوان بازیکن تعویضی، از این حیث در بین بازیکنان شاغل در لیگ امارات رکورددار است.

مهدی قایدی و یک رکورد خاص در فوتبال امارات

به گزارش ورزش سه، رقابت‌های لیگ امارات هفته گذشته با قهرمانی العین به پایان رسید تا این تیم چهاردمین قهرمانی تاریخ خود را به دست بیاورد.

این در حالی بود که شارجه با اختلاف ۱۱ امتیازی نسبت به العین رتبه دوم جدول رده‌بندی را کسب کرد. همچنین الجزیره قهرمان فصل گذشته لیگ امارات لیگ امسال را در رده چهارم به پایان رساند و بنی یاس نایب قهرمانی فصل گذشته به رده نهم سقوط کرد.

از طرفی الوصل و النصر دو باشگاه بزرگ اماراتی موفق نشدند به جمع چهار تیم بالای جدول برسند و شباب الاهلی نیز که احمد نوراللهی و مهدی قایدی را در اختیار داشت، با حضور در رده پنجم، عملکرد ناامیدکننده‌ای را از خود به جای گذاشت.

یکی از نکات جالب این فصل از مسابقات لیگ امارات تاثیرگذاری بالای بازیکنان تعویضی در نتایج بازی ها بود؛ جایی که بازیکنان نیمکت نشین تیم به عنوان مهره تعویضی وارد زمین می‌شدند و با گلزنی در بازی، به کسب تساوی یا حتی پیروزی تیم خود کمک می‌کردند.

یکی از تاثیرگذارترین گل‌هایی که توسط بازیکنان تعویضی به ثمر رسید، گل سهیل المنصوری بازیکن الظفره به العروبه در آخرین هفته رقابت ها بود که بقای این تیم در لیگ را تضمین کرد.

آمار و ارقام نشان می‌هد که العین قهرمان، تنها تیمی است که علی‌رغم تغییراتی که ربروف در طول بیست و شش هفته انجام داد، از گل های بازیکنان تعویضی سودی نبرده است؛ گل های این فصل العین روی توانایی های لابا کوجو (برترین گلزن مسابقات) و تاثیرگذاری سفیان رحیمی، کریستن گوانکا و کایو لوکاس وارد دروازه حریفان شد و به همین جهت شانس گلزنی بازیکنان تعویضی در این تیم پایین بود.

فصل گذشته لیگ امارات شاهد گلزنی 38 بازیکن تعویضی بود که در این بین مهدی قایدی بازیکن ایرانی شباب الاهلی با 3 گل بهترین بود.

شباب الاهلی پس از تغییر در کادرفنی خود موفق شد 8 گل خود را توسط بازیکنان تعویضی به ثمر برساند و از این طریق در صدر جدول امتیازآورترین تیم ها قرار گرفت.

تیم خورفکان نیز که در مقطعی از فصل توسط گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس هدایت می‌شد از طریق 6 بازیکن تعویضی 7 گل به حریفان خود زده است که این مسئله حکایت از بازی‌خوانی خوب مربیان این تیم دارد.

همچنین بازیکنان تعویضی الجزیره 6 گل، العروبه و الظفره هر کدام 4 گل و النصر نیز یک گل وارد دروازه حریفان خود کردند.

بازیکنان تعویضی که برای تیم خود گلزنی کرده‌اند به شرح زیر هستند:

* العین: -
* شارجه: بن مالانگو و سالم صالح (دو گل)، خالد باوازیر
* الوحده: خلیل ابراهیم، مارکوس برزیلی و روبن فیلیپ پرتغالی
* الجزیره: زاید العامری (دو گل)، ویکتور برزیلی، برونو دی اولیویرا برزیلی، احمد فوزی و عمر ترائوره   
* شباب الاهلی: مهدی قایدی (سه گل)، یحیی الغسانی (دو گل)، احمد نوراللهی، یوری برزیلی و مالی دامبیا
* الوصل: محمد العکبری (دو گل)
* عجمان: حسین عبدالرحمن و لئاندرو برزیلی
* النصر: عبدالله انور 
* بنی یاس: محمد الحمادی و عیسی علی
* خورفکان: پائولینیو برزیلی (دو گل)، آنتونیو والمور برزیلی، سالم الحمادی، جاسم یعقوب، ژسوس برزیلی و داگلاس تانکی
* الکلبا: مالابا 
* الظفره: حمدان المحرمی، محمد الجنیبی، ولید امبر و سهیل المنصوری
* العروبه: سعید عبید (دو گل)، احمد موسی و محمد خلفان 
* الامارات: سیلوا برزیلی و زکریا بولحیه الجزایری

دیدگاه‌ها