کد خبر : 1838579 | 25 مرداد 1401 ساعت 10:50 | 51.1K بازدید | 60 دیدگاه

مازادهای استقلال از بین این 5 نفر انتخاب می‌شوند

سرگیجه ساپینتو برای حذف دو ستاره!

ریکاردو ساپینتو در شرایط سختی قرار گرفته؛ او مجبور است روی نام دو بازیکن تیم خود قلم قرمز بکشد و آن‌ها را در لیست مازاد قرار بدهد.

سرگیجه ساپینتو برای حذف دو ستاره!

به گزارش "ورزش سه"، نقل و انتقالات استقلال هرچقدر با طمانینه و به کندی شروع شد اما پایان خوشی داشت و حالا هواداران این تیم از جذب ستاره‌های پرتعداد به وجد آمده‌اند. طی روزهای گذشته انتقال محمدمحبی و مهدی قایدی و سپس بازگشت سیاوش یزدانی باعث شده تا هواداران استقلال از بابت پرستاره‌تر شدن تیم خود خوشحال باشند.

اگرچه حضور این همه ستاره دست سرمربی را باز می‌گذارد و بر قدرت مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر می‌افزاید اما این موضوع مضراتی نیز دارد که اولین آن لبریز شدن لیست بزرگسالان استقلال برای فصل جاری است!

تا قبل از بازگشت یزدانی و استخدام محبی و قایدی خیال همه راحت بود که لیست بزرگسالان استقلال جای خالی دارد و مشکلی برای حضور همه نفرات نیست اما با اضافه شدن این 3 ستاره و البته یک چالش دیگر درباره عزیزبک آمانوف حالا کار به جایی رسیده که ریکاردو ساپینتو، باید نام دو بازیکن را از لیست بزرگسالان تیم خود خارج کند.

درباره آمانوف گفته می‌شد که این بازیکن جزو سهمیه زیر 25 ساله‌های استقلال قرار می‌گیرد اما در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد اگرچه این بازیکن ازبکستانی اکنون زیر 25 سال است اما چون در نیم فصل 25 سالگی را تمام می‌کند، بنابراین در سهمیه زیر 25 سال قرار نمی‌گیرد و بزرگسال است. بنابراین اکنون آبی‌ها 22 بازیکن در لیست بزرگسالان خود دارند و باید دو نفر را از این فهرست خارج کنند.

به اسامی وارد شده در لیست بزرگسالان استقلال توجه کنید: 
1-سیدحسین حسینی، 2- محمدحسین مرادمند، 3- روزبه چشمی، 4- آرش رضاوند، 5- سعید مهری، 6- مهدی مهدی‌پور، 7- کوین یامگا، 8- زبیر نیک‌نفس، 9- جعفر سلمانی، 10- آرمان رمضانی، 11- عزیزبک آمانوف، 12-ارسلان مطهری، 13- سجاد شهباززاده، 14- رضا میرزایی، 15- رافائل سیلوا، 16- سیدمحمدحسینی، 17- پیمان بابایی، 18- عارف غلامی، 19- محمد محبی، 20- مهدی قایدی، 21- کاوه رضایی و 22- سیاوش یزدانی.

1732269

واضح است که از لیست بزرگسال استقلال حالا باید دو بازیکن خارج شوند، اما این دو بازیکن چه کسانی هستند؟

با توجه به بازگشت سیاوش یزدانی به استقلال و حضور نفراتی مثل مرادمند، سیلوا، چشمی و غلامی در پست دفاع وسط شاید یک گمانه‌زنی منطقی را بتوانیم خروج سیدمحمدحسینی بدانیم. مدافع فصل پیش هوادار، برای تقویت خط دفاعی به استقلال پیوست اما حالا با بازگشت یزدانی مشخص است که فرصت زیادی برای بازی نخواهد داشت و احتمال دارد یکی از گزینه‌های اصلی ساپینتو برای خروج از لیست و رفتن به تیمی دیگر باشد.

گزینه منطقی دیگر این است که ساپینتو از تعداد مهاجمان خود کم کند؛ استقلال در خط حمله با یک ترافیک عجیب بازیکن مواجه است. حضور نفراتی مثل پیمان بابایی، کاوه رضایی، سجاد شهباززاده، ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، مهدی قایدی، کوین یامگا، محمدمحبی و امیر علی صادقی در خط حمله مشخص می‌کند که احتمالا یکی دو بازیکن در طول فصل شانس زیادی برای بازی نخواهند داشت. به همین خاطر احتمال دیگر این است که ساپینتو یک یا حتی دو خروجی تیمش را از بین مهاجمان انتخاب کند.

در یکی دو روز گذشته بحث‌های زیادی پیرامون پیشنهاد یکی دو تیم لیگ برتری به ارسلان مطهری و آرمان رمضانی شنیده می‌شود و با توجه به مسئله پر شدن لیست استقلال، هیچ بعید نیست حداقل یکی از این دو مهاجم، جمع آبی‌ها را ترک کنند.

از سوی دیگر شنیده‌هایی مبنی بر احتمال حذف عزیزبک آمانوف و یا سعید مهری نیز از جمع آبی پوشان شنیده می‌شود. دو هافبک وسطی که در بازی با سپاهان نیز جایی در ترکیب اصلی نداشتند و حالا زمزمه‌هایی درباره جدایی آن‌ها وجود دارد.

هرچه که هست ساپینتو احتمالا از بین 5 بازیکن مذکور (مطهری، حسینی، رمضانی، آمانوف و مهری) دو بازیکن را از لیست تیمش خارج خواهد کرد. او هنوز تصمیم قطعی را در این خصوص اتخاذ نکرده اما طی روزهای آینده باید این اقدام را انجام بدهد.

در کنار همه این موضوعات شنیده‌هایی مبنی بر جذب یک بازیکن در دفاع راست یا یک هافبک خارجی هم شنیده می‌شود که البته هنوز چیزی در این باره قطعی نیست. طبیعتا اگر بازیکن جدیدی به آبی‌پوشان اضافه شود بازهم باید از لیست بزرگسال کاسته شود و همه این‌ها موضوعاتی است که ذهن ساپینتو را در کنار مسائل فنی برای دیدار با ملوان مشغول کرده است.

دیدگاه‌ها