کد خبر : 1854753 | 30 آبان 1401 ساعت 20:59 | 12.3K بازدید | 10 دیدگاه

شاگردان فن‌خال با برد به استقبال فاتح افتتاحیه می‌روند

هلند 2 - سنگال 0، اکوادور دعوت به دوئل شد

هلند با برتری دو بر صفر مقابل سنگال با اکوادور در گروه اول جام جهانی هم امتیاز و هم تفاضل شد.

هلند 2 - سنگال 0، اکوادور دعوت به دوئل شد

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های گروه اول جام جهانی 2022 روز گذشته با پیروزی دو بر صفر اکوادور مقابل میزبان مسابقات، قطر آغاز شد. تیم های هلند و سنگال به عنوان قدرتمندترین تیم های این گروه، امشب برگزار کننده بازی دوم شب اول بودند. 
این دو تیم به ترتیب با رتبه های هشت و هجده فیفا پای به جام جهانی گذاشتند و مدعیان اصلی صعود از گروه اول به شمار می‌روند. در چنین شرایطی انتظار یک بازی جذاب از دو تیم می رفت اما تقابل شاگردان فن‌خال و سیسه تا دقایق پایانی خیلی زیبا نبود تا اینکه در یک ربع آخر یک فوتبال جذاب همراه با گل را شاهد بودیم.
گل های بازی سهم هلند بود و زننده گل اول گاکپور در دقیقه 85 بود. اشتباه مندی، دروازه‌بان باتجربه و سرشناس سنگال روی این گل خیلی فاحش بود و در ادامه نیز در حالی که داور هشت دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، دیوی کلاسن روی ضدحمله گل دوم را هم برای هلند زد تا شاگردان فن‌خال با سه امتیاز و دو گل زده مثل اکوادور به صدر تکیه بزنند. بازی دو تیم در شب دوم، سرنوشت صدر جدول این گروه را تعیین خواهد کرد.

جام جهانی 2022 قطر - گروه A
ورزشگاه: البیت (شهر الخور)- ساعت 19:30 – ورزشگاه الثمامه

داور: ویلتون سامپایو (برزیل)

ترکیب تیم ملی هلند:
آندریاس نوپرت، ماتیاس دلیخت، ویرجیل فن‌دایک، ناتان آکه، دالی بلیند، دنزل دامفرایز، استفان برگیوس (تئون کوپمینرس 79)، فرانکی دیانگ، کودی گاکپو (مارتین دی روم 4+90)، وینسنت یانسن (ممفیس دیپای 62) و استفان برخواین (دیوی کلاسن 79)

1767080
ترکیب تیم ملی سنگال:
ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، ابو سیسه، ادریسا گاناگی، نمپالیس مندی، شیخ کویاته (پاپه 73)،  بولایه دیا (احمدو بامبا 68)، کرپین دیاتا (نیکولاس جکسون 74)، اسماعیلا سار، دیالو (اسماعیل یعقوب 62) و یوسف سابالی

1767081

کارت زرد:

ماتیاس دلیخت 56

نمپالیس مندی 4+90
ادریسا گاناگی 4+90

شرح گل:

هلند 1 - سنگال 0 (کودی گاکپو 85): روی ارسال بلند فرانکی دی یونگ از سمت راست، مندی خروج ناموفقی داشت و کودی گاکپو با ضربه سر توانست دروازه را باز کند.

1767160

هلند 2- سنگال (دیوی کلاسن 9+90): دقیقه 9+90: مندی واکنش ناقصی روی شوت کات دار دیپای داشت و دیوی کلاسن در ریباند توپ را به گل دوم هلند تبدیل کرد.

1767175

دقایق حساس:

دقیقه 4: اولین موقعیت جدی بازی روی کار تیمی هلندی‌ها به دست آمد؛ گاکپو بعد از چند پاس کوتاه، صاحب توپ شد و در موقعیت تک‌به‌تک با مندی ترجیح داد توپ را پاس بدهد اما کسی نبود که از این فرصت در دهانه دروازه استفاده کند.

دقیقه 9: شوت از راه دور سار اولین موقعیت خطرناکی بود که سنگال روی دروازه هلند ایجاد کرد. این شوت با اختلاف اندک از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 29: دی یونگ داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد و با یک توی سر توپ به موقع می‌رفت دروازه حریف را باز کند ولی پیش از این کار توپ از او ربوده شد.

دقیقه 40: برگیوس پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و بعد از اینکه توپ را روی پای چپ خود آورد، با یک شوت خطرناک دروازه مندی را تهدید کرد اما توپ جایی در چارچوب نداشت و از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 50: روی یک ارسال کرنر از سمت راست، فن دایک پرواز بلندی داشت که با ضربه سر همراه شد. این ضربه خطرناک مماس به تیر از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 64: دیالو در سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه زمینی به زاویه موافق قصد باز کردن دورازه را داشت اما دروازه‌بان هلند با واکنشی به موقع توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 75: نوپرت یک بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد و این بار با واکنشی دیدنی شوت سنگین بازیکن سنگال از داخل محوطه جریمه را مهار کرد.

دقیقه 86: نوپرت با جهشی دیدنی شوت خطرناک پاپه از پشت محوطه جریمه را راهی کرنر کرد.

1767090

در حاشیه:
* این یازدهمین حضور هلند در جام جهانی است و سه نایب قهرمانی در ویترین افتخارات این تیم به چشم می‌خورد.
* تیم ملی سنگال تنها در سه دوره از رقابت های جام جهانی حضور داشته و بهترین نتیجه‌ای که گرفته مربوط به اولین دوره حضورش در سال 2002 است که تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت.
* سنگال در دوره قبلی جام جهانی در شرایطی که از نظر امتیازی و تفاضل، شرایط مشابهی با تیم دوم داشت فقط به خاطر کارت زرد بیشتر از صعود بازماند.
* هلند در 15 دیدار اخیر خود هیچ شکستی را متحمل نشده است.
* فن‌خال در حالی روی نیمکت تیم ملی هلند به عنوان سرمربی نشسته است که در پایان جام جهانی به همکاری خود با فدراسیون این کشور خاتمه خواهد داد.
* آلیو سیسه مثل همیشه با تیپ مخصوص خود که شباهت زیادی به باب مارلی دارد، از کنار زمین ملی‌پوشان سنگال را راهنمایی می کند.

1767105

*صندلی های خالی زیادی روی سکوهای ورزشگاه دیده می شود.

1767084

* مثل بازی ایران و انگلیس، این بازی هم وقت های اضافه زیادی داشت. داور برزیلی بازی سنگال و هلند، برای نیمه اول 3 و برای نیمه دوم 8 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد تا در مجموع 11 دقیقه وقت اضافه را شاهد باشیم.

ویدئو: 265078

دیدگاه‌ها