کد خبر : 1945032 | 28 خرداد 1402 ساعت 15:58 | 54.8K بازدید | 30 دیدگاه

دلیلی نداشت نفرات اصلی را نبرد؛

مرفاوی پشت تصمیم قلعه‌نویی درآمد

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است تیم ملی در بازی‌های تورنمنت کافا کیفیت خوبی از خودش به نمایش گذاشته است.

مرفاوی پشت تصمیم قلعه‌نویی درآمد

صمد مرفاوی در گفتگویی با "ورزش‌ سه" درباره عملکرد تیم ملی در دو دیدار تورنمنت کافا مقابل افغانستان و قرقیزستان که به ترتیب با نتایج 6 بر یک و 5 بر یک به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی تمام شد، گفت: عملکرد تیم ملی خوب بوده است. بازیکنان بزرگ و باتجربه‌ای داریم که این جام و این بازی‌ها برایشان کوچک است، اما روی هم رفته به لحاظ کیفیتی بازی‌های خوبی را انجام دادند.
او ادامه داد: حالا درست است که افغانستان و قرقیزستان جزء تیم‌های درجه 2 هم هستند، اما بازیکنان کار خودش را انجام دادند و انگیزه خوبی داشتند. کارهای تاکتیکی کادر فنی را انجام دادند و موفق هم بودند. امیدوارم در بازی‌های آینده هم همین کیفیت را ارائه بدهند.

از صمد مرفاوی درباره استفاده از تیم اصلی در تورنمنت کافا پرسیدیم و انتقاداتی که به این تصمیم امیر قلعه‌نویی ایجاد شد. او در واکنش به این سوال گفت: درباره این موضوع مهم‌ترین مسئله نظر سرمربی است و باید به نظر سرمربی احترام گذاشت. ایشان صلاح دانسته که تیم اصلی‌اش را ببرد. این طبیعی است و اصلا نباید درمورد آن انتقاد شود، چون به هر حال ایشان سرمربی تیم ملی است و ایشان تصمیم می‌گیرد. حالا اینکه برخی می‌گویند نباید تیم اصلی را می‌برد، درست نیست. مهم نظر سرمربی است که تشخیص داده با تیم اصلی به این تورنمنت برود. به نظرم کار درستی انجام داده است.
مرفاوی سپس برای تکمیل توضیحاتش اضافه کرد: دلیلی ندارد نفرات دیگر را ببرد. چون نهایتا برای بازی‌های رسمی آینده باید با همین نفرات بازی کنند و باید شرایط همه را زیر نظر داشته باشند.

1807410

از سرمربی سابق تیم ملی جوانان درباره بازی برابر ازبکستان در فینال کافا پرسیدیم و او در واکنش به این سوال که کیفیت این تیم می‌تواند محک خوبی برای امیر قلعه‌نویی و شاگردانش باشد، اینطور پاسخ داد: بالاخره جزء تیم‌های توانمند این مسابقات است و می‌تواند یک دیدار تدارکاتی خوب باشد تا سرمربی تیم ملی شرایط و بازیکنانش را محک بزند. آنها تیم قدرتمندی هستند و مثل ایران برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌شوند. درست است که شاید ما نتوانیم بازی‌های خوبی انجام بدهیم، ولی همین بازی ازبکستان هم با توجه به اینکه می‌تواند حریف احتمالی ایران در جام ملت‌ها باشد خوب است.

مهاجم اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال در واکنش به عملکرد طارمی و آزمون و اینکه بهتر است در کنار هم بازی کنند، یا مثل دوران کی‌روش از طارمی در پست وینگر چپ استفاده شود، بیان کرد: از لحاظ فنی که نمی‌توان درباره آنها صحبت کرد. چندین سال است که در تیم ملی هستند و بازی‌هایی که انجام داده‌اند، نیازی نیست درباره شرایط فنی آنها صحبت کرد. طبیعی است که این دو می‌توانند زوج آتشینی برای فوتبال ایران باشند. برای هر تیمی خطرناک هستند. اصلا راجع به این زوج نباید صحبت کرد. چندین سال است که در رقابت‌های مختلف از جمله جام جهانی و جام ملت‌ها در کنار هم بوده‌اند و کاملا نسبت به هم شناخت دارند و می‌توانند نقطه قوت تیم ایران باشند.

1886862

مرفاوی سپس در واکنش به بخش دوم سوال اینطور توضیح داد: این بستگی به سیستم مربی دارد. اینکه می‌خواهد با دو مهاجم بازی کند یا یک مهاجم. ولی ایشان ترجیح دادند که اگر طارمی از پست وینگر وسط‌تر بیاید و در کنار آزمون قرار بگیرد، می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد و این قابل احترام است. من فکر می‌کنم اصلا برای طارمی اینکه وینگر بازی کند یا مهاجم خیلی فرقی نمی‌کند و هر جا بازی کند، می‌تواند اثرگذار باشد.
سوال پایانی از سرمربی اسبق استقلال درباره پیش بینی‌اش از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های 2023 قطر بود و در این باره گفت: اتفاقات فوتبالی زیاد است و غیرقابل پیش‌بینی. در عین حال که ما تیم خیلی خوب، باتجربه و توانمندی داریم، اما اتفاقات فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. بنابراین باید خوش‌بین باشیم و مثبت فکر کنیم، تا تیم ملی فاتح جام ملت‌ها شود و ما هم آرزو می‌کنیم این اتفاق رخ بدهد.

دیدگاه‌ها