کد خبر : 1964214 | 18 شهریور 1402 ساعت 18:17 | 20K بازدید | 10 دیدگاه

هزینه یک اعزام، دو برابر بودجه سالیانه فدراسیون

قهرمانی در آسیا 7 میلیارد آب خورد!

سرپرست تیم ملی پرورش اندام ایران اعلام کرده اعزام این تیم به مسابقات آسیایی اخیر در لبنان 7 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

قهرمانی در آسیا 7 میلیارد آب خورد!

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که تیم ملی پرورش اندام ایران توانست بالاتر از عراق و با 438 امتیاز به عنوان قهرمانی در آسیا دست پیدا کند. در این مسابقات که به میزبانی لبنان برگزار می شد، فدراسیون بدنسازی ایران کاروانی 80 نفره را برای اولین بار داشت که در نهایت با کسب 46 مدال طلا، 24 مدال نقره و 15 مدال برنز و کسب 438 امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی تیمی در رشته پرورش اندام و کسب عنوان قهرمانی فیتنس چلنج آسیا در دو بخش بانوان و آقایان به کار خود پایان داد. 

اما چند روز بعد از پایان این رویداد، فدراسیون بدنسازی گزارشی از این اعزام منتشر کرده که یک نکته جالب توجه در آن به چشم می خورد و آن هم هزینه 7 میلیارد تومانی برای این اعزام است. این در حالی است که بودجه یک سال فدراسیون بدنسازی هم چنین مبلغی نیست و به نظر می رسد این فدراسیون با استفاده از ظرفیت حامیان مالی توانسته چنین اعزام بزرگی را انجام دهد. 

سیدمجتبی هاشمی، سرپرست تیم ملی پرورش اندام در این باره گفت: "در مجموع این اعزام که با افتخارات تاریخی و بزرگ همراه شد، حدود 7 میلیارد تومان هزینه در بر داشت. جا دارد از حامی مالی تیم ملی هم تشکر کنیم که زحمات زیادی در راستای برگزاری اردوی پیش از اعزام و برخی هزینه‌ها انجام دادند. با این حال طبق بررسی های صورت گرفته 70 درصد هزینه های این اعزام توسط فدراسیون پرداخت شده و 30 درصد با کمک‌های صورت گرفته و از سوی حامی مالی پرداخت شده است. بنابراین باید توجه داشت که فدراسیون برای این اعزام بزرگ و تاریخی حدود 5 میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده که جا دارد از رییس فدراسیون و سایر مسئولین بابت تامین چنین هزینه‌ای با وجود محدودیت‌های بودجه ای تشکر و قدردانی کنم."

دیدگاه‌ها