کد خبر : 1968515 | 05 مهر 1402 ساعت 16:30 | 190.4K بازدید | 107 دیدگاه

میزبان این شکست را باور نمی‌کند؛

عزای عمومی در چین بعد از رسیدن این طلا به ایران

چینی‌ها حاضر بودند ١٠ طلا از آن‌ها کم شود اما فقط این یک طلا را می‌گرفتند.

عزای عمومی در چین بعد از رسیدن این طلا به ایران

به گزارش "ورزش سه"، دیروز تیم‌های ایران و چین به مصاف هم رفتند که تیم ملی والیبال ایران در یک بازی برتر توانست با نتیجه سه بر یک میزبان مسابقات را شکست دهد و برای سومین بار متوالی قهرمان بازی‌های آسیایی شود و هت‌تریک کند.

هواداران ایرانی که اکثر آنها ورزشکاران و مسئولین کاروان ورزشی کشور بودند مدتی قبل از شروع مسابقه با پرچم ایران وارد سالن شدند و تیمشان را مورد تشویق قرار دادند. یکی از تماشاگران ایرانی که در شائو کسینگ کار تجارت در چین را دارد به خبرنگار چینی گفت از آن شهر خود را برای تشویق تیم ملی به هانگژو رسانده است.

یک تماشاگر چینی نیز نظری جالب دارد. او که سی سالی‌ می‌شود که هوادار والیبال است گفت: "از بازی چین بسیار راضی هستم؛ اگرچه منجر به قهرمانی چین نشد اما این رقابت هیجان انگیز بازتابی از قدرت دو تیم بود. اگر سخت تلاش کنید پشیمانی معنی ندارد زیرا ذات ورزش رقابت است و هر طرف که بیشترتلاش کند موفق می‌شود، پس من خوشحال هستم که ایران قهرمان شده است!"

1931744

جیانگ چوآن ستاره بازی با ایران و کاپیتان تیم چین نیز پس از بازی در مصاحبه‌ای گفت: "باخت برابر ایران و نحوه بازی ما تاسف آور بود. تیم ما برای خارج شدن از بحران به این قهرمانی نیاز داشت ولی متاسفانه نشد."

شنگ وو، سرمربی تیم ملی چین که قبل از بازی امید به برتری مقابل ایران داشت کاملا نا امید شد. او پس از نایب قهرمانی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: "حالا تیم ما باید برای انتخابی المپیک خود را آماده کند و امیدواریم با فراموشی این دیدار نتایج خوبی در انتخابی المپیک بگیریم.

1931745

گفتنی است تیم ملی والیبال ایران در حضور پر شور تماشاگران چینی بازی خوبی را به نمایش گذاشته بود و برخلاف بعضی از پیش بینی‌ها به قهرمانی رسید. بر اساس گزارش خبرگزاری‌های چینی این موضوع برای ورزش دوستان این کشور غیر قابل هضم بوده است. از طرفی برخی رسانه‌های چینی مدعی شدند که هواداران ورزش این کشور حاضر بودند ۱۰ طلا از آنها کم شود اما طلای والیبال را خودشان کسب کنند که ایران آنها را در این امر ناکام گذاشت.

1931746

دیدگاه‌ها