کد خبر : 1968878 | 07 مهر 1402 ساعت 09:50 | 12.7K بازدید | 12 دیدگاه

اظهارنظر جنجالی اسطوره آلمانی درباره تصمیم یوفا

کارل‌هاینز رومینگه، یکی از اعضای کمیته اجرایی یوفا، گفت که به برگشتن تیم زیر هفده ساله‌های روسیه به تورنمنت‌های بین‌المللی رأی مثبت داده است.

اظهارنظر جنجالی اسطوره آلمانی درباره تصمیم یوفا

به گزارش "ورزش سه"،  بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین، تیم‌ها و ورزشکاران روس در اکثر رشته‌های ورزشی از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم شده‌اند و یا باید به‌صورت انفرادی و بدون پرچم در مسابقات شرکت کنند. اما به‌تازگی یوفا، تصمیم گرفت که تیم زیر هفده ساله‌های روسیه دوباره بتواند در تورنمنت‌های فوتبالی شرکت کند.

این تصمیم با رأی‌گیری در کمیته اجرایی یوفا صورت گرفت و حالا رومینیگه می‌گوید از کسانی بوده که به حضور مجدد روس‌ها رأی مثبت داده است. 

1932495

او در مورد علت تصمیمش توضیح داد: «کودکان قربانیان جنگ هستند. آن‌ها بی‌گناه هستند و به کمک نیاز دارند. آن‌ها هیچ مسئولیتی در قبال این جنگ ندارند و نباید مجازات شوند. به همین دلیل، من به حضور مجدد تیم آن‌ها رأی "بله" دادم تا دوباره بتوانند در مسابقات شرکت کنند.»

مطابق انتظار، این اظهار نظر دوباره موجی از بازخوردها را در فضای مجازی به دنبال داشته است. مخالفان این حضور می‌گویند محرومیت ورزشکاران روسیه از حضور در مسابقات بین‌المللی، جزء حداقل هزینه‌هایی است که باید کشور متخاصم برای جریمه اعمالش بپردازد.

دیدگاه‌ها