کد خبر : 1986732 | 22 آذر 1402 ساعت 19:15 | 5.8K بازدید | 2 دیدگاه

طلسم شكست، اولين برد دختران هندبال در گام آخر

تیم ملی هندبال بانوان ایران رقابت‌های قهرمانی جهان را با پیروزی به پایان رساند.

طلسم شكست، اولين برد دختران هندبال در گام آخر

به گزارش "ورزش سه"، بانوان هندبالیست کشورمان در آخرین بازی خود در بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان مقابل گرینلند به میدان رفتند و در پایان با نتیجه 23-28 به برتری رسیدند تا نخستین پیروزی خود در میدان بزرگ جهانی را جشن بگیرند. 
نیمه اول این دیدار با قدرت نمایی گرینلند آغاز شد طوری که اختلاف به 5 گل رسید اما رفته رفته بانوان هندبالیست کشورمان بر بازی مسلط شدند و توانستند این نیمه را با تساوی 12-12 بکشانند و به رختکن بروند. 

1966148
در نیمه دوم عملکرد درخشان فاطمه خلیلی درون دروازه و هماهنگی خوب بین بازیکنان از جمله فاطمه مریخ و نسترن گودرزی باعث شد تساوی به اختلاف گل 5 به سود ملی پوشان برسد و تیم ملی هندبال ایران با نتیجه 23-28 با نخستین پیروزی خود در عرصه جهانی، جام بیست و ششم را به پایان برساند. 
فاطمه مریخ با 6 گل و زهرا فقیهی و اسرا زندی با 4 گل برترین گلزنان ایران بودند. سایر گل‌های ایران را بهار ایزدگشب، نسترن گودرزی، اسرا زندی، مهربان بدوی، حدیث نوروزی و آرزو کیانی آرا به ثمر رساندند. فاطمه خلیلی نیز در این بازی 12 سیو موفق داشت. 

1966149

در پایان این بازی «ایولا بِرِگ» بازیکن شماره 13 گرینلند به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.
بانوان هندبال ایران در حالی این رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشتند که این برای اولین بار بود که در رشته‌های توپی بانوان هندبال به عنوان تنها رشته توپی دو بار در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده‌اند.

دیدگاه‌ها