کد خبر : 1995918 | 30 دی 1402 ساعت 10:53 | 22.4K بازدید | 17 دیدگاه

شاگردان قلعه‌نویی و ضعیف‌ترین نسخه ممکن

نبرد ایران و هنگ‌کنگ از زبان اعداد و ارقام

تیم ملی ایران در جدال با هنگ‌کنگ به سختی پیروز شد که این نبرد از لحاظ آماری بسیار موردتوجه خواهد بود.

نبرد ایران و هنگ‌کنگ از زبان اعداد و ارقام

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم ملی ایران در دومین دیدار از مرحله گروهی به مصاف هنگ‌کنگ رفت که این جدال در نهایت با پیروزی تیم ملی ایران خاتمه یافت اما نمایش ضعیف شاگردان قلعه‌نویی برابر تیمی که پایین‌ترین رنک را در تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا دارد، بسیار پرنوسان بود.

ملی پوشان در این جدال نزدیک مانند ۳ مصاف قبلی با هنگ‌کنگ مالک توپ و میدان بود و درصد مالکیت بالای ۷۰ درصد به جای گذاشت ولی به‌طور محسوسی آمار هجومی ایران دچار افت شد. تیم ملی در ۳ بازی قبلی در هر مسابقه به‌طور میانگین ۲۲ شوت زد که این میزان در این مسابقه به ۱۴ شوت کاهش یافت. شوت در چارچوب از ۹ شوت به تنها ۴ شوت رسید. حملات ایران بیشتر از آنکه از نظر کمیت افت کند از نظر کیفیت به نحو محسوسی کم شد. امیدگل تیم ملی در ۳ رویارویی گذشته برابر هنگ‌کنگ به‌طور متوسط 2.71 بود و تیم ملی به بردهای پرگلی دست یافت. ایران در این دیدار امیدگلش ۱.۱۷ بود و تنها یک گل زد. 

شاگردان قلعه‌نویی در فاز دفاعی بیشتر از فاز هجومی ضعیف نشان دادند. هنگ‌کنگ در ۳ بازی قبلی مجموعاً ۷ شوت زده بود و در این مسابقه ۷ مرتبه دروازه ایران را مورد هدف قرار داد. ۲ شوت از ۹ شوت هنگ‌کنگ در چارچوب بود در شرایطی که در ۳ بازی قبلی در کل ۲ شوت در چارچوب داشت. هنگ‌کنگ در این بازی فرصت‌های خوبی داشت و می‌توانست به گل برسد. امید گل هنگ‌کنگ در این مسابقه 0.46 بود که ۴ برابر مجموع امیدگل حریف در ۳ مصاف گذشته بود که نشان می‌دهد ملی پوشان مقابل هنگ‌کنگ عملکرد به مراتب ضعیفی داشتند.

تیم ملی ایران قرار است در ادامه بازی‌های این دوره از جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی امارات برود که می‌تواند آزمونی مهم برای تیم ملی فوتبال ایران باشد.

دیدگاه‌ها