کد خبر : 1351282 | 29 مرداد 1395 ساعت 12:37 | 33.8K بازدید | 0 دیدگاه

حسن یزدانی؛ ستاره ای متولد می شود

آیا حسن یزدانی گام در راه بزرگان کشتی جهان خواهد گذاشت؟...

حسن یزدانی؛ ستاره ای متولد می شود 

به گزارش "ورزش سه" این جوان تمام مولفه های لازم برای جاودانگی را دارد و این میدان بزرگ را به آسانی از دست نخواهد داد. حسن که سال قبل در لاس وگاس نقره گرفت ، حالا و در دومین میدان بزرگ خود در رده سنی بزرگسالان نباید فرصت را به سادگی از دست بدهد. ترسی که این جوان در دل رقبا انداخته، برگ برنده او در تشک های ریو است. حسن که از 70 کیلوگرم به 74 آمده و در وزنی که 20 کشتی گیر حضور دارند در دور اول استراحت خواهد کرد و در دور دوم به مصاف کاستلی از هائیتی می رود. حریف هر چند کم نام و نشان است اما دست کم گرفتن حریفان خطای بزرگی است و یزدانی قطعا داستان قهرمانان بزرگی را خوانده است که با غفلت و کوچک انگاشتن حریفان از مدالهای ارزشمند محروم شده اند.


در هر حال پس از پیروزی احتمالی در دور سوم یزدانی باید با برنده آنوربات پروجاو از مغولستان و سنور دمیرتاش از ترکیه کشتی بگیرد. پروجاو مغول سال قبل در فینال قهرمانی جهان کشتی را به جردن باروز واگذار کرد، آنهم با نتیجه 10 بر 0 که نشان از اقتدار کشتی گیر امریکایی دارد. به هر حال نائب قهرمان جهان است و خطرناک. سال 2014 هم در قزاقستان با شکست مقابل رضا افضلی نائب قهرمان آسیا شده.


اما قهرمان ترک. سنور دمیر تاش که در رقابتهای قهرمانی اروپا در لتونی عنوان قهرمانی را به دست آورد و در فینال آن مسابقات جبرئیل حسن اف آذربایجانی را از پیش رو برداشت، در بازیهای اروپایی باکو هم با شکست مقابل گدویف روس نائب قهرمان شد و سال 2014 هم در فنلاند برنز اروپا را گرفت، بدون شک از مدعیان جدی این وزن است.


البته در گروه یزدانی لیوان لوپز از کوبا، دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از کوبا هم حضور دارد. در سمت مقابل جردن باروز، قهرمان نامدار جهان و المپیک، انور گدیف روس، نفر سوم جهان در لاس وگاس که در دیدار رده بندی سال گذشته علیرضا قاسمی را برد ، قهرمان سال 2014 اروپا، قهرمان بازیهای اروپایی باکو، جبرئیل حسن اف از جمهوری آذربایجان، دارنده 2 مدال برنز جهان و بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان قرار دارند و انشاا... یزدانی در دیدار فینال انتظار یکی از آنها را خواهد کشید.

دیدگاه‌ها