کد خبر : 1673845 | 24 اسفند 1398 ساعت 14:17 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

زمین تمرین‌های سومقاییت از استادیوم آزادی بهتر است؛

پیمان بابایی: جشن نوروز؟ اینجا همه در قرنطینه هستیم!

پیمان بابایی مهاجم گلزن تیم سومقاییت می‌گوید که لیگ آذربایجان نیز مثل همه لیگ های دنیا به خاطر کرونا لغو شده اما بعید است که کاملا تعطیل شود.

پیمان بابایی: جشن نوروز؟ اینجا همه در قرنطینه هستیم!

به گزارش "ورزش سه"، پیمان بابایی یکی از بازیکنان شاخص ایرانی در لیگ آذربایجان محسوب می‌شود. او دو سال پیش با سابقه بازی در تراکتور، گسترش فولاد و ماشین سازی، راهی لیگ آذربایجان شد و پیراهن سومقاییت را بر تن کرد و توانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد. حالا در شرایطی که ویروس کرونا به کشور آذربایجان هم رسیده، با ستاره خط حمله سومقاییت گفتگویی با محور همین بیماری و البته شرایط خودش انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

 

* کرونا بالاخره به آذربایجان هم رسید. چه تاثیری در فوتبال داشته است؟

 

ما قرار بود که فردا یک بازی داشته باشیم و امروز هم اردوی خود را در هتل برگزار کنیم اما دیروز بعد از تمرین گفتند که بازی ها لغو شده و در خانه بمانید. فعلا دو بازی را معوقه کرده اند و 4-5 هم روز تمرینات تعطیل شده تا ببینیم بعد از آن چه می‌شود.

 

* در این هفته ها کلا خبری از کرونا در آذربایجان نبود؟

 

حداقل در ظاهر وجود نداشت و چیزی رسانه‌ای نمی‌شد. این چند روز احتمالا مشکوک شدند و 2-3 نفر هم فوت کردند و به همین خاطر ترسیدند و فوتبال را هم تعطیل کردند.

 

* آیا احتمال دارد لیگ نیمه کاره بماند؟

 

بعید است که چنین اتفاقی بیفتد. 2 بازی یعنی 14 روز فعلا مسابقات تعطیل شده اند و بعد از آن تصمیم می‌گیرند. قرار بود بعد از این دو بازی، اردوی تیم ملی آذربایجان تشکیل شود، یعنی خود به خود لیگ دو هفته هم آن موقع تعطیل می‌شد. بنابراین فکر کنم یک ماه بعد بازی ها از سر گرفته شوند.

 

* شرایط خودت چطور است؟

 

من اینجا شرایط خیلی خوبی داشتم و البته می‌توانستم بهتر هم باشم اما مصدومیت باعث شد تا چند بازی را از دست بدهم ولی در چند بازی اخیر فکر کنم عملکرد خوبی داشته ام و کادرفنی هم از من رضایت دارد. تااینجای فصل 7 گل زده ام که رضایت بخش است.

 

1455229

 

* به آقای گلی فکر می‌کنی؟

 

چیزی که برای من اهمیت دارد، موفقیت تیم است .این را از روی کلیشه نمی‌گویم و واقعا همه تلاش می‌کنیم تا سومقاییت موفق شود اما اگر گل هم بزنم که خیلی عالی است. 11 بازی دیگر در لیگ و حذفی داریم و حرف از آقای گلی شاید زود باشد. من ترجیح می‌دهم در تمرینات تلاش کنم و در بازی ها موثر باشم و از موقعیت ها بهترین استفاده را کنم. طبیعی است که اگر آقای گل شوم بسیار خوشحال خواهم بود و برای یک فوتبالیست خارجی چه چیزی بهتر از این؟

 

* در آذربایجان نگاه مردم و اهالی فوتبال به بازیکنان ایرانی چطور است؟

 

به جز فرزاد حاتمی که چند ماه اینجا بود، فکر کنم من اولین بازیکن ایرانی هستم که در لیگ آذربایجان بازی کرد و خداراشکر می‌کنم که باعث شدم نظر مدیران و اهالی فوتبال به بازیکنان ایرانی را با عملکردم جلب کنم. اینجا 4-5 بازیکن ایرانی هستند و از این بابت خیلی خوشحالم. شرایط لیگ آذربایجان واقعا در سطح استاندارد اروپاست و باتوجه به این که سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا هم دارد، رقابت فوق العاده را ایجاد کرده است. به هر حال همیشه بازیکنان ایرانی نشان داده اند که همه جا می‌توانند موفق باشند و ما هم اینجا پرچم را در دست گرفته ایم.

 

* اگر نگاه کلی و از بالا به دو سال اخیر داشته باشی، انتخاب سومقاییت و لیگ آذربایجان و ترک ایران برایت مثبت بود؟

 

اگر بخواهم با یک مقایسه پاسخ شما را بدهم باید بگویم که از نظر نیروی انسانی مطمئنا لیگ ایران شرایط بهتری نسبت به بسیاری از لیگ های خارجی و حتی اروپایی دارد. اما از نظر مدیریتی، امکانات مثل زمین چمن و... باید خیلی کار کنیم تا حتی به آذربایجان برسیم. اینجا فدراسیون تلاش زیادی می کند و مثلا ما که دو زمین چمن تمرینی داریم که از چمن ورزشگاه آزادی هم بهتر هستند. بنابراین حضور در این لیگ به پیشرفت من خیلی کمک کرده است.

 

* فکر کنم مشکل مالی هم وجود ندارد.

 

بله همینطور است. هیچ وقت نشده حقوق ما دیر پرداخت شود و همیشه منظم بوده. اصلا تیم هایی که شرایط مالی خوبی ندارند نمی‌توانند به لیگ برتر بیایند. من در روزنامه ها خوانده ام که قرار است دو تیم دیگر به لیگ برتر صعود کنند و با 10 تیمی شدن لیگ، شرایط بهتر هم خواهد شد.

 

* باتوجه به تعطیلی لیگ، عید در ایران نیستی؟

 

خیلی دوست داشتم عید را در ایران باشم چون دو سال است که کنار خانواده نیستم و برایم ناراحت کننده است. آرزوی هر فوتبالیست لژیونری است که نوروز راکنار خانواده اش باشد اما مرزها را بسته اند و متاسفانه نمی‌توانیم بیاییم. خودتان هم آنجا شاهد هستید که شرایط چقدر دلگیرکننده است و اصلا شبیه عید نیست. امیدوارم این مریضی به لطف خدا و کمک مردم هرچه زودتر از بین برود و همه، عید را کنار خانواده با خوشحالی سپری کنند.

 

1453092

 

* آنجا نوروز را جشن می‌گیرند؟

 

اینجا نوروز عید رسمی نیست اما جزو جشن های باستانی مردم است. البته فکر کنم به خاطر کرونا جشنی وجود نداشته باشد و من هم طبیعتا تنهایی کاری نمی‌توانم کنم و باتوجه به قرنطینه خانگی، در خانه تمرین خواهم کرد.

 

* با حضور اسکوچیچ در تیم ملی، امیدواری که به اردوی تیم ملی دعوت شوی؟

 

آرزوی هر بازیکنی است که پیراهن تیم ملی را بپوشد و من هم آرزوی این را دارم که به تیم ملی دعوت شوم. خیلی خوشحال می‌شوم که آقای اسکوچیچ به آذربایجان بیایند و بازی ما را ببینند، می‌دانم که ایشان دوست ندارند لیست تکراری دعوت کنند و از این بابت خیلی خوشحالم و انگیزه گرفتم.

 

* آیا تراکتور در بین آذربایجانی ها طرفدار دارد؟

 

تراکتور همه جا طرفدار دارد. اینجا هم خیلی شنیده ام که حتی در سومقاییت که وقتی حرف از لیگ ایران می‌شود تراکتور را می‌شناسند و چون نزدیکی زبانی وجود دارد، شناخت بهتری نسبت به این تیم هست.

دیدگاه‌ها