کد خبر : 1712700 | 18 مهر 1399 ساعت 12:18 | 85.2K بازدید | 10 دیدگاه

نایب رییس ای اف سی و رای نهایی کنفدراسیون؛

پایان ۱۰۰ ساعت نگرانی و استرس در فوتبال ایران!

فشار حداکثری منابع مطبوعاتی عربستان که در شبکه های اجتماعی توییتر بسیار فعال هستند، فوتبال دوستان ایرانی را از رای نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بیمناک ساخته بود.

پایان ۱۰۰ ساعت نگرانی و استرس در فوتبال ایران!

به گزارش ورزش سه، به محض پایان دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب و طرح مباحثی درباره غیرقانونی بودن حضور چند بازیکن پرسپولیس در ترکیب این تیم، در رقابت های قهرمانی غرب آسیا، همه نگاه ها به کوالالامپور مقر ای اف سی دوخته شده بود تا در نهایت رای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان عالی ترین مرجع انضباطی تکلیف نتیجه دیدار فینال را مشخص کند. کمیته ای که دقایقی پیش درخواست النصر را رد کرد تا صعود پرسپولیس به فینال آسیا قطعی شود.

 

نکته مهم این که فوتبال ایران خاطره ای تلخ از اتفاقات مشابه دارد و به این سبب موضوع شکایت النصر از پرسپولیس در ایران بسیار جدی گرفته و موجب نگرانی علاقه مندان به این باشگاه شده بود.

 

این در حالی است که در بین وکلا و حقوقدانان های فوتبالی در ایران هم در این باره اختلاف نظر وجود داشت، در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال در این باره یک صدا اعتقاد داشتند که فدراسیون در این باره تخلفی را مرتکب نشده است.

 

در این بین حضور جدی مسئولان سعودی و مباحث آن باعث شد تا پای مهدی تاج نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به این ماجرا باز شود و او با انتشار یک استوری در اینستاگرامش، از محق بودن پرسپولیس خبر داد. متنی که گزارش آن به عربستان واکنش شدید فعالان این کشور را به همراه داشت تا نایب رییس ایرانی ای اف سی زیر سوال برود؛ موضوعی که سال های سال فوتبال ایران درباره آن به بحث و گفتگو مشغول است و خود را فاقد لابی های لازم در سطح بالای ای اف سی می‌داند. جنگی که این بار علنی شده بود و باتوجه به شرایط ژئوپلیتیک دو کشور نیز مشخص بود که ایران حمایت تاج را پشت سر خود خواهد داشت، اگرچه به گفته دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته انضباطی ای اف سی یک نهاد مستقل محسوب می‌شود.

 

 

1533306

 

 

در عین حال در هفته گذشته و باتوجه به احتمال فشار جدی عربستان بر مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در پشت صحنه نیز مذاکرات بسیاری در جریان بوده تا در نهایت یک اتفاق عجیب یا یک رای غافل گیر کننده از مقر ای اف سی بیرون نیاید؛ هرچند که از نظر حقوقی نیز برتری سرخ ها در این پرونده قطعی بود و تنها، یک تئوری توطئه برای تغییر رای به نفع تیم عربستانی مطرح می‌شد.

 

به هر حال صحبت های مهدی تاج پس از انتشار رای کنفدراسیون فوتبال آسیا، شنیدنی خواهد بود و اگر شرایط به او اجازه بدهد، وی میتواند بخشی از پشت صحنه ماجرا را توضیح بدهد. اگرچه مسئله اصلی اینجاست که در این مسئله حق با پرسپولیس بوده و او در جایگاه نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا از خطوط بی طرفانه عبور نمی‌کند، کما این که در موضوع رای عیسی آل کثیر اعمال نظری از سوی وی صورت نگرفته است.

 

نکته جالب دیگر این است که در این مدت رسانه های رسمی و غیررسمی داخلی، بارها به صحبت های مختلف خبرنگاران سعودی استناد کردند در حالی که در همین روزها و به خصوص حالا پس از انتشار رای مشخص شده که آن ها به هیچ عنوان نمی‌توانند در این مسائل نقش منبعی موثق را بازی کنند.

دیدگاه‌ها