کد خبر : 1198214 | 28 دی 1393 ساعت 14:58 | 24K بازدید | 0 دیدگاه

شرفی:

بازیکنان، عراق و ژاپن را از مغز خود بیرون کنند

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران قبول ندارد که این تیم در جام ملت‌های 2015 آسیا با تفکرات دفاعی بازی می‌کند.

بازیکنان، عراق و ژاپن را از مغز خود بیرون کنند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، اصغر شرفی ابتدا در مورد دو بازی قبلی تیم ملی در جام ملت‌های 2015 آسیا اظهار داشت: من فکر می‌کنم تعدادی از بازیکنان تیم ملی و همچنین آنهایی که فوتبال را دنبال می‌کنند، معتقدند که ایران دفاعی بازی می‌کند. این درحالی است که من چنین نظری ندارم. بازیکنان تیم ملی باید این ذهنیت را داشته باشند که بحث انجام کارهای دفاعی در نوع خود یک تاکتیک محسوب می‌شود. ایده سرمربی تیم ملی این است که اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم و فکر می‌کنم این تاکتیک در تیم ملی جا افتاده است.

وی در ادامه افزود: مهم این است که در حال حاضر تیم ملی تقریباً با نظم بازی می‌کند و نمی‌بینید که کسی اضافه‌کاری کند. من معتقدم در بازی با امارات، بازیکنان تیم ملی باید نام عراق و ژاپن را از مغز خود بیرون کنند. شما دیدید که عراق تفاوت زیادی با ژاپن نداشت و الان بازی‌ها تقریباً به هم نزدیک است. ما باید باهوش بازی کنیم، در ضمن همین که وقتی توپ را لو می‌دهیم، بلافاصله با تعداد زیادی از بازیکنان، درصدد پس گرفتن توپ برمی‌آییم، یک نکته مهم و مثبت محسوب می‌شود.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد بازی با امارات تأکید کرد: تیمی که در این بازی نیاز به برد دارد ایران است، بنابراین ما باید حمله کنیم تا سه امتیاز را بگیریم. به نظر من امارات دیوانگی نخواهد کرد که مقابل ایران تهاجمی بازی کند، چون نیاز ندارد. ما در این بازی حداقل باید با دو مهاجم بازی کنیم. من معتقدم امارات 10 برابر ما از تیم ملی ایران می‌ترسد.

دیدگاه‌ها