کد خبر : 1265704 | 17 شهریور 1394 ساعت 17:53 | 37.1K بازدید | 0 دیدگاه

فیفا در مورد قرارداد پروپجیج چه می گوید

ماجرای قرارداد پروپجیچ با استقلالی ها هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد و به نظر می رسد این اتفاق استقلالی ها را مجبور به عدم استفاده از این مهاجم خود کند.

فیفا در مورد قرارداد پروپجیج چه می گوید
به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه صحبت های درباره زمان عقد قرارداد پروپجیچ باعث ایجاد شائبه هایی درباره غیرقانونی بودن حضور این مهاجم در ترکیب استقلال را به وجود آورد، موضع گیری ها درباره آن نیز شکل گرفت.
ورزش سه در این ارتباط موارد قانونی مربوط به آیین نامه نقل و انتقالات فیفا را مورد بررسی قرار داده است که بدون شرح و تفسیر از نظرتان می گذرد.
نکته مهم درباره قوانین مربوط به نقل و انتقالات این است که فدراسیون جهانی (فیفا) با صراحت موارد را فدراسیون های مربوطه رسانده و قرار نیست بابت هر نقل و انتقال کوچک از فیفا استعلام شود. مرور این قوانین کاملا روشنگرانه خواهد بود.

صفحه 11 آیین نامه نقل و انتقالات (زمان ثبت نقل و انتقالات)

1038834

1- ثبت نقل و انتقالات بازیکنان تنها در طول یکی دو زمان سالانه نقل و انتقالات که توسط اتحادیه فوتبال مربوطه مشخص می شود، انجام می شود. به عنوان یک استثنا برای این قانون، یک بازیکن حرفه ای که پیش از پایان زمان ثبت نقل و انتقالات، قراردادش به پایان رسیده باشد، قراردادش خارج از زمان در نظر گرفته شده، ثبت خواهد شد. فدراسیون ها مجاز هستند تا با در نظر گرفتن همه جنبه های ورزشی مربوط به رقابت ها، این قراردادها را ثبت کنند. در صورتی که قرارداد به دلیلی به پایان برسد، فیفا می تواند بررسی های لازم را برای پرهیز از تخلف انجام بدهد.
2- اولین زمان ثبت نقل و انتقالات از پایان یک فصل آغاز می شود و به طور طبیعی تا پیش از شروع فصل جدید به پایان می رسد. این مدت از 12 هفته بیشتر نخواهد بود. دوره دوم ثبت نقل و انتقالات در میانه فصل خواهد بود و بیش از 4 هفته نخواهد بود. دو زمان ثبت نقل و انتقالات در یک فصل باید 12 ماه پیش از اجرا، در TMS ثبت شود. در مورد فدراسیون هایی که زمان ثبت قراردادها را به موقع اعلام نکنند، فیفا تصمیم گیری خواهد کرد.
3- انتقال بازیکنان تنها با اجازه نامه رسمی باشگاه از فدراسیون مربوطه در زمان رسمی ثبت نقل و انتقالات، ثبت می شود.
4- مقررات مربوط به دوره ثبت نقل و انتقالات در رقابت هایی که تنها بازیکنان آماتور حضور دارند، اجرا نمی شود. زمان ثبت نقل و انتقالات دراین رقابت ها را فدراسیون های مربوط با در نظر گرفتن تمام جوانب ورزشی تعیین خواهند کرد.

صفحه 37 آیین نامه نقل و انتقالات ( آغاز اقدامات، ارسال مدارک)


1038836

1- درخواست پذیرش اولین ثبت مدارک یا یک انتقال بین المللی توسط فدراسیون فوتبال مربوطه در TMS وارد می شود. درخواست هایی تحت مقررات ذکر شده که از طرق دیگر ارائه شده باشد، بررسی نمی شود.
2- بسته به جزئیات پرونده مورد نظر، فدراسیونی که یک درخواست را ارائه می کند، باید مدارک خاصی را الزاما در TMS وارد کند که فهرست آن شامل:
- مدارک هویت و ملیت- بازیکن
- مدارک هویت و ملیت- والدین بازیکن
- مدرک تولد (شناسنامه)- بازیکن
- قرارداد کاری- بازیکن
- قرارداد کاری- والدین بازیکن
- اجازه کار- بازیکن
- اجازه کار- والدین بازیکن
- مدرک اقامت- بازیکن
- مدرک اقامت والدین بازیکن
- مدرک تحصیلات آکادمیک
- مدرک تحصیلات فوتبالی
- مدرک محل اقامت/ سرپرستی
- اجازه نامه والدین
- مدرک فاصله: قانون 50 کیلومتر
- مدرک رضایت فدراسیون همتا
3- در صورتی که یکی از مدارک الزامی وارد نشود یا اگر یک ترجمه یا تاییدیه رسمی با توجه به بند 7 ارائه نشود، درخواست به نحو مقتضی در TMS اطلاع رسانی خواهد شد. یک درخواست تنها در صورتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که همه مدارک الزامی ارائه شود یا همه ترجمه های لازم و تاییدیه های رسمی به طور صحیح براساس بند 7 ارائه شود.

صفحه 39 آیین نامه نقل و انتقالات (پایان مهلت)


1038835

1- پایان مهلت ثبت قراردادها به طور قانونی در TMS ثبت می شود.
2- همه مدارک باید تا پایان مهلت زمانی به وقت محلی فدراسیون های مربوطه، در TMS ثبت شود.

اطلاع رسانی مراحل، اصلاح قانونی
1- فدراسیون های مربوطه به طور قانونی از تصمیمات کمیته مربوطه از طریق TMS مطلع می شوند. اطلاع رسانی زمانی کامل می وشد که تصمیم نهایی در TMS آپلود شود. این اطلاع رسانی تصمیمات از لحاظ قانونی الزام آور است.
2- تصمیمات گرفته شود به اطلاع فدراسیون های مربوطه خواهد رسید. در عین حال، به فدراسیون ها اطلاع داده خواهد شد که 10 روز وقت دارند تا به طور کتبی و از طریق TMS فرجام خواهی کنند و در صورت رد آن، تصمیم نهایی و الزام آور خواهد بود. اگر فدراسیونی تقاضای فرجام خواهی کند، دلایل تصمیم به طور کامل و کتبی از طریق TMS به اطلاع فدراسیون مربوطه خواهد رسید. محدود زمانی ارائه فرجام خواهی از زمان اطلاع رسانی در مورد دلایل تصمیم آغاز می شود...

دیدگاه‌ها