کد خبر : 1354997 | 13 شهریور 1395 ساعت 15:08 | 47K بازدید | 1 دیدگاه

کارشناسان قطری درباره بازی چه گفتند؟

نتیجه بازی ایران و قطر بیرون از زمین رقم خورد

کارشناسان فوتبال قطر پس از شکست این تیم در رسانه‌های مختلف به اظهارنظر پرداختند و جالب اینکه اغلب آنها برخلاف نظر بازیکنان این تیم معتقدند قطری‌ها به آمادگی کامل نرسیده بودند.

نتیجه بازی ایران و قطر بیرون از زمین رقم خورد

به گزارش "ورزش سه"، ستاره‌های سابق قطری که این روزها در رسانه‌های مختلف به‌عنوان کارشناس به تحلیل بازی‌های تیم کشورشان می‌پردازند.

 

مدافعان و دروازه‌بان، مقصران اصلی باخت هستند

 

ماجد الخلیقی، کارشناس فوتبال قطر که به‌عنوان دبیر تحریریه یکی از روزنامه‌های دوحه فعالیت می‌کند درباره بازی می‌گوید: ما سه امتیاز اولین بازی را به ایرانی‌ها هدیه دادیم، ما در این بازی مستحق باخت نبودیم و به طرز عجیبی گل خوردیم، به عقیده من مدافعان و دروازه‌بان قطر مقصران اصلی باخت در بازی اول بودند و مسئولیت کامل این شکست بر عهده امین لکومته، دروازه‌بان تیم ملی قطر است.

 

او ادامه داد: پیش از بازی‌ها، کارینیو درباره تیم ملی قطر گفت ما صد درصد آماده هستیم اما تیمی که ما در میدان دیدیم آمادگی کامل نداشت، این بازی نشان داد ما هنوز راه زیادی تا رسیدن به مرز آمادگی کامل داریم، ضمن آنکه تعویض حسن الهیدوس و محمد کاسولا کاملاً اشتباه بود. البته سرمربی می‌خواست این بازی را مساوی تمام می‌شود و عقیل سلیم هم در آن دقایق همین را می‌گوید اما این تعویض، اشتباه بود.

 

وی علت ضعف خط دفاع این تیم را این‌چنین بیان می‌کند: به دلیل اینکه خوخی بوعلام و احمد یاسر المحمدی آسیب دیده‌اند خط دفاعی قطر ضعیف شده است و به همین دلیل نتوانستیم سربلند از زمین بیرون بیاییم.


سناریو 1997 در حال تکرار است

 

احمد مبارک آل شافی، ستاره سابق الریان درباره شرایط قطری‌ها در این بازی‌ها می‌گوید: به نظرم سناریو سال 1997 در حال تکرار است، در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 98 نیز قطر دو بازی ابتدایی خود را با شکست آغاز کرد اما پس‌ازآنکه در دور برگشت رقابت‌ها به مسابقات بازگشت و نتایج خوبی گرفت نتوانست از گروه خود صعود کند، به همین دلیل، بازیکنان قطر برای دچار نشدن به آن شرایط باید از لحظه‌ها استفاده کنند و فرصتی را از دست ندهند.

 

اشتباهات فردی کمر تیم را شکست

 

عبدالرحمن محمد، بازیکن سابق تیم ملی قطر و مفسر این روزهای شبکه‌های تلویزیونی درباره این بازی می‌گوید: عنابی‌ها در این دیدار بازی خوبی به نمایش نگذاشتند، البته باید قبول کنیم اشتباهات فردی در این بازی کمر تیم را شکست، دروازه‌بان قطر بااینکه توپ‌های خوبی را از ابتدای بازی مهار کرده بود در آن صحنه نتوانست به خوبی عمل کند و آن موقعیت استثنایی را به ایران داد. معتقدم شکست در بازی اول سنگین است اما خوشبختانه جا برای جبران وجود دارد و ملی پوشان می‌توانند خیلی سریع خود را به این بازی‌ها برگردانند.


نتیجه بازی بیرون از زمین رقم خورد

 

محمود سلطان نیز نظر خود را درباره بازی ملی پوشان قطری و شکست در دیدار اول برابر ایران این‌گونه بیان کرد: قطری‌ها مستحق پیروزی در این بازی بودند و در عوض ایرانی‌ها حتی لیاقت مساوی را نیز نداشتند اما همه‌چیز برعکس شد، ضمن اینکه فکر می‌کنم نتیجه این بازی خارج از زمین رقم خورد و داور نیز قضاوت بسیار بدی داشت، به نظر من AFC باید داور این بازی را با محرومیت مواجه کند و جریمه سختی نیز برای ایران در نظر بگیرد.

 

او درباره اشتباه دروازه قطر گفت: سرمربی تیم باید در بازی بعدی از دروازه‌بان دوم استفاده کند چراکه امین لکومته اشتباه وحشتناکی در این بازی داشت و فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها بتواند خود را از نظر روحی و روانی به بازی‌ها برساند. مربی دروازه‌بان‌ها باید بداند گلری که از نظر روحی و روانی مناسب است را به دروازه بفرستد.

 

سلطان در دفاع از کاسولا گفت: هرکسی جای مدافع قطری بود در آن صحنه که تحت فشار قرار می‌گرفت پاس به‌عقب می‌داد اما دروازه‌بان باید واکنش بهتری انجام می‌داد که این اتفاق نیفتاد.  

 

جناح راست ایران قوی و جناح چپ قطر ضعیف بود

 

فهد العامدی کارشناس روزنامه‌های قطری نیز دراین‌باره می‌گوید: هر آنچه که بود نتیجه بازی اول را از دست دادیم و باید فقط به دیدار دوم و بازی در برابر ازبکستان فکر کنیم، نتیجه این بازی می‌تواند اهمیت ویژه‌ای برای قطر داشته باشد و فکر می‌کنم کلید صعود قطر به جام جهانی پیروزی در بازی بعدی این تیم است.

 

او درباره بازی گفت: به نظر من نقطه قوت ایران جناح راست این تیم بود درحالی‌که جناح چپ قطر یعنی اکرم عفیف پس از نفوذهای خود نمی‌توانست به خوبی بازگردد و همین موضوع باعث شد تا بازیکنان راست ایران نهایت استفاده را ببرند.

دیدگاه‌ها