کد خبر : 1461680 | 26 شهریور 1396 ساعت 13:17 | 32.4K بازدید | 0 دیدگاه

این مدال به والیبال اعتماد به نفس می دهد

افشاردوست: کولاکوویچ در سال اول نمره قبولی گرفت

دبیر فدراسیون والیبال گفت: بازیکنان با کسب این مدال به این باور می رسند که می توانند به سمت سکوهای بالاتر بروند.

افشاردوست: کولاکوویچ در سال اول نمره قبولی گرفت

محمود افشاردوست در گفت و گو با "ورزش سه" در رابطه با کسب نخستین مدال جهانی توسط تیم ملی والیبال بزرگسالان اظهار داشت: بابت این موفقیت به جامعه والیبال تبریک می گویم. شاید اگر شانس بیشتری داشتیم، می توانست مدال ایران خوشرنگ تر هم باشد. به هر حال این اولین مدال در سطح جهان برای والیبال ایران در رده بزرگسالان است. بازیکنان با کسب این مدال به این باور می رسند که می توانند به سمت سکوهای بالاتر بروند.


وی افزود: جا انداختن این باور در میان بازیکنان که چند سال است زحمت می کشند، سخت بود. با اینکه برخی قدرت های جهانی در این مسابقات جایشان خالی بود؛ اما به هر حال موفقیت بزرگی کسب شد. این مدال می تواند به بازیکنان در مسابقات آینده اعتماد به نفس خاصی بدهد.


دبیر فدراسیون والیبال درباره سیر موفقیت تیم ملی از لیگ جهانی تا جام قهرمانان قاره ها تصریح کرد: این سومین تورنمنتی بود که امسال در آن شرکت می کردیم. در لیگ جهانی برخی بازیکنان آسیب دیده بودند و شناخت کاملی هم توسط مربی جدید وجود نداشت. البته از نظر اسمی کولاکوویچ قبل از حضورش در ایران هم همه بازیکنان را می شناخت؛ اما اینکه با آنها زندگی کند، متفاوت است. انتخابی قهرمانی جهان نیز با موفقیت همراه بود و در نهایت جام بین قاره ای نشان داد کادرفنی شناخت کاملی از تیمش پیدا کرده است.


افشاردوست در ادامه بیان داشت: اینکه مربیان مطرح جهان در مصاحبه های خود از موفقیت ایران در دفاع روی تور و زدن سرویس می گویند، نشان می دهد روی این تیم کار شده است. همچنین شروع تورنمنت برخلاف سال های اخیر برای ایران با برد همراه بود. از سوی دیگر در چند بازی توانستیم بعد از باختن یکی، ۲ سال به بازی برگردیم. این مسائل نشان می دهد شرایط متفاوت شده و کادرفنی کارش را به خوبی انجام داده و نمره قبولی گرفته است.


وی در پایان گفت: والیبال مساوی ندارد و به همین خاطر شاید در یک تورنمنت دیگر ما به همین تیم ها ببازیم. نه الان باید احساس کنیم از تیم های مدعی جهانی بالاتر هستیم و نه موقعی که می بازیم، باید همه چیز را به هم بریزیم. بازهم می دانیم نقص هایی در این تیم هست و باید کار بیشتری انجام شود.

دیدگاه‌ها