کد خبر : 1648228 | 15 آبان 1398 ساعت 17:28 | 18.4K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه جدال بزرگ

از دایو تا خطای فنی؛ جنگ سرد بین کلوپ و گواردیولا

به حساس ترین بازی فصل لیگ برتر انگلیس یعنی جدال لیورپول و سیتی نزدیک می شویم در حالی که این روزها تنش بین کلوپ و گواردیولا نیز بالا گرفته است.

از دایو تا خطای فنی؛ جنگ سرد بین کلوپ و گواردیولا

به گزارش "ورزش سه"، یکشنبه پیش رو حساس ترین بازی هفته لیگ برتر انگلیس بین تیم های صدر نشین و دوم جدول یعنی لیورپول و منچسترسیتی برگزار خواهد شد. این در حالی است که جنگ روانی از سوی مربیان دو تیم از چندی پیش شروع شده است.

پپ گواردیولا در نشست خبری اخیر خود ترجیح داد حرفش در مورد اینکه سادیو مانه بازیکنی است که برای گرفتن پنالتی درون محوطه جریمه شیرجه می زند را تعدیل کند ولی حاضر نشد به طور کامل از این ادعا صرفنظر کند. او همچنین در مورد پاسخ یورگن کلوپ به ادعای او نیز گفت که حرف های کلوپ را نشنیده است.

 

 

1448608

 

 

گواردیولا در نشست خبری روز گذشته خود در پاسخ به سوالی در مورد حرف های کلوپ که گفته بود، پپ بیش از تیم خودش به لیورپول فکر می کند، گفت:« نمی دانم. صحبت های کلوپ را نشنیدم.» پپ در واکنش به اتهام خطاهای تاکتیکی سیتی نیز پاسخ داد:« در این مورد نظر نمی دهم و نمی خواهم این مساله را بزرگتر از این کنم.»

 

این سومین نشست در روزهای اخیر بود که حرف هایی از کلوپ و گواردیولا باعث داغ تر شدن حواشی بازی روز یکشنبه می شد. هنوز نمی توان ادعا کرد که کلوپ و گواردیولا وارد جنگ و تنش لفظی شده اند و در حال حاضر این بیشتر به یک تنش دوستانه شبیه است که دو طرف سعی می کنند بر آتش اختلافات اضافه نکنند.

 

 

1448524

 

 

هر دو می دانند که تیم رقیب از چه قدرتی برخوردار است و در عین حال که به یکدیگر احترام می گذارند، هر یک نیز به دفاع قاطعانه از تیم و بازیکنان خود می پردازند. در آستانه بزرگترین بازی فصل لیگ انگلیس هستیم که قطعا می تواند مسیر هر یک برای رسیدن به قهرمانی را تعیین کند.

پیروزی لیورپول این تیم را 9 امتیاز بالاتر از سیتی قرار خواهد داد و برتری سیتی این تیم را به سه امتیازی لیورپول خواهد رساند. اهمیت بازی فوق العاده بالاست ولی با توجه به بحران مصدومیت ها به خصوص در فاز دفاعی سیتی، پپ احتمالا به مساوی نیز راضی خواهد بود. حداقل اینکه با تساوی، لیورپول همچنان در دسترس خواهد ماند.

 

یورگن کلوپ به خصوص با شنیدن اظهارنظر گواردیولا در مورد سادیو مانه بود که شگفت زده شد. اینکه پپ از شیرجه زدن های سادیو مانه ابراز نگرانی کرده بود. اشاره پپ به کارت زردی بود که مانه برابر استون ویلا به دلیل تمارض دریافت کرد و نتوانست در نشست خبری خود از این موضوع صرفنظر کند. اتفاقی که واکنش یورگن کلوپ را نیز در پی داشت.

 

 

1449475

 

 

گواردیولا البته برای دقایقی به تمجید از کیفیت بالای لیورپول نیز پرداخت ولی به پنالتی اعلام شده روی سانه در دقایق پایانی بازی با لستر هم اشاره کرد و گفت که پنالتی درست نبود و پیروزی لیورپول به ناحق به دست آمد:« پسر و دختر من همیشه وقتی لیورپول در دقایق آخر پیروز می شود، می گویند لیورپول خوش شانس است، اما من چنین حسی ندارم. کاری که لیورپول در این فصل و فصل گذشته بارها انجام داده است، به این دلیل است که آنها کیفیتی باورنکردنی دارند و تا لحظه آخر مبارزه می کنند.

به همین دلیل به بازیکنانم، نه فقط پسر و دخترم گفتم که لیورپول خوش شانس نیست. من هرگز معتقد نیستم که سادیو مانه شبیه سازی می کند، اما از گل دقیقه پایانی آنها برابر لستر تعجب کردم. حتی با این وجود، داور و VAR اعلام پنالتی کردند، شاید من اشتباه کنم اما معتقدم پنالتی نبود.»

 

در حالی که هم مانه و هم محمد صلاح پیوسته به تمارض در محوطه جریمه حریفان متهم می شوند، خطاهای فنی و تاکتیکی موردی است که یورگن کلوپ و حتی دیگر مربیان لیگ برتر از جمله مورینیو، سولسشر و پیگرینی(سرمربی وستهام) از آن برای کنایه زدن به پپ و سیتی استفاده می کنند.

 

 

1449202

 

 

آنها معتقدند که هر زمان قصد نزدیک شدن به محوطه جریمه سیتی را دارند، بازیکنان این تیم به نوبت اقدام به خطاهای تاکتیکی می کنند و باعث تخریب بازی حریف می شوند. 

کلوپ در نشست خبری بازی با خنک در این رابطه گفت:« من در حال حاضر علاقمند به صحبت در مورد منچستر سیتی نیستیم. من 100٪ مطمئن نیستم که گواردیولا فقط در مورد مانه صحبت کرده یا نه، نمی دانم چگونه او توانسته خیلی زود بعد از بازی از این اتفاق خبردار شده باشد با این حال به شما قول می دهم که در مورد خطاهای تاکتیکی منچسترسیتی صحبت نکنم. این تنها چیزی است که می توانم در مورد قضیه خطاهای تاکتیکی سیتی بگویم. هرگز علاقه ای به شعله ور تر کردن تنش و اختلافات ندارم.»

 

در حالی که جنگ بین کلوپ و گواردیولا حتی نزدیک به جدل مورینیو-ونگر و مورینیو-پپ در دورانی که این دو مربی رئال و بارسا بودند، نیست، این اظهارنظرهای اخیر می تواند فشار روی مایکل اولیور داور بازی را افزایش دهد. قطعا فضای فوق العاده ای در روز بازی بر آنفیلد حاکم خواهد بود و لیورپولی‌ها مشتاق پیروزی بر سیتی و فرار به سمت قهرمانی خواهند بود. در واقع هرچند در روزهای اخیر حواشی بر این بازی سایه انداخته اما روز بازی قطعا خود بازی در راس همه چیز قرار خواهد داشت.

روز بازی، هر خطای بازیکنان سیتی باید با کارت زرد مواجه شود و یا هر سرنگون شدن بازیکنان لیورپول در درون محوطه جریمه نباید با پنالتی جریمه شود؛ در غیر این صورت این تنش دوستانه در آینده جای خود را به تنشی داغ تر و نه چندان دوستانه خواهد داد.

 

 

دیدگاه‌ها