کد خبر : 1653861 | 15 آذر 1398 ساعت 13:48 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

آمار بی‌نظیر مرد آلمانی در لیگ برتر

کلوپ از سر الکس و آرسن ونگر سبقت گرفت

یورگن کلوپ با پیروزی مقابل اورتون نه تنها پانزدهمین پیروزی خانگی پیاپی خود در لیگ برتر را جشن گرفت بلکه آمار خارق‌العاده 2.64 امتیاز در هر بازی را به ثبت رساند.

کلوپ از سر الکس و آرسن ونگر سبقت گرفت

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی درخشان لیورپول بر اورتون در دربی بندر لیورپول که با نتیجه 5-2 بدست آمد، علاوه بر اهمیت خاصی که به دلیل رقابت سنتی دو تیم وجود دارد برای هواداران این تیم بسیار شیرین بود، آماری برای لیورپول و سرمربی‌اش یورگن کلوپ ثبت کرد که در نوع خود قابل توجه است.

 

لیورپول با این پیروزی پانزدهمین پیروزی پیاپی خانگی خود در فصل جدید لیگ برتر را جشن گرفت. اما دیگر آمار خارق‌العاده‌ای که کلوپ و لیورپول به آن دست یافتند کسب میانگین امتیاز 2.64 در هر بازی است. لیورپول همچنین در 32 بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

 

1456997

 

در تلاش برای فتح جام قهرمانی انگلیس بعد از سی سال، قرمزها در این فصل تا این لحظه از 45 امتیاز ممکن 43 امتیاز بدست آورده‌اند. این ادامه درخشش خارق‌العاده آنها در فصل گذشته است که در پایان فصل 97 امتیازی بودند و با اختلافی میلی‌متری بعد از سیتی دوم شدند و از رسیدن به جام بازماندند. لیورپول اما در یک فصل و نیم گذشته به طور میانگین در هر بازی 2.64 امتیاز بدست آورده که آمار فوق‌العاده‌ای است. قرمزها در این مدت 53 بازی انجام داده و از آنها 140 امتیاز کسب کرده‌اند. تا این حد نزدیک بودن به آمار امتیازهای کامل در لیگی که از آن به عنوان دشوارترین لیگ دنیا یاد می‌شود کار لیورپول را بیش از پیش شایان ستایش می‌کند.

 

اما واکنش کلوپ به این آمار خارق‌العاده چه بود؟ او بعد از پیروزی 5-2 در مقابل اورتون به خبرنگاران گفت:" در حال حاضر تنها چیزی که برایم اهمیت دارد این است که روز شنبه در بازی با بورنموث سه امتیاز بازی را بگیریم".

 

کلوپ در مقابل اورتون به خود اجازه داده بود تا دو مهاجم اصلی‌اش صلاح و فیرمینو را نیمکت‌نشین کند. در نتیجه این تصمیم او دو بازیکنی که به جای آنها به میدان رفته بودند یعنی اوریگی و شقیری دو گل اول لیورپول را زدند تا قرمزها خیلی زود 2-0 جلو بیفتند. البته اورتون تلاش زیادی به خرج داده و دو گل به ثمر رساند ولی در پایان نیمه اول اورتونی‌ها 4-2 از حریف‌شان عقب بودند. چرا که لیورپول از پنج شوت اول خود به چارچوب دروازه حریف در این نیمه چهار گل زده بود. آماری خارق‌العاده که نشان از میزان موثر بودن حملات قرمزها دارد.

 

1456999

 

پیروزی مقابل اورتون البته برای کلوپ اهمیت شخصی هم داشت چرا که صدمین پیروزی او در لیگ برتر انگلیس بود. کلوپ در 159 بازی‌ای که در این لیگ به عنوان سرمربی حضور داشته در صد بازی به پیروزی رسیده است. به این ترتیب کلوپ موفق شده از مربیان اسطوره‌ای این لیگ مثل سر الگس فرگوسن در یونایتد که بعد از 162 بازی توانسته بود به 100 پیروزی دست یابد و آرسون ونگر که بعد از 179 بازی به این آمار رسیده بود،  پیشی بگیرد.

 

در تاریخ لیگ برتر تنها یک مربی دیگر هست که از این لحاظ آماری بهتر از یورگن کلوپ ثبت کرده و او کسی نیست جز ژوزه مورینیو. آقای خاص بعد از ورود به لیگ برتر بعد از 142 بازی توانسته بود آمار 100 پیروزی را به ثبت برساند. نکته جالب دیگر اینجا است که رقیب سرسخت این روزهای کلوپ، پپ گواردیولا در این آمار جایی ندارد چرا که او هنوز نتوانسته در لیگ برتر به آمار 100 پیروزی دست یابد. گواردیولا تا کنون در لیگ برتر جزیره در 129 بازی به عنوان سرمربی حضور داشته و از این تعداد در 79 بازی به پیروزی رسیده است.

 

 

دیدگاه‌ها