کد خبر : 1718031 | 18 آبان 1399 ساعت 10:59 | 45.5K بازدید | 1 دیدگاه

سه نکته از استقلال-مس(آنالیز)؛

پایان یک دغدغه:استقلال و رای اعتماد به 2-4-4

استقلال پس از چندین فصل، لیگ را با پیروزی و کسب سه امتیاز شروع کرد.

پایان یک دغدغه:استقلال و رای اعتماد به 2-4-4

به گزارش ورزش سه، استقلال که در چند فصل گذشته نمی‌توانست در بازی اول لیگ پیروز شود، این بار سرانجام با دو گل مقابل مس رفسنجان به برتری رسید تا فشار روانی روی محمود فکری و بازیکنان‌اش از همین حالا کم شود. بازی استقلال-مس رفسنجان نکات فنی متعددی داشت. سه نکته برجسته از این بازی را براساس آمار و ارقام و تصاویر سایت آنالیز یازده بررسی کرده‌ایم.

 

اشتهای هجومی استقلال

تا همین چند هفته از تمرینات استقلال اینطور به نظر می‌رسید که محمود فکری قصد دارد با آرایش پایه 2-5-3 فصل جدید را شروع کند. پس از موفقیت نسبی استراماچونی با این آرایش، وسوسه استفاده دوباره از این سیستم همچنان در استقلال دیده می‌شود. فرهاد مجیدی هم در هفته‌های ابتدایی سرمربیگری استقلال، از همین سیستم استفاده می‌کرد. اما سرانجام فکری تصمیم گرفت تیم‌اش را با سیستم 2-4-4 برای اولین بازی لیگ آماده کند؛ آرایش و ترکیب استقلال برای بازیکنان این تیم آشنا بود چون چند بار با این شکل در اواخر فصل گذشته هم بازی کرده بودند. در غیاب دیاباته(در نیمه اول) قائدی و ارسلان مطهری همچنان خط حمله زهرداری را تشکیل داده بودند. تعداد شوت‌های استقلال، انگیزه هجومی این تیم را نشان می‌دهد؛ 16 شوت، 4 ضربه در چارچوب و 4 شانس گل. مهدی قائدی بارها در فضای میان خطوط توپ را دریافت کرد و روی پاس گل دوم، نبوغ خود را نشان داد. اما مس هم به عنوان تیمی که اولین بازی خود را در لیگ برتر انجام می‌داد، نمایش خوبی داشت. 41 درصد مالکیت توپ، 78 درصد دقت پاس و دو شانس گل، آمار خوبی برای بازی اول در لیگ آن هم مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی محسوب می‌شود. هرچند مس در این بازی درمجموع تحت تاثیر میزبان بود اما ظرفیت فنی مناسبی از این تیم در جریان بازی دیده شد.

 

1542195

 

معادله خط حمله مس

نمرات فنی بازیکنان استقلال در سایت یازده نشان می‌دهد که اغلب مهره‌های این تیم نمایش مطلوبی داشتند. در خط دفاع هر چهار مهره نمره بالای 7 گرفتند و در خط حمله هم قائدی(7.6) و مطهری(8.0) از بهترین‌های میدان بودند. در ترکیب مس، آقاجانپور و نقی‌زاده از بهترین‌ها بودند و نمره فنی این دو بازیکن هم نمایش خوب‌شان را تائید می‌کند. یکی از معادلات ویژه برای کادرفنی مس رفسنجان، جذب مهاجم مرکزی بود. چند روز مانده به شروع لیگ، سرانجام محمد قاضی به مس پیوست. در بازی امروز، رحیم زهیوی در مرکز خط حمله بازی کرد. او یک شوت زد که در چارچوب نبود و 13 پاس داد که 93 درصد از این پاس‌ها به مقصد رسید. به نظر می‌رسد مس نیاز دارد که اثرگذاری‌اش در فاز حمله بهبود پیدا کند. فراز امامعلی و سجاد آشوری هم به عنوان وینگر عملکرد بدی نداشتند و پتانسیل پیشرفت برای مس در فاز حمله محسوس است.

 

1542196

 

1542197

 

ستاره میدان؛ وریا

وریا غفوری که در دور رفت فصل گذشته بارها به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده بود، این بار هم فصل را با یک نمایش درخشان شروع کرد. 85 درصد دقت پاس، 2 دریبل موفق، یک گل و البته نقشه حرارتی عملکردی که نشان می‌دهد که وریا در حمله هم مشارکت فعالی داشته؛ باعث شد غفوری با  "نمره یازده: 8.5" به عنوان بهترین بازیکن میدان در سایت آنالیز یازده انتخاب شود. هنر تمام‌کنندگی وریا را در صحنه گل دوم استقلال دیدیم؛ زمانی که وقتی فضا را برای حرکت خود فراهم دید، در بهترین موقعیت جاگیری کرد و البته از خطای نیروهای دفاعی مس که فقط به توپ توجه داشتند، استفاده کرد تا به راحتی دروازه حریف را باز کند. استقلال در این فصل چند مدافع کناری با مهارت در فاز حمله دارد؛ وریا غفوری، محمد نادری و میلیچ هر سه می‌توانند در حمله مشارکت فعالی داشته باشند؛ چیزی که در همین بازی نخست مقابل مس رفسنجان شاهد بودیم.

 

1542198

دیدگاه‌ها