کد خبر : 1738678 | 01 اسفند 1399 ساعت 17:40 | 36.5K بازدید | 2 دیدگاه

پنج گل برای پنجمین فصل صدرنشینی (عکس)

تیم فوتبال پرسپولیس با 5 گل حریف سیرجانی را شکست داد تا قهرمان نیم فصل شود.

پنج گل برای پنجمین فصل صدرنشینی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پس از یک نیم فصل پرماجرا سرخپوشان پایتخت دوباره به رتبه اول رده بندی لیگ برتر رسیدند تا شانس اول قهرمانی در بیستمین دوره لیگ برتر ایران باشند. پرسپولیس با قهرمانی در لیگ اول، هفتم، شانزدهم تا نوزدهم پرافتخارترین تیم فوتبال ایران در لیگ برتر است و حالا با کسب 30 امتیاز در پایان نیم فصل، به استاندارد قهرمانی رسیده است.

 

اما فارغ از تمام افتخاراتی که پرسپولیس در 50 سال نخست فعالیتش به دست آورد، چهار سال اخیر شرایطی ویژه برای این تیم داشته است. آن ها چهار سال متوالی قهرمان ایران بوده‌اند و حالا با این پنج گلی که وارد دروازه گل گهر کردند، فرصت این را دارند که حکمرانی خود به لیگ برتر را پنج ساله کنند. تا حالا هیچ تیمی در فوتبال ایران نتوانسته که پنج سال متوالی جام قهرمانی را به دست بیاورد.

 

نکته جالب این که از نیم فصل لیگ پانزدهم، در پایان هر نیم یا پایان فصل، هیچ تیمی نتوانسته امتیاز بیشتری نسبت به پرسپولیس کسب کند و استقلال خوزستان هم با امتیاز برابر و به دلیل تفاضل گل بیشتر قهرمانی لیگ را به دست آورد. در لیگ بیستم شاید بسیاری از هواداران پرسپولیس هم تصور نمی‌کردند که بعد از کسب فقط 15 امتیاز در 10 بازی، قهرمان نیم فصل شوند اما تیم یحیی گل محمدی 5 پیروزی متوالی به دست آورد تا بر بام فوتبال ایران در پایان نیم فصل بایستد.

 

1574351

 

دیدگاه‌ها