کد خبر : 1821895 | 08 اردیبهشت 1401 ساعت 15:14 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

‌واژه کیک‌بوکسینگ متعلق به واکو است

نصیری: از همکاری با انجمن‌های ورزشی انصراف دادیم

نشست خبری ناصر نصیری رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران و رئیس کنفدراسیون آسیا امروز پنج‌شنبه برگزار شد.

نصیری: از همکاری با انجمن‌های ورزشی انصراف دادیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری میزان -  ناصر نصیری رییس انجمن واکو ایران و رییس کنفدراسیون آسیا در نشست خبری خصوص شرایط این انجمن، اظهار داشت: ما از ادامه همکاری با فدراسیون انجمن‌های ورزشی انصراف دادیم. تنها انجمنی هستیم که اجازه حضور شرکت در مسابقات مهم را داریم و خیلی در سال‌های گذشته تلاش کردیم که جایگاه کیک بوکسینگ را تشریح کنیم.

وی افزود: این ورزش در کشور ما خیلی بد تعریف شده و شاخه های متعددی برای کیک بوکسینگ ایجاد شد. کیک بوکسینگ ورزش مبارزه‌ای است و هفت شاخه دارد که سه قسمت آن مبارزه‌ای است. در رشته‌های تاتامی هم چهار شاخه کنترلی داریم.

وی افزود: در فدراسیون انجمن‌ها با پرداخت هزینه‌های، انجمن ایجاد می‌کنند در حالیکه هر رشته‌ای مرجع قانونی بین‌المللی دارد که باید به رسمیت شناخته شده و عضو گایسف شود. کیک بوکسینگ واکو هم به صورت رسمی از سال ۲۰۱۶ عضو کمیته بین‌المللی شده است و در بازی‌های مهم حضور دارد.

نصیری تصریح کرد: وقتی می‌توانید تیم ملی داشته باشید که عضو گایسف، فدراسیون بین‌المللی و آسیایی شوید. ما این فاکتورها را داریم، ولی سالهاست با فدراسیون انجمن‌های رزمی دچار مشکل هستیم.

رئیس کیک بوکسینگ واکو تصریح کرد: سال‌ها قبل امضای من را در فدراسیون رزمی وقت، جعل کردند که فدراسیون جهانی متوجه شد و ما مجبور شدیم از دو رویداد مهم انصراف دادیم.

نصیری گفت: قصد ما این بود دخالت‌ها در این ورزش ادامه پیدا نکند و بتوانیم مدال‌آوری کرده تا مربیان و قهرمانان از مزایا استفاده کنند. ما عضو فدراسیون جهانی هستیم و عجیب است برای مسابقات یک ریال جهت آماده سازی به ما کمک نشد، اما برای مسابقاتی، چون داخل سالن از ما مدال می‌خواهند.

وی اظهار داشت: فدراسیون جهانی سه ماه قبل نامه داد که اختلافات کیک بوکسینگ ایران به آسیا لطمه می‌زند و اگر ادامه پیدا کند ایران از رویداد‌های مختلف کنار گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: فدراسیون انجمن‌های ورزشی دوباره برای کشور‌های اسلامی یاد ما افتاده که تیم تشکیل بدهید. کمکی که نمی‌شود دوستان می‌خواهند در مسائل فنی ما هم دخالت کنند. با مسوولان کمیته المپیک اعلام کردم برای حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی آماده هستیم، اما سه ماه اردو می‌خواهیم و نیاز به استخدام مربی خارجی در بخش بانوان داریم.

نصیری گفت: واژه کیک بوکسینگ متعلق به واکو است و مسوولان ورزش باید برای حل مشکلات ورود کنند چراکه نمی‌شود در ایران پنجاه کیک بوکسینگ داشته باشیم.

وی در مورد حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی، توضیح داد: این رویداد بسیار مهم است و نامه زدیم که جوابی به ما ندادند و حالا از ما تیم چهل نفره می‌خواهند. می‌توانیم پنجاه نفر هم اعزام کنیم، اما نیاز به آماده‌سازی داریم. کمیته المپیک هزینه‌ها را پرداخت می‌کند، اما امیدواریم به جای اینکه در اختیار فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار بگیرد، صرف تیم ما شود چراکه دیگر زیر نظر این فدراسیون نیستیم.

دیدگاه‌ها