کد خبر : 1830409 | 03 تیر 1401 ساعت 00:12 | 43.5K بازدید | 21 دیدگاه

همه لقب‌های لئو مسی؛ از کَک تا مسیح

مشهورترین لقب لیونل مسی، مسیح است اما ابرستاره آرژانتینی لقب دیگری هم دارد: لاپولگا یا کَک.

همه لقب‌های لئو مسی؛ از کَک تا مسیح

به گزارش "ورزش سه"، هواداران لیونل مسی اغلب از او با لقب GOAT یاد می‌کنند که مخفف چهار کلمه است که در زبان انگلیسی "بزرگترینِ همه دوران‌ها" معنی می‌شود و البته این لقب در انگلیسی بُز معنی می‌دهد. اما مسی یک لقب مشهور دیگر هم دارد. لاپولگا. برای خیلی از هواداران فوتبال همیشه سوال بوده که لاپولگا به چه معنا است و چرا مسی به این لقب شناخته می‌شود؟

1723043

اکثر بزرگان تاریخ فوتبال لقب‌هایی دارند که با آنها شناخته می‌شوند. کریستیانو رونالدو در اسپانیا با لقب "ال‌بیچو" شناخته می‌شود و رونالدو دو آسیس موریرا را همه فوتبالدوستان با لقبش "رونالدینیو" می‌شناسند. دومین لقب پرکاربرد لئو مسی اما لاپولگا است. اما این کلمه چه معنایی دارد و علت استفاده از آن برای اشاره به مسی چیست؟

لاپولگا در زبان اسپانیایی به معنای کَک است. مسی از کودکی با این لقب شناخته می‌شد.گفته می‌شود دو برادر بزرگتر لئو برای اشاره به جثه کوچک برادرشان او را لاپولگیتا یا کَک کوچولو صدا می‌کردند و این لقب از همان زمان با مسی همراه شد. در زمین‌های فوتبال شهر روزاریو، دوستان لئو مسی، با الگوبرداری از برادرانش او را لاپولگا صدا می‌کردند. مسی در دوران نوجوانی به بیماری‌ای دچار بود که مانع از رشدش می‌شد. بیماری‌ای که باشگاه بارسلونا هزینه درمان آن را تامین کرد.

برخی رسانه‌ها در دوران جوانی مسی از او با عنوان لاپولگا اتمیکا یا کَک اتمی یاد می‌کردند.

قدرت بالای پایین‌تنه مسی همیشه به او این امکان را داده که در نبردهای فیزیکی، از حریفان درشت‌تر خود کم نیاورد. او با سرعت بالای حرکات پایش، دریبل‌های شگفت‌انگیزی اجرا کرده و در اسپانیا او را به خاطر این قدرت پایین‌تنه و حرکات تکنیکی‌اش به حرکات حشره‌ کک تشبیه می‌‌کنند.

1723044

مسی البته به جز لاپولگا القاب دیگری هم دارد. بیشتر هواداران از او با عنوان لئو یاد می‌کنند. این لقب، کوتاه‌شده نام کامل او، لیونل است که از روی علاقه به کار برده می‌شود. اکثر هم‌تیمی‌های مسی در بارسا و پاری‌سن ژرمن او را لئو صدا می‌کنند.

گفته می‌شود خانواده لیونل مسی نام او را به دلیل علاقه‌شان به لیونل ریچی، خواننده شهیر آمریکایی، لیونل انتخاب کرده‌اند. برخی هواداران مسی به خاطر نقش او در باشگاه بارسلونا‌، به ستاره محبوب‌شان لقب مسیح یا نجات‌دهنده داده‌‌اند.

دیدگاه‌ها