کد خبر : 1849690 | 01 آبان 1401 ساعت 15:54 | 7.4K بازدید | 11 دیدگاه

رقیبان در انتظار غفلت؛

فکر و ذکر پورعلی‌گنجی جبران بدشانسی در اتریش

مدافع میانی تیم فوتبال پرسپولیس این روزها شرایط خوبی دارد و به همراه گولسیانی رهبر بهترین خط دفاعی لیگ برتر است.

فکر و ذکر پورعلی‌گنجی جبران بدشانسی در اتریش

به گزارش "ورزش سه"، ماجراجویی مرتضی پورعلی‌گنجی در تیم ملی فوتبال ایران پس از درخشش در آن نفت پرستاره آغاز شد و او در جام ملت‌های 2015 علی‌رغم حذف شاگردان کی‌روش در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل عراق توانست خودش را به عنوان مهره ثابت تیم ملی که پس از جام جهانی 2014 در حال پوست اندازی با کی روش بود، مطرح کند.
در ادامه پورعلی گنجی یکی از نفرات کلیدی تیم ملی در مسیر جام جهانی روسیه بود و در این مسابقات نیز یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی در هر سه مسابقه برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال نامش دیده شد.
با این حال پس از جدایی کی روش رفته رفته این مدافع جایگاه ثابت خود را در تیم ملی از دست داد و پس از مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی در دوران اسکوچیچ که به زوج کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده اعتقاد زیادی داشت در حال از دست دادن جام جهانی 2022 بود که به یکباره با بازگشت تاج بهترین اتفاق برای پورعلی‌گنجی با دعوت شدن به مهم‌ترین اردوی تیم ملی رقم خورد.

1755946

پورعلی‌گنجی و رامین رضائیان به اردوی اتریش دعوت شدند که البته رضائیان نتوانست به دلیل صادر نشدن ویزا در این مسابقات حاضر شود ولی شاید پس از پایان این تورنمنت پورعلی‌گنجی هم آرزو می‌کرد مشکل مشابهی برای او رخ داده باشد.
این مدافع در مصاف برابر اروگوئه فرصت بازی به دست نیاورد ولی در دیدار دوم برابر سنگال در نیمه دوم به زمین مسابقه وارد شد و روی یک ارسال از سمت راست خط دفاعی ایران و تکلی که زد به اشتباه دروازه حسینی را باز کرد تا شاید تنها بازیکن مغموم این تورنمنت باشد که می‌توان گفت برای بسیاری از بازیکنان خوب پیش رفت.
پس از اردوی اتریش اما پورعلی‌گنجی پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده است. کی‌روش حداقل چهار دفاع میانی را با خود به اتریش خواهد برد و در این بین اگر حضور کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و مجید حسینی را قطعی بدانیم، دیگر بازیکنی که شانس زیادی برای رسیدن به قطر دارد پورعلی‌گنجی خواهد بود. البته که آرمین سهرابیان و سامان فلاح به عنوان دو بازیکن آتیه‌دار در تیم ملی منتظر اعتماد کی‌روش هستند و تمام تلاش‌شان را برای رسیدن به قطر به کار بسته‌اند تا کار پورعلی‌گنجی هم برای تجربه دومین جام جهانی متوالی خیلی ساده نباشد.

دیدگاه‌ها