کد خبر : 1849776 | 02 آبان 1401 ساعت 09:02 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

۱۹ تیرانداز، ۴ مدال و یک سهمیه المپیک پاریس

تیم ملی تیراندازی ایران با ۱۹ ورزشکار راهی مسابقات قهرمانی جهان مصر شد که حاصل آن یک سهمیه المپیک پاریس، یک مدال نقره و سه برنز بود.

۱۹ تیرانداز، ۴ مدال و یک سهمیه المپیک پاریس

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان از ۲۰ مهر تا ۳ آبان به میزبانی قاهره مصر برگزار شد. تیم ملی تیراندازی ایران با تیراندازان جوان و بزرگسال راهی این مسابقات شد که سهم کاروان ایران در این مسابقات یک سهمیه المپیک، یک مدال نقره و سه برنز بود.

اعزام ۱۹ تیرانداز و تنها کسب سه مدال تیمی در رده بزرگسالان

فدراسیون تیراندازی ۱۳ تیرانداز بزرگسال و 6 تیرانداز جوان را به این مسابقات اعزام کرد که حاصل این نفرات تنها یک مدال نقره و دو برنز در بخش تیمی و میکس تپانچه بود که در آن ماده‌ها سهمیه المپیک توزیع نمی‌شود. تیم میکس تپانچه، تیم تپانچه زنان و مردان در این مسابقات صاحب مدال شدند. نکته قابل توجه اینکه ملی‌پوشان ایران در ماه‌های انفرادی صاحب هیچ مدالی نشدند.

کسب اولین سهمیه المپیک پاریس توسط رستمیان

هانیه رستمیان که پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو بود در روزهای پایانی این مسابقات در تپانچه ۲۵ متر صاحب سهمیه المپیک پاریس شد. او اولین ورزشکار ایران است که توانسته سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را بدست آورد. این دومین بار است که تیراندازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان صاحب سهمیه المپیک می‌شود. پیش از این مه لقا جام بزرگ در قهرمانی جهان مونیخ در ماده تفنگ صاحب سهمیه المپیک لندن شده بود.

تنها مدال انفرادی قهرمانی جهان برای صادقیان

آرمینا صادقیان کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک توکیو بود اما به عنوان عضو تیم جوانان به این مسابقات اعزام شد. او در قهرمانی جهان تنها مدال بخش انفرادی کاروان ایران را در تفنگ سه وضعیت بدست آورد. صادقیان پیشتر نیز در رده جوانان صاحب چندین مدال آسیایی و جهانی شده بود. رکورد او در بخش جوانان در تفنگ سه وضعیت بهتر و در بادی در سطح دیگر نمایندگان ایران در بخش بزرگسالان بود.

نتیجه دور از انتظار فروغی در تپانچه بادی

تیراندازی ایران در المپیک توکیو با کسب مدال طلای تپانچه بادی جواد فروغی به جمع فدراسیون‌های المپیکی پیوست و انتظارات از این رشته و جواد فروغی بالا رفت. فروغی شاید یکی از امیدهای کسب سهمیه المپیک در قهرمانی جهان مصر بود اما او در تپانچه بادی بعد از سجاد پورحسینی که دهم شد در رده سی و سوم ایستاد. البته فروغی در تپانچه ۲۵ متر که به دلیل کمبود تجهیزات تمرین آنچنانی وجود ندارد توانست در رده یازدهم و در تپانچه ۵۰ متر در رده نهم قرار گیرد.

عملکرد خوب اما بدون سهمیه نکونام در تفنگ بادی

در تفنگ بادی مردان امیرمحمد نکونام که یکی دیگر از شانس‌های کسب سهمیه المپیک بود به فینال راه یافت اما نتوانست مدال و سهمیه المپیک را کسب کند . نکونام رکورد خودش در این ماده را ارتقاء داد و در نهایت در رده ششم قرار گرفت.

درخشش ساینا تیموری در تفنگ بادی جوانان

 ساینا تیموری که اولین حضورش را در مسابقات قهرمانی جهان تجربه می‌کرد در تفنگ بادی جوانان درخشید و توانست با قرارگیری در رده ششم مقدماتی به فینال راه یابد. البته او در مرحله فینال هشتم شد و نتواست به مدال برسد.

عملکرد ضعیف نجمه خدمتی، الهه احمدی و مهیار صداقت

نجمه خدمتی در این مسابقات در تفنگ بادی تیر زد اما او در میان دیگر نمایندگان ایران با پایین‌ترین رکورد در رده پنجاه و هشتم ایستاد. او همچنین در مرحله مقدماتی اول تفنگ سه وضعیت متوقف شد و به مرحله دوم مقدماتی راه نیافت. خدمتی پیش از این در المپیک توکیو در تفنگ بادی تیر نزده بود و از این بایت دلخور بود. الهه احمدی نیز در تفنگ سه وضعیت رکورد خوبی ثبت نکرد و در رده پنجاه و پنجم قرار گرفت. مهیار صداقت نیز ملی‌پوش المپیکی ایران در تفنگ بادی و سه وضعیت پایین تر از سایر ملی‌پوشان قرار گرفت.

دیدگاه‌ها