کد خبر : 1935704 | 16 اردیبهشت 1402 ساعت 17:22 | 7.4K بازدید | 1 دیدگاه

درخواست رئیس فیفا از رئیس‌جمهور قرقیزستان

اینفانتینو: میزبان کافا استادیوم ندارد

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا از مقامات قرقیزستان خواسته است که یک استادیوم برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی بسازند.

اینفانتینو: میزبان کافا استادیوم ندارد

به گزارش "ورزش سه"، قرقیزستان ورزشگاه‌های مدرنی ندارد که استانداردهای بین‌المللی را برای میزبانی مسابقات تحت مدیریت فیفا داشته باشد و تیم ملی این کشور در رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال نیز در رتبه 96 قرار دارد.

در روز سفر اینفانتینو به این کشور، قرقیزستان مقر جدید فدراسیون فوتبال خود را افتتاح کرد. تا پیش از این، فدراسیون قرقیزستان قبلاً در ساختمانی قدیمی و کوچک در حومه بیشکک، پایتخت این کشور قرار داشت.

اینفانتینو گفت: من با صدیر جپاروف، رئیس جمهور قرقیزستان درباره ساخت استادیوم فوتبال صحبت کردم. ساخت ورزشگاه بسیار مهم و نمادین است و در روند توسعه فوتبال نیز امری حیاتی است. ما مسابقات بین‌المللی بیشتری را در قرقیزستان برگزار خواهیم کرد و این کشور می‌تواند در سطح آسیایی و بین‌المللی بدرخشد.

اینفانتینو با تاکید بر اینکه قرقیزستان استعدادهای زیادی دارد، گفت: تیم فوتبال مردان دو بار متوالی به جام ملت‌های آسیا راه یافت. در سال 2019 آنها تورنمنت فوق‌العاده‌ای داشتند. اکنون با وجود زیرساخت‌های بسیار کم، دوباره به این رقابت‌ها راه یافته است.

نکته جالب اینکه قرقیزستان قرار است میزبانی مسابقات کافا را برعهده بگیرد. تورنمنتی که هنوز حضور ایران در آن به صورت رسمی مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها