کد خبر : 1938420 | 29 اردیبهشت 1402 ساعت 10:30 | 36K بازدید | 9 دیدگاه

سقف بودجه برای تیم‌های لیگ برتر؛

شوک به باشگاه‌ها: حق ندارید قرارداد ببندید!

سازمان بازرسی کل کشور و سازمان لیگ به باشگاه‌ها اعلام کردند فعلا قرارداد جدیدی در نقل و انتقالات امضاء نکنند.

شوک به باشگاه‌ها: حق ندارید قرارداد ببندید!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج امروز در گفت‌وگوی زنده با برنامه زنده تلویزیونی در شبکه پنج، پیرامون قوانین جدید در قراردادهای نقل و انتقالات تابستانی عنوان کرد: ما ۸-۷ جلسه برگزار کردیم و فردا هم آخرین نشست را خواهیم داشت. سازمان لیگ به همه باشگاه‌ها عنوان کرده نباید با هیچ بازیکن جدیدی قرارداد امضاء کنند چون در گذشته که قصد داشتیم با اتمام لیگ یک برنامه‌ای را اجرا کنیم، باشگاه‌ها می‌گفتند که ما از قبل قراردادها را بستیم. به همین دلیل سازمان لیگ به تمام باشگاه‌ها نامه زده قرارداد جدیدی امضاء نشود و اگر قراردادهای دو، سه و چهار ساله وجود دارد، تعریف می‌کنیم که چگونه تصحیح شود.

او با تاکید بر اینکه الان در لیگ برتر قراردادها فوق‌العاده بالا است، ابراز کرد: در صدور مجوز حرفه‌ای یک بندی وجود دارد که باشگاه‌ها نباید زیان‌ده باشند؛ یعنی در صورت‌های مالی، ورشکستگی نشان ندهد و تراز مالی باید مثبت شود که در حال حاضر در لیگ ما هیچ تیمی به این شکل نیست!

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: سازمان بازرسی کل کشور یک نامه‌ای نوشته و اصلاحیه خوبی دراختیارمان قرار داده و همچنین فردا هم با آقای قربان‌زاده جلسه گذاشتیم تا در این باره به یک جمع‌بندی برسیم و شرایط به این شکل می‌شود که تمام باشگاه‌ها می‌توانند سقف بودجه (نه سقف قرارداد) داشته باشند و این یک قانون خواهد بود.

1830766

تاج تصریح کرد: بودجه یک قانون است و کسی نمی‌تواند بگوید چرا مسی را نگرفتیم! در آسیا نیز مرتب با اینگونه مسائل طرف هستیم. وقتی به جلسات مجوز حرفه‌ای می‌رویم، برخی باشگاه‌ها می‌گویند نمی‌توانیم هزینه کنیم. برخی باشگاه‌ها وضع مالی خوبی دارند و می‌توانند بازیکن گران قیمت بیاورند و اگر اوضاع مالی آنها بد است، باید بازیکن گران قیمت خود را بفروشند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: باید یک بودجه مشخص بسته شود و ما در حال کار کردن روی آن هستیم که بودجه چه اندازه باشد. فدراسیون به دنبال اجرای بحث فیرپلی مالی در باشگاه‌ها است.

تاج یادآور شد: در قوانین صدور مجوز حرفه‌ای آمده که یکی از کارهای لازم توسط فدراسیون فوتبال، اجرای فیرپلی مالی است و نمی‌شود یک باشگاه با ۵۰ میلیارد و یک باشگاه با ۱۰۰ میلیارد تومان بسته شود. ضمن اینکه ما به دنبال این هستیم تا از سفره فوتبال چیزی را کم نکنیم چون این یک بحث دیگر است.

او به تفاوت قراردادها در لیگ ایران و کشورهای عربی نیز اشاره کرد و افزود: بنده حساب کردم که بودجه چندین سال باشگاه‌های ما، برابر با یک بازیکن با لیگ عربستان مثل رونالدو خواهد شد. به همین دلیل ما نمی‌خواهیم از سفره فوتبال چیزی کم شود، اما باید این سفره به نوجوانان، جوانان و تیم‌های پایه هم برسد. هر باشگاه باید سه تیم پایه داشته باشد و در آن هم هزینه کند.

دیدگاه‌ها