کد خبر : 1942844 | 19 خرداد 1402 ساعت 09:23 | 11.3K بازدید | 1 دیدگاه

بعید می‌دانم «بنا» دخالت کند

حضور ۴ کشتی‌گیر در جهانی قطعی شد

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: فکر نمی‌کنم محمد بنا در رده سنی بزرگسالان دخالت کند.

حضور ۴ کشتی‌گیر در جهانی قطعی شد

به گزارش "ورزش سه" حسین حسین‌زاده، مربی تیم ملی کشتی فرنگی، در گفت‌وگو با مهر، درباره اعزام دو تیم مجزا به مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: ما بر اساس چرخه انتخابی پیش می‌رویم. اگر کشتی‌گیران پس از کسب مدال در مسابقات جهانی بتواند دوباره به اوج آمادگی و سر وزن برسند، برای بازی‌های آسیایی هانگژو هم در لیست اعزام قرار می‌گیرند. مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو اهمیت زیادی برای کاروان ورزش ایران دارد، این مسابقات به نوعی المپیک آسیایی محسوب می‌شود؛ بنابراین باید ارزیابی‌های متعددی صورت بگیرد و طبق رنکینگ کشتی‌گیران تصمیم نهایی را برای اعزام بگیریم. از اول سال هم اردوهای سخت و پرفشار را برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی شروع کردیم.

مدال‌آوری کشتی‌گیران در فاصله یک ماه اهمیت دارد

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای بازی‌های آسیایی هانگژو بعد از مسابقات جهانی مشخص می‌شود، اظهار داشت: خیر. بعد از مسابقات جهانی در مورد تیم اعزامی به هانگژو تصمیمی نمی‌گیریم، ما از ابتدای سال وضعیت همه کشتی‌گیران در حال بررسی هستیم، شرایط وزن کم کردن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. در وزن ۶۰ کیلوگرم کم کردن وزن واقعاً مشکل است و یک کشتی‌گیر نمی‌تواند به فاصله یک ماه در دو مسابقه شرکت کند. شاید در سنگین وزن این امکان وجود داشته باشد، اما در سایر اوزان شرایط کمی سخت است، بنابراین در این چهار ماه پیش رو تمرینات کشتی‌گیران را زیر نظر داریم. تست‌های پزشکی و قدرتی از آن‌ها می‌گیریم تا مشخص شود کدام کشتی‌گیر به فاصله یک ماه می‌تواند در دو مسابقه به مدال طلا برسد.

علیزاده انتظارات را برآورده نکرد

مربی کشتی فرنگی در مورد عملکرد کشتی‌گیران در مورد تورنمنت قرقیزستان عنوان کرد: در این مسابقه برخی کشتی‌گیران عملکرد خوبی داشتند، اما در برخی اوزان نتایج باب میل کادر فنی نبود. ما به دنبال بررسی نقاط ضعف و قوت کشتی‌گیران هستیم. در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده انتظارات را برآورده نکرد. در وزن ۵۵ کیلوگرم هم پوریا دادمرز در شب وزن‌کشی دچار تب و لرز شدید شد و این مسابقات را از دست داد.

از لحاظ داوری محروم هستیم

حسین‌زاده با بیان اینکه کشتی ایران از لحاظ داوری بسیار محروم است، گفت: متأسفانه این مشکل همیشگی ماست، داوران همه کشورها در کنار تیم‌هایشان هستند و حتی در جایگاه داوری حضور دارند و به کشورشان کمک می‌کنند، اما به لحاظ داوری شرایط ما کمی دشوار است در همین مسابقات هفت «چلنج» انجام دادیم که موفق بودیم.

بالی در حد و اندازه ساروی نبود

مربی کشتی فرنگی در ادامه به عملکرد محمدهادی ساروی و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم اشاره کرد و افزود: ساروی و بالی دو مدعی جدی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های جهانی بودند، به همین خاطر با تصمیم کادر فنی هر دو کشتی‌گیر به مسابقات رنکینگ‌دار قرقیزستان اعزام شدند. با اینکه بالی در حد و اندازه ساروی نبود اما به خاطر چرخه انتخابی هر دو به این مسابقات اعزام شدند که در نهایت ساروی عملکرد خیلی خوبی داشت و در لیست اعزام به مسابقات جهانی قرار گرفت.

احتمال حضور ساروی هم در جهانی و هم بازی‌های آسیایی هانگژو

وی در مورد حضور بالی در بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: بعید می‌دانم. احتمالاً ساروی هم به مسابقات جهانی و هم بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام شود. بالی در تورنمنت‌های مختلف محک خورد اما همین مسابقات نفر پنجم شد، انتظارمان از او بیشتر بود.

رضا گرایی باید بیشتر تمرین کند

حسین‌زاده در مورد عملکرد برادران گرایی هم گفت: بعد از مسابقات نروژ علی گرایی شرایط خوبی نداشت و با تلاش کادر فنی او را به آمادگی کامل رساندیم، در همین مسابقات هم کشتی‌های خوبی گرفت و به مدال طلا رسید. رضا هم در یک وزن بالاتر کشتی گرفت و عملکرد خوبی داشت، او باید کمی بیشتر تمرین کند تا به همان کشتی‌گیر سابق تبدیل شود، البته هر چقدر سن بالا می‌رود طبیعی است که شرایط بدنی کشتی‌گیر هم متفاوت می‌شود.

حضور ۴ کشتی‌گیر در جهانی قطعی شد

حسین‌زاده در مورد تعیین تکلیف چهار وزن اعزامی به مسابقات جهانی تصریح کرد: محمدرضا و محمدعلی گرایی، هادی ساروی و امین میرزازاده حضورشان در مسابقات جهانی قطعی است، ما در این چهار وزن مشکلی نداریم و امیدوارم در جهانی هم خوب بدرخشند. توقع از کشتی فرنگی بالاست و امیدوارم در ۶ وزن به مدال برسیم.

بعید می‌دانم بنا در رده بزرگسالان دخالت کند

وی در مورد بازگشت محمد بنا و سایه حضور او در کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: محمد بنا قابل احترام است، اما ما به رئیس فدراسیون اعتماد کامل داریم، او به کادر فنی کشتی فرنگی توجه دارد، بعید می‌دانم بنا در کار کادر فنی اظهارنظری داشته باشد. علیرضا دبیر به صلاح خودش یک مشاور انتخاب کرده ولی فکر نکنم بنا در رده بزرگسالان دخالت کند. با آمدن رنگرز کشتی فرنگی دگرگون شد و امیدوارم مسائل حاشیه‌ای هم وجود نداشته باشد. هر کسی می‌تواند در هر زمینه‌ای به فدراسیون کمک کند.

دیدگاه‌ها