کد خبر : 1943966 | 23 خرداد 1402 ساعت 18:29 | 61.3K بازدید | 7 دیدگاه

اتفاق عجیبی که ارزش یونایتد را نجومی کرد

دلیل پشت پرده گران شدن ناگهانی سهام منچستریونایتد در بازار بورس نیویورک فاش شد؛ اتفاقی عجیب که عامل آن در نقطه‌ای دیگر از جهان بوده است.

اتفاق عجیبی که ارزش یونایتد را نجومی کرد

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در ماه نوامبر خانواده گلیزر اعلام کرد قصد فروش منچستریونایتد را دارد، قیمت هر سهم یونایتد 12 دلار بود که بعد از چند ماه به 19 دلار رسید اما انتشار یک خبر باعث شد هر سهم بیش از 24 درصد افزایش پیدا کند و با یک جهش ناگهانی به 25 دلار برسد. 
جهش ناگهانی این قیمت وقتی رخ داد که روزنامه قطری الوطن گزارش کرد، شیخ جاسم در رقابت با سر جیم رتکلیف توانسته پیروز شود و منچستریونایتد به او فروخته خواهد شد. 
اما نکته عجیب اینجا است: روزنامه قطری از کدام منبع به این خبر دست پیدا کرده و متوجه شده شیخ جاسم خریدار نهایی یونایتد است؟ ظاهرا منبع این خبر یک حساب کاربری در توییتر است که گفته می‌شود گرداننده آن در کاردیف ولز است. 

1886841

این حساب کاربری که کمتر از 300 دنبال کننده دارد، پخش غیرقانونی مسابقات فوتبال را تبلیغ می‌کند و در یکی از پست‌هایش ادعا کرده که قطری‌ها برنده رقابت برای خرید یونایتد هستند. این پست دست به دست چرخیده و بعد هم توسط الوطن منتشر شده است. 
البته در نهایت ممکن است قطری‌ها خریدار باشگاه بزرگ انگلیسی باشند اما آنچه روزنامه الوطن منتشر کرده، به واقعیت نزدیک نیست و به این ترتیب شایعه‌ای که یک حساب کاربری کوچک در ولز راه انداخت، باعث شد سهام منچستریونایتد در بورس نیویورک با جهش ناگهانی روبرو شود.

دیدگاه‌ها