کد خبر : 1966274 | 27 شهریور 1402 ساعت 14:08 | 43.1K بازدید | 8 دیدگاه

عادل غلامی در گفت و گو با ورزش سه؛

رونمایی از گزینه محبوب ستاره نسل طلایی والیبال ایران

عادل غلامی معتقد است که باید فدراسیون والیبال را در مورد تغییرات کادر فنی بعد از انتخابی المپیک قضاوت کرد نه الان در فشردگی‌ بازی‌ها.

رونمایی از گزینه محبوب ستاره نسل طلایی والیبال ایران

به گزارش"ورزش سه"، دیروز از نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال ایران رونمایی شد و در نهایت محمدرضا داورزنی نیز برای انتخابات نام‌نویسی کرد. مدیر موفقی که بسیاری معتقد هستند باید همچنان به کار خود در فدراسیون ادامه دهد.

در همین راستا گفت و گویی با عادل غلامی، ستاره سابق تیم ملی داشتیم و او با خبرنگار ورزش سه درباره انتخابات فدراسیون صحبت کرده که اینجا مشروح این مصاحبه را می‌خوانید.

*خوشحالم که نامزدها از خانواده والیبال هستند
همه آنهایی که ثبت نام کردند از خانواده والیبال هستند. به نظر من خیلی خوشحال کننده است که خانواده والیبال آمدند و مثل برخی دیگر از ورزش‌ها نیست که افراد غیر مرتبط بیایند و بخواهند در راس کار قرار بگیرند. در واقع هر کدام از آن‌هایی که آمدند رییس شوند والیبال می‌تواند رویه درست خود را طی کند.

*رای من داورزنی است 
من به آقای داورزنی رای می‌دهم. فکر می‌کنم ایشان از سال ٢٠٠۶ وارد والیبال شدند و از آن زمان در حال کار کردن هستند. تصمیماتی که آقای داورزنی در این مدت گرفتند، تکمیل کننده تصمیمات آقای یزدانی خرم بود و حتی فراتر از این نیز اتفاق افتاد. آقای داورزنی والیبال را به سمت جلو پیش بردند. شاید بالا، پایین نیز وجود داشته اما اگر بخواهیم نمودار والیبال از سال ٢٠٠۶ را نگاه کنیم، روند رو به صعود بوده است.

*دلیلی ندارد چنین مدیری را از دست بدهیم
ایشان این همه سال وقتش را در والیبال گذاشته و به نظر من از تجربه کافی برخوردار است. مهم‌تر از همه به نظر من ایشان لابی‌های خیلی خوبی در FIVB و AVC دارد. وقتی یک نفر اینطوری کارش را انجام می‌دهد من دلیلی نمی‌بینم که بخواهیم چنین مدیری را از دست بدهیم.  

1447627

*با بهنام محمودی مخالف هستم
آقای محمودی از بزرگان والیبال محسوب می‌شوند و برای ما قابل احترام هستند. ایشان در بخش مدیریتی نیز کار کردند و انسان قابل احترامی هستند اما اینکه گفته بودند آقای داورزنی پشت عطایی پنهان شده به نظرم اصلا اینطور نیست و کاملا متفاوت با ایشان فکر می‌کنم.

*با پول پراید نمی‌شود بنز خرید
من یک بار دیگر این حرف را زدم و الان هم روی حرفم هستم. کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند بروند تحقیق کنند تا یک وقت نگویند داری جانبدارانه حرف می‌زنی. شما با پول پراید نمی‌توانید بنز بخرید و الان هم روی حرفم هستم. در این سال ها هر تصمیمی که گرفته شد باعث رو به جلو رفتن والیبال شد. ما همیشه از مربی خارجی استفاده می‌کردیم که خیلی از آن ها مربیان اسمی بودند. در کمتر ورزشی دیده بودیم که تا این حد مربیان بزرگ را به خود دیده باشد. در فوتبال شاید یک بار اتفاق افتاده که مثلاً کی‌روش آمد اما بقیه در حد متوسط بودند. ببینید در این مدت مربیان خارجی زیادی آمدند که والیبال را رو به جلو بردند اما الان دولت حمایت نمی‌کند و اسپانسرها نیز برای کمک نمی‌آیند.

*فدراسیون را بعد از انتخابی المپیک قضاوت کنید
در این برهه زمانی که پول خیلی زیادی وجود ندارد و بحث تحریم ها هست باید خواسته‌هایمان هم معقول باشد. خواسته ما این است که بهترین تصمیم مدیریتی در این برهه گرفته شود. البته آقای عطایی هم تا اینجا آنقدر هم ضعیف کار نکرده است. ایشان با تیم قهرمان آسیا شدند و به جمع هشت تیم لیگ ملت‌ها رفتند. همه این اتفاق ها افتاد اما باید قبول کرد که دیگر تیم ملی خوب بازی نمی‌کند که این موضوع نیاز به ریشه‌یابی دارد. پس شما نمی‌توانید بگویید که تصمیم مدیریتی باعث افت والیبال شده است. اگر هم الان آقای داورزنی از بهروز عطایی حمایت می‌کنند یک دلیلش نیز این است که آیا در این فشردگی بازی‌ها یک سرمربی بزرگ قبول می‌کند هدایت ایران را بر عهده بگیرد؟ بعد از انتخابی المپیک که فشردگی بازی‌ها تمام شد می‌توانید بگویید که آقای داورزنی تصمیم درستی گرفتند یا خیر. تصمیمی که در آن زمان می‌گیرد مهم است.

*فدراسیون نظر ما را بخواهد
من در جایی نیستم که بخواهم در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرم. شاید یک نظری داشته باشم اما قطعا آن را رسانه‌ای نمی‌کنم. به نظرم خوب است اگر فدراسیون جلسه ای تشکیل دهد و از امثال ما که در سطح بالا بازی کردیم دعوت کند تا آنجا نظراتمان را بدهیم.

دیدگاه‌ها