کد خبر : 1975516 | 05 آبان 1402 ساعت 10:46 | 102.4K بازدید | 72 دیدگاه

از قهرمانی والیبال نشسته تا طلای شیرین زهرا نعمتی؛

سنت شکنی در روز پنجم: دومی از دستمان پرید!

در روز پنجم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، ایران نتوانست همچون روزهای قبلی 8 طلا بگیرد تا رتبه دومی را به ژاپن واگذار کند.

سنت شکنی در روز پنجم: دومی از دستمان پرید!

به گزارش "ورزش سه"، روز پنجم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نیز برای ایران با اتفاقات خوبی همراه بود. کسب 7 مدال طلا البته یک سنت شکنی بود چون در تمام 4 روز قبل ایران توانسته بود 8 طلا کسب کند و در روز پنجم این روند قطع شد. 

شاید همین اتفاق باعث شد تا ژاپن که حالا به اندازه ایران یعنی 39 مدال طلا دارد، با نقره‌های بیشتر بتواند به رتبه دوم صعود کند. البته که هنوز فرصت برای بازگشت به رتبه دوم برای ایران وجود دارد، اما رقابت ایران و ژاپن در روزهای پایانی میلیمتری خواهد بود.

1945690

اسامی مدال آوران ایران در روز پنجم:

طلا: سامان پاکباز، عرفان بُندری، علی اکبر غریب شاهی، علی سینا منشازاده، زهرا نعمتی، والیبال نشسته مردان، غلامرضا رحیمی

نقره: والیبال نشسته زنان، وحید علی نجیمی، هادی کائیدی 

برنز: علی شمشیری، امید ظریف، سامان رضی، تیم ملی بسکتبال، تیم ملی گلبال مردان، حسن جانفشان و مهدی رضاپور، ابوالفضل نگارستانی، محمدحسین کریمی، وجیهه هوشمند

در ادامه اخبار و حواشی کامل روز پنجم بازی های پاراآسیایی را از نظر می گذرانید:


بولت پرسپولیسبردمقتدرانه و قابل پیش‌بینی
تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران، بهترین تیم جهان در این رشته با پیروزی 3 بر صفر برابر قزاقستان مقتدرانه به مقام قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت و صاحب مدال طلا شد. شاگردان هادی رضایی در این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۸ پیروز شدند و سکوی قهرمانی را از آن خود کردند. آنها حتی یک ست به رقبا ندادند.

1945489

بولت پرسپولیسطلای باارزش زهرا نعمتی
دیدار فینال مسابقات پاراتیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در بخش ریکرو، بین زهرا نعمتی و حریف چینی در سایت تیراندازی مجموع ورزشی فویانگ برگزار شد. در این دیدار مهیج که حریف چینی از حمایت تماشاگران برخوردار بود، نعمتی توانست مدال طلا را از چنگ رقیب دربیاورد و با پیروزی ۲۶ بر ۲۵ به مدال طلا دست پیدا کند.

1945490

بولت پرسپولیسبچه‌های گلبال علیه چین
تیم ملی گلبال مردان ایران در دیدار رده‌بندی این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر کره جنوبی با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد و به مدال برنز دست یافت. تیم ملی گلبال ایران در دوره قبل قهرمان شده بود.

1945493

بولت پرسپولیسمنشازاده و طلای دیگر امروز
دیدار فینال رقابت‌های تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در بخش کامپوند برگزار شد و طی آن علی سینا منشازاده به مصاف حریفی از هند رفت که طی آن ملی پوش ایران در تیر طلایی حریف خود را شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد.

1945492

بولت پرسپولیستير رحيمى هم به هدف نشست و طلايى شد

۱۱:۵۷: فینال رقابت‌های پاراتیراندازی با کمان بخش ریکرو مردان امروز جمعه بین غلامرضا رحیمی و حریف ژاپنی در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن ملی پوش ایران طلایی شد. در این دیدار جذاب و تماشایی دو تیرانداز با تساوی ۵ به ۵ به تیر طلایی رفتند که در این بخش غلامرضا رحیمی بهتر عمل کرد و برنده این مسابقه شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

1945540

15:24: دو و میدانی‌کار بانوی ایران، وجیهه هوشمند، در ماده پرتاب دیسک کلاس F64 به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست پیدا کرد. وی با پرتاب وزنه به میزان ۲۸ متر و ۹۲ سانتیمتر در جایگاه سوم به کار خود پایان داد.


بولت پرسپولیسسنگین وزن‌های رکوردشکن
در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری، در وزن ۱۰۷ کیلوگرم، علی‌اکبر غریب‌شاهی و سامان رضی به روی تخته رفتند. غریب‌شاهی موفق شد در اولین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را مهار کند. در حرکت دوم، وی وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را نتوانست مهار کند، اما در حرکت سوم وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را مهار کرد و به مدال طلا رسید و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را شکست. سامان رضی نیز وزنه ۲۲۰ را در حرکت اول ثبت کرد. وی در حرکت دوم وزنه ۲۲۵ را ثبت کرد. رضی در حرکت سوم وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.

1945494

بولت پرسپولیسنقره باارزش اما تلخ
در روز پایانی مسابقات والیبال نشسته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، تیم بانوان ایران مقابل تایلند به میدان رفت و با پیروزی ۳ بر صفر مقابل این حریف به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رسید. این مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد و والیبالیست‌های ایران فقط یک شکست برابر چین داشتند و نایب قهرمان شدند.

1945497

بولت پرسپولیسطلا، نقره و برنز در دوومیدانی
بولت زیر مجموعهامروز جمعه سامان پاکباز از ایران موفق به کسب مدال طلا در ماده پرتاب وزنه کلاس F ۱۲ بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد. پاکباز با پرتاب ۱۶ متر و ۱۵ سانتیمتر به این عنوان دست پیدا کرد. مدال نقره به نماینده ازبکستان با پرتاب ۱۵.۳۷ متر رسید و علی شمشیری از ایران در این ماده با پرتابی به میزان ۱۴.۱۴ متر به مدال برنز رسید.

1945496

بولت زیر مجموعهعرفان بُندری در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۴ موفق به کسب مدال طلای چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی شد. بُندری با پرتابی به میزان ۲۸ متر و ۲۸ سانتیمتر به مدال طلا دست پیدا کرد.

1945491

بولت زیر مجموعههمچنین در رشته 400 متر  علی نجیمی با زمان ۵۰/۰۳ ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت و به مدال نقره رسید. ظریف نیز با ۵۰/۷۹ سوم شد و مدال برنز این دوره از بازی‌ها را بر گردن آویخت. "جاکارین دامونی" از تایلند با زمان ۴۹/۵۱ به مدال طلا رسید. در این ماده شش ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند.

1945495

۱۲:۰۱: دو و میدانی کار ایران، هادی کائیدی، موفق شد در ماده پرتاب وزنه F34 به مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست پیدا کند. وی با پرتاب وزنه به میزان ۱۱/۰۴ متر در جایگاه دوم به کار خود پایان داد.


بولت پرسپولیسشنا در انتظار مدال های خوشرنگ

۱۱:۱۰: رقابتهای پاراشنا چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی صبح امروز جمعه پیگیری شد و طی آن سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار در ماده ۱۰۰ متر شنای پروانه در کلاس S۱۰ به آب زدند.  در پایان دور مقدماتی ضیغمی‌نژاد با رکورد ۱:۱۰.۰۳ توانست به عنوان نفر پنجم به فینال صعود کند.  ایزدیار نیز با رکورد ۱:۱۰.۰۳ توانست در جایگاه ششم قرار بگیرد تا او نیز به فینال راه کرده باشد.

۱۱:۱۴: محمدحسین کریمی شناگر کشورمان در دو مرحله مقدماتی در ماده‌های ۱۰۰ متر آزاد و ۵۰ متر آزاد به آب زد. او در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ موفق شد با رکورد ۱:۰۱.۰۷ به عنوان نفر چهارم راهی رقابت فینال شود. کریمی در ادامه، در رقابت ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S۱۳ شرکت کرد و توانست با رکورد ۲۷.۶۸ به عنوان نفر هشتم، به فینال برسد‌.

۱۱:۱۵: ابوالفضل نگارستانی و ابوالفضل ظریف‌پور دو شناگر جوان کشورمان در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس S۱۰ شرکت کردند. نگارستانی در این رقابت در گروه اول قرار داشت و توانست با رکورد ۱:۰۸.۶۵ به عنوان نفر دوم لیست نهایی، راهی فینال این ماده شود. ظریف‌پور شناگر ۱۶ ساله کشورمان نیز در گروه دوم موفق شد با رکورد ۱:۱۰.۳۷ در مکان سوم لیست نهایی قرار گرفته و خودش را به فینال برساند.

16:26: در ادامه مسابقات پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، فینال ماده ۱۰۰ متر شنای کرال پشت کلاس S9 با حضور ابوالفضل نگارستانی و ابوالفضل ظریف‌پور و فینال ۱۰۰ متر آزاد کلاس S12 با حضور محمدحسین کریمی برگزار شد. در این رقابت نگارستانی با ثبت زمان ۱:۰۹.۰۰ توانست رده سوم را از آن خود کرده و به مدال برنز برسد. ظریف‌پور نیز با ثبت زمان ۱:۰۹.۲۷ در مکان چهارم ایستاد.  در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S12 نیز محمد حسین کریمی با ثبت زمان ۵۹.۱۷ در رده سوم ایستاد و به دومین برنز خود رسید.


بولت پرسپولیستنیس روی میز و برنز دوبل

۱۱:۱۶: حسن جانفشان و مهدی رضاپور امروز در نیمه نهایی رقابت‌‌های دوبل و در کلاس MD4 مرحله نیمه نهایی در سه ست متوالی( ۱۱بر۹، ۱۱بر۲ و ۱۱بر ۶) نتیجه را به تایلند واگذار کردند و به مدال برنز دست یافتند.

1945504

بولت تراکتورفوتبال نابینایان ایران قهرمانی را تمرین کرد

16:35: دو تیم ایران و چین در فاصله یک روز مانده تا فینال با هم روبرو شدند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید. صعود این دو تیم به فینال در پایان رقابت‌های روز پنجشنبه مشخص شده بود و این بازی حکم بازی تدارکاتی را برای هر دو تیم داشت؛ چراکه چین و ایران باید فردا در فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف هم بروند.

دیدگاه‌ها