کد خبر : 1985720 | 18 آذر 1402 ساعت 19:30 | 149.3K بازدید | 284 دیدگاه

پرهیجان و پرخطا در فولاد آره‌نا

فولاد 0 - 0 استقلال: گل نداشت، شوک داشت

هفته دوازدهم لیگ برتر به کام استقلال نبود و در روزی که هم پرسپولیس و هم سپاهان به پیروزی رسیدند، تیم نکونام در اهواز متوقف شد.

فولاد 0 - 0 استقلال: گل نداشت، شوک داشت

به گزارش "ورزش سه"، در مهمترین دیدار هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر، استقلال و فولاد در اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی فیزیکی و پرتنش در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا فاصله رقبا با آبی‌های پایتخت افزایش یابد.

ویدئو: 318991

بازی با حملات استقلال شروع شد و ابتدا آرش رضاوند و سپس مهرداد محمدی ضرباتی را روانه دروازه کردند که شوت‌های بازیکنان آبی پوش خطرناک نبودند و راهی به درون دروازه پیدا نکردند. جلالی نخستین موقعیت جدی را با ورود به درون محوطه جریمه خلق کرد که شوت او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ادامه اگر مهدی پور دقت می‌کرد، می‌توانست روی ارسال جلالی گلزنی کند ولی توپ روی پای او جفت و جور نشد. در دقیقه 38 استقلال دو موقعیت پیاپی گلزنی داشت. ابتدا شوت محکم رضاوند را کنت راهی کرنر کرد که ارسال این کرنر به تیرک یک نیز به بلانکو رسید و شوت روی پای این بازیکن با واکنش تماشایی کنت دوباره راهی کرنر شد.

1964423

دو تیم در وقت‌های تلف شده دو موقعیت خوب داشتند. ابتدا ضربه ایستگاهی علی شجاعی پس از برخورد به یکی از بازیکنان فولاد در میانه‌های راه، تغییر مسیر داد ولی سیدحسین حسینی با واکنشی به موقع و دیدنی، توپ را دفع کرد. در ادامه کوین یامگا از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در نیمه دوم، استقلال دو فرصت پیاپی را توسط مهرداد محمدی به دست آورد که از دست رفتند. این بازیکن پس از یک چرخش دیدنی، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که توپ پس از برخورد به باهیا، به شکل خطرناکی راهی کرنر شد. یک دقیقه بعد نیز شوت روی پای محمدی را کنت دفع کرد.

شاگردان نکونام در ادامه 2 موقعیت خوب دیگر را نیز از دست دادند. ابتدا ارسال مهدی پور در دهانه دروازه با ضربه سر آرمین سهرابیان به بیرون رفت. سپس گوستاوو بلانکو نیز در محوطه جریمه صاحب فرصت خوبی شد که ضربه چکشی او را کریستوفر کنت با واکنشی خوب دفع کرد.

در ادامه نیز موقعیت چندان مهمی به روی دروازه‌ها خلق نشد تا این مسابقه در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد. هر چند که استقلال صدر جدول را حفظ کرد ولی فاصله این تیم با سایر رقبا کاهش یافت. فولاد نیز یا 10 امتیاز در رده چهاردهم جای گرفت.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های فولاد و استقلال را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از هفته دوازدهم - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
تقویم شنبه: 18/09/1402؛ ساعت: 17:45 / ورزشگاه: شهدای فولاد اهواز /  10 هزار تماشاگر 
سوت گروه داوری: سید علی اصغر مومنی / کمک‌ها: محمدرضا منصوری – فرهاد مروجی؛ داور چهارم: روح‌اله شریفی / ناظر: حسین نجاتی

فولاد ترکیب فولاد:
کریستوفر کنت | موسی کولیبالی | محمد علی نژاد | علی شجاعی (85- وحید حیدریه) | شاهین توکلی | محمد خادمی منفرد | سینا مریدی (85- لوکاس کاندیدو) | جفرسون سیلوا دوسانتوس | محمد عسکری (69- محمد آبشک) | عادل ارغند (85- گادوین منشا) | ساسان انصاری
سرمربی: ایگناسیو مارتینز

1964368

استقلال ترکیب استقلال:
حسین حسینی | روزبه چشمی | آرمین سهرابیان | ایمان سلیمی (41- کوین یامگا) | امید حامدی فر (85- زبیر نیک نفیس) | مهدی مهدی‌پور (74- سعید مهری) | آرش رضاوند | صالح حردانی | ابوالفضل جلالی (85- جعفر سلمانی) | گوستاوو بلانکو | مهرداد محمدی (74- آرمان رمضانی)
سرمربی: جواد نکونام

1964367

🟨 کارت زرد:

علی شجاعی (18) - محمد عسگری (54) - سینا مریدی (71) - محمد علینژاد (90)

آرش رضاوند (18) - روزبه چشمی (44) - مهدی مهدی‌پور (65) - جعفر سلمانی (90+7)

⏱ لحظات حساس:
دقیقه 3: آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که توپ او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 4: مهرداد محمدی قصد داشت با ضربه‌ای آکروباتیک دروازه فولاد را باز کند که شوت او نیز با چارچوب دروازه فاصله زیادی داشت.

دقیقه 13: ابوالفضل جلالی در سمت چپ وارد محوطه شد و در شرایطی که فرصت ارسال نیز داشت ولی تصمیم گرفت ضربه‌اش را روانه دروازه کند که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 21: ارسال مهدی مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر ایمان سلیمی همراه شد که توپ پس از برخورد به مدافع فولاد دور شد.

دقیقه 25: ارسال جلالی از سمت چپ در دهانه دروازه به مهدی پور رسید که توپ روی پای این بازیکن جفت و جور نشد و نتوانست ضربه‌اش را روانه دروازه فولاد کند.

دقیقه 38: شوت محکم رضاوند از پشت محوطه جریمه را کنت با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.

دقیقه 38: ارسال کرنر مهدی پور به تیر یک با ضربه روی پای بلانکو همراه شد و کنت توپ را از زیر طاق بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

دقیقه 45+1: فولاد صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت زمینی علی شجاعی با واکنش تماشایی سیدحسین حسینی دفع شد و کاپیتان آبی‌ها دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 45+3: استقلال روی یک ضدحمله صاحب فرصت خوبی شد که یامگا پس از دریافت پاس حامدی فر، از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که شوت وینگر فرانسوی با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

1964366

دقیقه 50: مهرداد محمدی در گوشه محوطه جریمه با یک چرخش دیدنی، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که شوت این بازیکن بین راه با برخورد به باهیا راهی کرنر شد.

دقیقه 51: مهرداد محمدی از پشت محوطه جریمه با شوتی محکم دروازه فولاد را تهدید کرد که شوت او را کنت دفع کرد.

دقیقه 67: ارسال خطرناک مهدی پور با ضربه سر آرمین سهرابیان به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: گوستاوو بلانکو در محوطه جریمه صاحب یک توپ شد که شوت چکشی این بازیکن را کنت دفع کرد.

🔴 در حاشیه:
بولت استقلالتماشاگران استقلال پیش از شروع مسابقه، جایگاه خود را پر کردند و به تشویق تیمشان پرداختند.

ویدئو: 318963

بولت استقلال فولادی‌ها نیز برای حمایت از تیمشان در استادیوم حاضر شده و بازیکنان این تیم را تشویق کردند.

بولت استقلال تعدادی از کودکان سرطانی در استادیوم حضور پیدا کردند و از سوی بازیکنان هر دو تیم مورد حمایت قرار گرفتند.

ویدئو: 318962

بولت استقلال بازیکنان فولاد پیش از شروع مسابقه به سمت نیمکت استقلال رفته و با جواد نکونام به خوش و بش پرداختند.

بولت استقلال پس از آنکه علی شجاعی به روی آرش رضاوند مرتکب خطا شد، بازیکنان استقلال بابت خطاهای متوالی مدافع فولاد به سمت شجاعی رفت و دو بازیکن با هم درگیر شدند. داور نیز دو کارت زرد را به هر دوی آنها نشان داد.

بولت استقلال شجاعی در یک صحنه نیز با امید حامدی فر وارد چالش شد که این موضوع واکنش هواداران استقلال را به همراه داشت و به سمت بازیکن فولاد بطری آب پرتاب کردند.

1964383

بولت استقلالپس از آنکه شجاعی در یک صحنه به روی حردانی مرتکب خطا شد، نیمکت استقلال اعتقاد داشت که این بازیکن باید کارت زرد دوم را بگیرد.

بولت استقلالپس از ارسال یک توپ به روی دروازه فولاد، سینا مریدی در برخورد با یکی از بازیکنان استقلال به شدت از ناحیه ابرو و پیشانی آسیب دید و صورت او خون آلود شد.

بولت استقلالپس از این صحنه، مریدی به شدت معترض بود و در شرایطی که به سمت نیمکت تیمشان می‌رفت، دائما با عصبانیت مشغول فریاد زدن بود.

بولت استقلالایمان سلیمی در یک صحنه دچار مصدومیت شد ولی به بازی برگشت. در نهایت او در دقیقه 42 قادر به ادامه مسابقه نبود و جایش را به کوین یامگا داد.

بولت استقلال بازی در نیمه دوم با تأخیر آغاز شد. ناظر مسابقه به دلیل برخی اتفاقات در استادیوم، مانع از شروع مسابقه شد.

🚨 اتفاق ویژه:
شوک ناشی از مصدومیت ایمان سلیمی و نگرانی نکونام و هواداران استقلال برای دربی، از اتفاقات مهم این مسابقه بود. سرمربی جوان آبی‎‌ها در شرایط کنونی نیز به دلیل آسیب دیدگی مرادمند دستش در خط دفاعی بسته است و حالا با مصدومیت ایمان سلیمی، دچار مشکل بزرگی شده است. باید دید که آیا این بازیکن می‌تواند به دربی برسد یا استقلال برابر پرسپولیس با معضل بزرگی روبرو می‌شود.

🥇 بهترین بازیکن زمین:
کریستوفر کنت عملکرد بسیار خوبی در این دیدار داشت و بارها مانع از باز شدن دروازه‌اش شد. او در چند نوبت مهرداد محمدی، آرش رضاوند، گوستاوو بلانکو و سایر بازیکنان را ناکام گذاشت و برابر استقلال موفق به ثبت کلین شیت شد.

دیدگاه‌ها