کد خبر : 1586193 | 03 بهمن 1397 ساعت 16:10 | 87.9K بازدید | 0 دیدگاه

پتانسیل حریفمان بالاتر است؛

لیپی: باید مقابل ایران بهترین چین باشیم

مارچلو لیپی سرمربی شناخته شده تیم ملی فوتبال چین می گوید که کار شاگردانش برای پیروزی مقابل تیم اول رنکینگ آسیا سخت خواهد بود و آنها باید برای رسیدن به این مهم، مقابل بازیکنان فرصت طلب ایران بدون اشتباه بازی کنند.

لیپی: باید مقابل ایران بهترین چین باشیم

به گزارش "ورزش سه"، مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی فوتبال چین در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تیم ملی فوتبال ایران حاضر شد و در مورد این دیدار گفت: بعد از بازی برابر تایلند توانستیم ریکاوری خوبی داشته باشیم و برای مسابقه آماده شدیم.

همه ما برای بازی فردا برابر ایران آماده هستیم. البته یک جلسه تمرینی امروز داریم و بعد از آن به سراغ بازی با ایران خواهیم رفت. بعد از این تمرین خواهد بود که آخرین تصمیمات را درباره ترکیب تیم و برنامه‌هایی که قرار است برابر ایران اجرایی کنیم خواهم گرفت.


سوال اول از لیپی در مورد خط دفاعی قدرتمند ایران بود؛ اینکه شاگردان کی روش تاکنون گلی دریافت نکرده اند و اینکه برنامه لیپی برای باز کردن دروازه ایران چه خواهد بود: ایران تیم بسیار خوب و منظمی است که ساختار و سازماندهی حساب شده‌ای دارد. آن‌ها همین تابستان در جام جهانی بازی کردند. از نظر فیزیکی ایران تیم بسیار قدرتمند و با سازماندهی خوب است. می‌دانیم که بازی دشواری برابر این تیم خواهیم داشت. با این حال در فوتبال شما چیزی را از پیش نمی‌دانید. ما هم توانمندی خودمان را داریم و برای کسب نتیجه و خلق بهترین نتیجه مهم برای چین تمام تلاش‌مان را خوهیم کرد.

 


وی ادامه داد: ما برابر ایران باید تلاش کنیم که اشتباهی نداشته باشیم. اشتباه برابر ایران به منزله جریمه‌ای سنگین خواهد بود. من در تمرینات اخیر تیمم تاکید زیادی روی کارهای دفاعی داشتم. بعضی وقت‌ها اشتباهات دفاعی داشتیم.  نباید اجازه دهیم چنین اشتباهاتی برابر ایران تکرار شود. ایران بازیکنان خوب و فرصت طلبی دارد و باید کاملا مراقب آن‌ها باشیم.

 

سوال بعدی از لیپی در مورد این بود که حضور در تیم ملی چین با توجه به افتخارات زیادی که این مربی در سطح باشگاهی و ملی جهان دارد، چقدر برای او چالش برانگیز است که سرمربی ایتالیایی چینی ها پاسخ داد: از نظر شخصی کسب نتیجه با تیم ملی چین برای من بسیار رضایت بخش خواهد بود. البته نباید فقط نتیجه را مدنظر قرار داد. پیشرفت ممکن است در سبک بازی هم خودش را نشان دهد، مثل نسل جدیدی که وارد فوتبال می‌شوند. البته اگر بتوانم با تیم ملی چین نتیجه‌ای خوب کسب کنم افتخار بزرگی برای من خواهد بود و سعی می کنم بیش‌ترین تلاشم را برای این کار انجام دهم.

 

سوال بعدی از سرمربی تیم ملی چین را یک خبرنگار ایرانی از لیپی پرسید؛ او از سرمربی تیم ملی چین پرسید که دو سال پیش چین برابر ایران بازی می کرد و شما فکر می کنید طی این مدت، ایرانی ها توانسته اند بهبود بهتری در کارشان داشته باشند یا چین که لیپی اینگونه پاسخ می دهد:  از نظر من هم چین و هم ایران نسبت به آن بازی و آن زمان پیشرفت‌هایی داشته‌اند. ما خودمان از جنبه‌های مختلف نسبت به قبل پیشرفت کرده‌ایم و این را در همین مسابقات نشان داده‌ایم. ایران هم نسبت به آن زمان پیشرفت کرده است و در جام جهانی عملکرد خوبی داشت. البته که توانایی‌های ایران بیشتر از ما است ولی هر دو تیم پیشرفت داشته اند.

 

 

سوال بعدی از لیپی در مورد تکنولوژی VAR توسط یک خبرنگار عرب زبان پرسیده  شد و اینکه این فناوری چقدر می تواند برای فوتبال مزیت داشته باشد، که سرمربی ایتالیایی چنین پاسخ داد: من کاملا به استفاده از این فناوری در فوتبال موافق هستم. به نظرم در تمام مسابقات باید از این فناوری استفاده کرد. این فناوری باعث می‌شود اشتباهات بزرگ در مسابقات خیلی کم شود و نتیجه بازی خیلی شفاف‌تر باشد. به همین خاطر کاملا موافق هستم و معتقدم که برای همه مفید است.

 

سوال بعدی از لیپی در مورد این بود که فردا جدا از اینکه مسابقه ای میان ایران و چین خواهد بود، جدالی میان دو مربی مطرح دنیای فوتبال است که لیپی اینگونه پاسخ داد: ما همه می‌دانیم که ایران تیم خیلی خوبی در آسیا است و اگر رنکینگ فیفا را ملاک قرار دهید، گفته من را تایید می‌کنید؛ این خیلی واضح است. ایران در بین تیم‌های آسیایی در صدر رنکینگ است و چین در رده ششم. برای مقابله با این تیم باید چه کاری کنیم؟ باید بهترین عملکردمان را ارائه دهیم. باید از نظر تاکتیکی در سطح بالایی باشیم و بازی بدون اشتباهی داشته باشیم و کاملا تمرکزمان در طول بازی معطوف به بازی باشد،همانطور که گفتم در فوتبال هر چیزی امکان‌ پذیر است و هیچ چیز غیرممکن نیست.

دیدگاه‌ها