کد خبر : 1746466 | 12 فروردين 1400 ساعت 23:15 | 45.1K بازدید | 2 دیدگاه

این مانشافت بی دفاع

آلمان در حیرت؛ آقای لوو چرا سیستم را عوض کردی؟

آلمانی ها هنوز نتوانسته اند شکست شب گذشته برابر مقدونیه را هضم کنند و سوالات بی پایانی از یوآخیم لوو دارند.

آلمان در حیرت؛ آقای لوو چرا سیستم را عوض کردی؟

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در سومین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022، آلمان با تمام ستاره هایش برابر مقدونیه شمالی 2-1 شکست خورد. یوآخیم لوو که شاگردانش در تیم های باشگاهی خود برنامه فشرده‌ای را پشت سر گذاشته بودند و مجبور به برگزاری سه بازی ملی در یک هفته نیز شدند، همواره در مدیریت کردن چنین موقعیت هایی موثر ظاهر شده بود.

 

 

1586519

 

 

اینکه تیم ها در این دور از مسابقات باید بیش از آنکه روی از پیش رو برداشتن رقبا فکر می کردند به دنبال نجات و بقا می بودند بر هیچکس پوشیده نبود اما به نظر می رسید این نکته از چشم سرمربی آلمان دور مانده بود.

لوو در سه مسابقه آلمان در این مرحله، با وجودی که  بسیاری از بازیکنانش تازه از مصدومیت رها شده بودند و یا دچار مصدومیت های کوچکی بودند، تنها دو تغییر در ترکیبی که از ابتدا به زمین می فرستاد و نفرات ثابت آلمان ایجاد کرد.

به جای تغییرات زیاد در ترکیب و استفاده گردشی از نفرات روی نیمکت و تعویض ها زودهنگام، لو ترکیب اصلی خود را تا جایی که ممکن بود در زمین نگاه داشت، آن هم در فصلی که به خودی خود سخت و فشرده بوده است. مهمترین انتقادات به لوو مربوط به تغییر آرایش در خط دفاع بر می گردد.

 

 

1586531

 

 

انتقادات به لوو از شب گذشته در رسانه های آلمانی بسیار زیاد شده و بدبینی ها به درخشش آلمان در یورو 2020 بیشتر از گذشته شده است.

ایلکای گوندوگان که شب گذشته تک گل ژرمن ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، پس از بازی به آر تی ال گفت:« فکر می کنم دو بار به دروازه ما رسیدند و دو گل زدند. بسیار ساده به گل رسیدند ولی ما با وجود شانس های زیادی که داشتیم، تنها یک گل زدیم. ما نباید این بازی را می باختیم و واقعا هیچ توضیحی ندارم. با خاطره ای بد اردو را ترک خواهیم کرد و متاسفانه تا دو ماه بازی دیگری نداریم تا جبران کنیم. برای یورو 2020 باید به بهترین فرم برسیم و آنجا نتایج مطلوبی کسب کنیم.»

وقتی از گوندوگان سوال شد که آیا تغییر سیستم لوو دلیل شکست آلمان بود، او ترجیح داد پاسخ روشنی ندهد.

 

 

1586529

 

 

در طول 90دقیقه مشخص بود که دفاع آلمان با سیستم جدید چندان راحت نبود و معلوم نشد که لوو به چه دلیل سیستم 4 دفاعه را به 3 دفاعه تغییر داد. آلمان در دو بازی قبلی خود برابر ایسلند و رومانی با 4 دفاع بازی کرده بود. همین قضیه ثبات را از تیمی که همه آن را شانس اول صعود از گروه به جام جهانی می دادند گرفته بود.

 

اولی هوینس رئیس سابق باشگاه بایرن که در استودیوی آر تی ال حضور داشت، بین دو نیمه تغییر سیستم تیم از سوی لوو را غیر قابل توضیح خواند و این قضیه را باور نمی کرد:« من جزو کسانی نیستم که طرفدار تغییر سیستم باشند و به همین دلیل از تغییر دفاع 4  نفره به 3 نفره و آرایش هجومی تر تیم غافلگیر شدم.»

 

 

1586599

 

 

او در پایان بازی هم گفت:« ابدا نمی توانم باور کنم که لوو سیستمی که قبلا جواب پس داده و با آن موفق شده بود را عوض کرده باشد. اصلا به این کار نیازی نبود. دست زدن به تغییرات در خط دفاعی می تواند نظم تیمی را از بین ببرد.»

 

یوآخیم لوو خود در توجیه شکست و نیز در مورد تغییر سیستم به آر تی ال گفت:« در واقع با 4 مدافع بازی کردیم ولی روبن گوسنس باید کمی جلوتر بازی می کرد و متمایل به سمت چپ. مقدونیه دو مهاجم داشت و معمولا 4 مدافع برابر دو مدافع ایده خوبی نیست. در جلوی زمین خیلی توپ از دست می دادیم و مقدونیه به خوبی پس از توپ گیری ضد حمله می زد. در مجموع از لحاظ دفاعی خوب نبودیم.»

 

 

1586600

 

 

لوو این روزها سخت تحت فشار است ولی او گزینه های بسیاری را در اختیار دارد و می تواند تغییرات دلخواه را برای اصلاح نواقص تیمش به کار بگیرد. دعوت از بازیکنان باتجربه و قدیمی می تواند یکی از این تغییرات باشد. تیم فعلی آلمان را به دور از شخصیت کافی برای یک تیم قهرمانی می دانند ولی لوو اگر بخواهد، ابزار لازم برای رفع این نقصان را هم دارد.

 

دیدگاه‌ها