کد خبر : 1545158 | 21 مرداد 1397 ساعت 15:18 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه سوپرکاپ اسپانیا در مراکش

همه سوپرکاپ های فرا مرزی فوتبال اروپا

امشب برای اولین بار در تاریخ فوتبال اسپانیا، سوپرکاپ در خارج از خاک این کشور برگزار خواهد شد.

همه سوپرکاپ های فرا مرزی فوتبال اروپا

به گزارش "ورزش سه"، یک سال تا جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا باقی‌ مانده بود اما شور و اشتیاقی در این کشور وجود نداشت. باید در کشوری که فوتبال  محبوب نبود، جو فوتبالی ایجاد می‌شد. مسئولان برگزاری جام جهانی و فیفا بهترین ایده‌ را برای ایجاد شور و هیجان در نظر گرفتند. آنها تصمیم گرفتند یک بازی رسمی از بهترین لیگ اروپا در آن زمان را در ورزشگاه RFK واشنگتن برگزار کنند. در آن دوران، لیگ ایتالیا بهترین بود.

 

 

1326491

 

 

به همین خاطر ۲۱ آگوست سال ۱۹۹۳ برای نخستین بار در تاریخ دیدار سوپرکاپ خارج از ایتالیا برگزار شد. این بازی میان میلان و تورینو در واشنگتن انجام شد. ۲۵ هزار نفر در ورزشگاهی که ۴۵ هزار نفر ظرفیت داشت حاضر شدند و این اتفاق امتحان خوبی برای میزبان جام جهانی در سال آینده به حساب آمد.

میلان با تک گل سیمونه توانست فاتح سوپرکاپ شود و این قهرمانی را هفت بار دیگر در کشورهای خارجی تکرار کند. دو بار در آمریکا، چهار بار در چین و دو بار در قطر این قهرمانی‌ها اتفاق افتاد.

 

از طرفی فرانسوی‌ها تصمیم گرفتند در سال ۲۰۰۹ سوپرکاپ را بیرون از مرز کشورشان برگزار کنند. در اولین سال این بازی در مونترال کانادا میان بوردو و گنگان برگزار شد و بوردو با دو گل حریف خود را شکست داد. آخرین بار این دیدار در شنزن چین برگزار شد.

 

امشب اسپانیا برای نخستین بار مانند ایتالیا و فرانسه سوپرکاپ خود را در یک کشور خارجی برگزار خواهد کرد. بارسلونا و سویا در بندر طنجه مراکش به مصاف هم می‌روند.

دیدگاه‌ها