کد خبر : 1834994 | 02 مرداد 1401 ساعت 10:23 | 37.6K بازدید | 5 دیدگاه

تصاویری از اولین مسابقه مرد بلژیکی در ایران؛

ویلموتس آنطور که کمتر دیده‌ایم (عکس)

عکس های امیر خیرخواه از اولین مسابقه رسمی مارک ویلموتس روی نیمکت ایران جالب و قابل تامل است.

ویلموتس آنطور که کمتر دیده‌ایم (عکس)

به گزارش ورزش سه، در این تصاویر مردی روی نیمکت ایران حضور دارد که با انرژی و خوشبین به تصور یک صعود آسان به جام جهانی و احیای خود در عرصه مربیگری بین‌المللی، پیشنهاد ایران را قبول کرده است؛ پیشنهادی که البته ارزشی بالاتر از دستمزدی دارد که او پیش از این در تیم هایی مثل ساحل عاج و بلژیک از فدراسیون‌های مربوطه دریافت کرده است.

این عکس ها از حاشیه بازی پرگل ایران و سوریه گرفته شده که با درخشش حمله‌وران ایران با پنج گل به سود تیم ملی به پایان رسید؛ اولین بازی مارک ویلموتس در فوتبال ایران که به سفر تیم ملی به کره جنوبی و یک نمایش قابل قبول و قدرتمندانه و تهاجمی دیگر در سئول ختم شد.

1729697

این دو مسابقه مربوط به زمانی است که تصور عمومی بر این بود که ایران قوی ترین تیم در فوتبال آسیا است و اگرچه جام ملت های آسیا را با شکست سنگین مقابل ژاپن تمام کرده اما می‌تواند به سرعت خود را بازیابی کرده و همچنان قدرت برتر فوتبال آسیا باشد.

مسئولان فدراسیون به این سبب سراغ مارک ویلموتس رفتند، آن‌ها انتظارشان از فرد جانشین کارلوس کی‌روش یک مربی جوان و شناخته شده در سطح بین‌المللی بود؛ همان تصوری که جست‌وجوهای آنها را بعد از گزینه هایی مثل لوپتگی متوجه سرمربی سابق تیم ملی بلژیک کرد که البته بعضی دخالت ها نیز در موضوع حضورش در ایران اتفاق افتاده و این ماجرا را تسهیل کرده بود.

در ابتدای حضور مارک ویلموتس در ایران همه چیز مثبت به نظر می‌رسید و وقتی اردوهای پیش از مسابقه به این بازی ختم شد و ایران نشان داد که چه قدرت تهاجمی فوق‌العاده‌ای دارد، همه چیز ساده‌تر از حد به نظر رسید.

1729696

ویلموتس در آرایش تیم ملی از سه مهاجم استفاده می‌کرد (طارمی، آزمون و انصاری‌فرد) و این هنوز قبل از آن بود که بعد از بردهای پرگل اولیه، به زمین سفت عراق و بحرین بخورد؛ دو مسابقه ای که پایان کار او را در ایران رقم زدند.

اما آنچه که در این عکس ها می‌بینیم طراوت و شادابی اوست و لذت بردنش از جو ورزشگاه آزادی و افقی که هیچکس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که چنین تلخ و تیره باشد و در نهایت پایان کار رئیس سابق فدراسیون را هم رقم بزند.

1729693

جالب اینکه امروز با اعلام خبر شکسته شدن رای این سرمربی بلژیکی در شکایت ۹ میلیون دلاری اش به فیفا، مهدی تاج نیز امیدوار است با عبور از این ماجرا، تبدیل به رئیس بعدی فدراسیون فوتبال ایران شود و زمام کار را در دست بگیرد؛ کاری که اگر ترکش کرد بخشی از آن به واسطه تغییراتی بود که این بلژیکی سرشناس کرد.

1729695

کاپیتان سابق تیم ملی بلژیک که ناگهان بر اثر بدقولی‌ها در ایران خلقش تنگ شد و به جای اینکه کنار فدراسیون بحران زده فوتبال ایران بایستد، تبدیل به فردی شد که می‌خواست تا سنت آخر قراردادش را گرفته و پرونده کار در خاورمیانه را برای همیشه ببندد. البته او در آنچه که در خیال داشت به موفقیت کامل نرسید. با این حال حضور بیش از یک ساله او در ایران با کوچک ترین دستاوردی به اتمام رسید تا این قرارداد چراغ راهی برای آینده فوتبال ایران باشد. فوتبالی که البته همچنان اسیر جنجال و درگیری های شدید در بالاترین سطح ملی است.

1729687
1729688
1729689
1729690
1729692
1729694

دیدگاه‌ها