کد خبر : 1869491 | 20 بهمن 1401 ساعت 13:45 | 96.9K بازدید | 141 دیدگاه

نقشه جدید و آغاز تلاش‌های تازه رئال، بارسا و یووه

بازگشت سوپرلیگ اروپا با ۶۰ تا ۸۰ تیم!

رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس قصد دارند بار دیگر پروژه سوپرلیگ را از سر بگیرند.

بازگشت سوپرلیگ اروپا با ۶۰ تا ۸۰ تیم!

به گزارش "ورزش سه"، سه باشگاه بزرگ حامی برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ از تلاش برای راه اندازی این مسابقات ناامید نیستند و حالا با برنامه جدیدی برای این پروژه کارشان را از سر گرفته‌اند.
برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ اولین بار دو سال قبل مطرح شد و تقریبا تمامی باشگاه‌های بزرگ اروپایی با آن همراه بودند اما فشارها از سوی هواداران و مقامات رسمی باعث شد که این پروژه با شکست روبرو شود.
در نهایت تنها رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس حاضر نشدند از این پروژه خارج شوند و حالا برنامه جدید و جامع‌تری برای برگزاری آن تدارک دیده‌اند.
اعلام آغاز به کار مجدد این پروژه از سوی بسیاری از روزنامه‌های اروپایی اعلام شد و درست همزمان با ادامه نبرد قانونی این سه باشگاه با یوفا بر سر اتفاقاتی است که دو سال پیش رخ داده بود.

1800155

گفته می‌شود که رئال، بارسا و یووه مذاکراتی را با بیش از 50 باشگاه انجام داده‌اند تا آنها را برای حضور در این رقابت‌ها متقاعد کنند. ظاهرا نسخه جدید این مسابقات قرار است در چند سطح متفاوت و با حضور 60 تا 80 تیم برگزار شود و هر تیم حداقل 14 بازی در طول هر فصل انجام خواهد داد.
تلگراف خبر داده که این پروژه حاصل ساعت‌ها مذاکره با باشگاه‌های مختلف اروپایی درباره مشکلات مالی جدی آنها در طول چند سال اخیر است. دو شرکت  A22 و سوپرلیگ در طول چند ماه اخیر بارها به توانایی مالی باشگاه‌‎های لیگ برتری حمله و از سلطه آنها بر بازار نقل و انتقالات انتقاد کرده بودند.
هنوز جزئیات چگونگی دسته‌بندی این 60 تا 80 تیم و شرایط حذف آنها برای ورود تیم‌های دیگر اعلام نشده است اما نکته جالب اینجاست که در این نسخه برخلاف نسخه قبلی، حضور هیچ تیمی قطعی و دائمی نیست. این در حالی است که در آوریل 2021 اعلام شده بود که باشگاه‌های موسس این رقابت‌ها حضوری دائمی در آن خواهند داشت.

1800163

به نظر می‌رسد که رئال، بارسا و یووه قصد ندارند فعلا درباره فرمت برگزاری این رقابت‌ها خبری را به صورت رسمی منتشر کنند و این در حالی است که سوالات بسیاری درباره کارآیی و نحوه کسب درآمد و پرداخت پاداش به باشگاه‌های شرکت کننده وجود دارد.
یوفا پیش از این امیدوار بود که با اعلام تغییراتی که قرار است از سال 2024 در نحوه برگزاری لیگ قهرمانان صورت بگیرد، پروژه سوپرلیگ را به صورت کامل شکست دهد اما به نظر می‌رسد که فلورنتینو پرز به عنوان طراح اصلی این پروژه در کنار مدیران دو باشگاه بارسلونا و یوونتوس به این راحتی قصد تسلیم شدن ندارند.

دیدگاه‌ها