کد خبر : 1923229 | 05 اردیبهشت 1402 ساعت 10:32 | 68.9K بازدید | 14 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

ترمز پرسپولیس را هم مثل استقلال کشیدند(عکس)

جوبیلو ایواتای ژاپن حد فاصل یک سال دو جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را از استقلال و پرسپولیس گرفت.

ترمز پرسپولیس را هم مثل استقلال کشیدند(عکس)

به گزارش "ورزش سه "، آخرین حضور آبی‌ها در فینال رقابت‌های جام  باشگاه های آسیا به اردیبهشت سال 1378 برمی‌گردد، جایی که استقلال در روز 10 اردیبهشت و در حضور بیش از 100هزار نفر و در فینال جام باشگاه‌های آسیا با نتیجه دو بریک مغلوب جوبیلو ایواتای ژاپن شد و جام قهرمانی را در عین ناباوری به نماینده ژاپن داد. 

ژاپنی ها که از سال 1371 و پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، در عرصه باشگاهی هم خودی در آسیا نشان می‌دادند، کمتر از یک سال بعد و این بار در روز اول اردیبهشت سال 1379 در شهر ریاض باز هم با همین تیم جوبیلو ایواتا موفق شدند پرسپولیس را در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا با نتیجه دو برصفر شکست دهند و به فینال این رقابت‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود برسند.

در دیگر دیدار نیمه نهایی الهلال عربستان موفق شد با گل سامی جابر سامسونگ کره جنوبی را از پیش رو بردارد و در فینال و روز درخشش  و هت تریک سرجیو ریکاردو برزیلی  و در حالی که تا دقیقه 89 با نتیجه دو بریک از حریف خود عقب بود موفق  شد گل تساوی را بزند و با گل دقیقه 102 او و با نتیجه سه بردو جوبیلو ایواتا را شکست دهد و قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شود.

آن قهرمانی دومین قهرمانی نماینده عربستان در جام باشگاه‌های آسیا بود، آنها پیشتر و در سال 1991میلادی موفق شده بودند در فینال استقلال را شکست دهند و به اولین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست یابند. قهرمانی که از سال 1991 آغاز شد و حالا بعد از 32 سال این تیم عربی را پرافتخارترین تیم جام باشگاه‌های آسیا کرده است.

1856906

دیدگاه‌ها