کد خبر : 1967888 | 03 مهر 1402 ساعت 11:34 | 230.1K بازدید | 80 دیدگاه

نقشه غیرفنی علیه کشتی‌گیر ژاپنی

پرتاب بطری آب در عجیب‌ترین مسابقه کشتی جهان

محمدرضا گرایی در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی همان ورزشکاری بود که باید باشد.

پرتاب بطری آب در عجیب‌ترین مسابقه کشتی جهان

به گزارش "ورزش سه"، گرایی که بعد از روز سخت و حذف مقابل حسرت جعفروف با شکستی سنگین به گروه بازنده‌ها رفته بود، در نهایت با دو پیروزی و با برد هشت بر صفر توانست گالستیان ارمنی را شکست داده و به مدال برنز جهان برسد و سهمیه المپیک را کسب کند.

حالا سایت جهانی فدراسیون کشتی از و تصاویری منتشر کرده که نشان می‌دهد او خوش و خرم و با پشت سر گذاشتن شکست مقابل دوربین فدراسیون جهانی ژست گرفته است.

گرایی دیروز در گفت‌وگویش در میکسدزون به خبرنگاران هم گفت مشکلاتی برای حضور در این مسابقات داشته و حالا آماده است بعد از حضور در بازی‌های آسیایی، استارت خود را برای حضور موفق در المپیک بزند و آنجا طلا بگیرد. این همان روحیه‌ای است که از یکی از مهم‌ترین ورزشکاران کشتی فرنگی انتظار داریم؛ ورزشکار فوق‌العاده‌ای که قهرمان المپیک توکیو است و پس از آن میدان در سه دوره مختلف یک طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورده است.

1930503

به خاطر داشته باشید که چهار بار متوالی روی سکو رفتن، کار ساده‌ای نیست اما گرایی موفق شده این کار را انجام بدهد و بنابراین می‌شود رویش سرمایه‌گذاری کرد و امیدوار بود تا در المپیک پاریس از سد حریفان بسیار سرسخت خود در وزن ۶۷ کیلوگرم بگذرد.

اما رضا گرایی در این تورنمنت، یک مسابقه عجیب را پشت سر گذاشت؛ مسابقه مقابل حریف ژاپنی، کیوتارو سوگابه که یک کشتی‌گیر پرتلاش و پرنفس و نباز بود و لحظات سختی را برای قهرمان ایرانی رقم زد. این کشتی در شرایطی به سود گرایی به پایان رسید که او به طرز عجیبی در آن شش بار بارانداز شد؛ سه بارانداز اول از طرف داور امتیاز گرفت و سه بارانداز دوم با چلنج هوشمندانه حسن رنگرز امتیازی نداشت اما مشخص بود که گرایی از شدت ناتوانی نمی‌تواند روی پا بایستد.

1930504

او که به دنبال راهی برای اداره کشتی بود، مقابل هجوم‌های پی‌درپی این ژاپنی پرانرژی کم آورده بود و در شرایطی که در انتظار یک معجزه برای توقف کشتی بود، ناگهان یک بطری آب از گوشه‌ای به داخل تشک پرتاب شد و ضمن خیس کردن تشک کشتی، مسابقه را متوقف کرد. این بطری که احتمالا از سمت تماشاگران یا از سمت افرادی در اطراف تشک‌ها به داخل زون پرتاب شد، یک حرکت غیرورزشی برای توقف مسابقه و نفس گرفتن گرایی بود که شاید اگر این وقفه پیش نمی‌آمد، کشتی را می‌باخت.

1930529
1930530

او نزدیک به یک و نیم دقیقه ایستاد و روی زانو نشست تا خدمات سالن، تشک را خشک کنند و جالب اینکه بعد از شروع نیز پایش روی آن لیز خورد و یک امتیاز از دست داد، اما در شرایطی که کشتی به جاهای باریک کشیده بود، او باتجربه‌اش یک امتیاز اضافی مقابل حریف ژاپنی به دست آورد و کشتی را به نتیجه ۱۱-۱۰ به نفع خود خاتمه داد.

این صحنه عجیب قطعا یکی از عجیب‌ترین رقابت‌های کشتی در صربستان را ساخت که خبرهای عجیبی هم از عامل پرتاب بطری به گوش می‌رسد که البته مورد تایید قرار نگرفته است. با این حال با بازگشت کاروان ایران از مسابقات جهانی، کادرفنی در این مورد هم پاسخ خواهند داد که آیا این امداد بطری آبی یک کار خودجوش بود یا یک برنامه قبلی پشت آن بود؟ به هر حال این اتفاقی بود که در نهایت حق کشتی‌گیر پرتلاش ژاپنی را ضایع کرد اما می‌شود آن را به فرم خوب و بازگشت گرایی بخشید.

1930544

جالب است بدانید اگر گرایی از نظر بدنی کم نیاورده بود، از نظر تکنیکی کاملا شایسته حضور در فینال بود. همانطور که سال گذشته حسرت جعفروف، کشتی‌گیری که امسال ۱۰-۰ او را شکست داد، جوری اسیر دست گرایی شده بود که ثانیه شماری می‌کرد کشتی هر چه زودتر به پایان برسد.

یک گرایی آماده شانس بسیار مهمی برای ما در رقابت‌های المپیک خواهد بود؛ جایی که هر کسی از پس طلا گرفتن برنمی‌آید.

دیدگاه‌ها