کد خبر : 1972692 | 23 مهر 1402 ساعت 11:19 | 2.5K بازدید | 1 دیدگاه

مبینا حیدری چرا حذف شد؟

آغاز اردوی تیم ملی کاراته بانوان

تمرینات تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در حالی از امروز آغاز می‌شود که قهرمان آسیا با نظر کادر فنی از ترکیب تیم اعزامی به بوداپست خارج شده است.

آغاز اردوی تیم ملی کاراته بانوان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مسابقات قهرمانی جهان دوم آبان ماه به میزبانی مجارستان در شهر بوداپست آغاز می‌شود. بر همین اساس بعد از اعلام ترکیب تیم ملی مردان توسط شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان، نیز با اعلام آغاز اردوهای تیم ملی، ترکیب تیم برای مبارزه روی تاتامی جهانی را معرفی کرد.

در بخش انفرادی که سارا بهمنیار و فاطمه سعادتی پس از کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی در دو وزن ۵۰- و ۵۵- کیلوگرم بلیت سفر به مجارستان را دریافت کردند. آتوسا گلشادنژاد در وزن ۶۱- کیلوگرم با وجود شکست و حذف در هانگژو در ترکیب اصلی قرار گرفت. مبینا کاویانی در وزن ۶۸- کیلوگرم به ترکیب اصلی رسید و دیدار انتخابی لیلا برجعلی و حنانه صالحی تکلیف نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم را مشخص می‌کند.

در کومیته تیمی نیز آتوسا گلشاد نژاد، مبینا کاویانی و دو نفر برتر انتخابی درون اردویی میان حنانه صالحی، لیلا برجعلی، معصومه محسنیان و زینب جعفرنژاد حضور خواهند داشت.

1940188

سوالی که ارباب باید به آن پاسخ دهد این است که مبینا حیدری چرا از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شده است. حیدری سال گذشته به اندازه‌ای مورد اعتماد کادر فنی بود که هم در رده زیر ۲۱ سال و هم در رده بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان اعزام و در هر دو میدان هم به نشان طلا دست پیدا می‌کند، چگونه از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته می‌شود.

آیا باید فرصت حضور در مسابقات جهانی را از یک کاراته‌کای مستعد و با آتیه گرفت؟ به جای او کاراته کایی اعزام می‌شود که حداقل در انتخابی‌های و مبارزات رودرروی قبلی بازنده بوده است؟ سرمربی تیم ملی که در آستانه اعزام به بازی‌های آسیایی آن حواشی را برای تیم ملی ساخت، همه بار شکست در هانگژو را بر دوش کاراته کا انداخته و خود را کنار می‌کشد؟

نکته ابهام‌انگیز لیست تیم ملی کاراته بانوان، حضور دو کاراته‌کای سبک وزن در بخش تیمی است، جایی که به مبینا حیدری اعتماد نشد؟ اینکه در جلسه روز گذشته کادر فنی تیم ملی چه گذشته مشخص نیست، ولی متولیان کاراته نباید با چنین تصمیمی که فرآیند آن روشن است، سرمایه‌هایی جوان و آینده را از کاراته دور کنند. با حضور افسانه باقری به عنوان نایب رئیس بانوان، به نظر می‌رسید در این بخش شاهد تحول باشیم که در شرایط فعلی همان روند قبلی تکرار می‌شود.

دیدگاه‌ها